51 Reacties
één maand geleden
Reactie op Gode24
Ik hoop het mee voor jou!
Mij hebben ze opgenomen na eiwitten in de urine t ...
Vrijdag nieuwe monitor. Liggend was me bloeddruk tussen de 11/6 en 12/6 en rechtopzittend steeds rond de 15/9.
In mijn urine en bloed is momenteel (nog) niets te zien. Moet wel voldoende rusten en als ik kleine taakjes doe nadien terug gaan liggen. Ook mijn hoofdpijn moet ik in de gaten houden.
Vanaf nu 2x/week monitor en bloeddrukmonitor en 1x/week bloedafname en blijven duimen 🙏 ben wel lichtjes aan het stressen ook omdat er nog niets klaar is voor het kindje.
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Vrijdag nieuwe monitor. Liggend was me bloeddruk tussen de 11/6 en 12/6 en ...
Ik duim mee voor jou dat jullie beide het nog een tijdje goed mogen stellen!!
Dat begrijp ik, niemand is voorzien om al zo vroeg alles voorbereid te hebben. Hier had ik gezien de tweeling wel al redelijk wat voorbereid, maar toch waren er nog dingen niet klaar ook.
Ze komen wel niet direct naar huis wat je wel nog de tijd geeft om alles klaar te hebben tegen thuiskomst.
Hou ons op de hoogte hoe het gaat met jullie!
één maand geleden
Reactie op Gode24
Ik duim mee voor jou dat jullie beide het nog een tijdje goed mogen stellen ...
Update: baby blijft het goed doen, groeit mooi en goed. Beweegt ook heel goed.
De mama (ik) blijft hoge bloeddruk hebben, liggend is mijn bovendruk nu ook constant te hoog. Onderdruk blijft op de rand bij rechtop zittende metingen. Daarnet telefoon gehad dat ik moet starten met het innemen van “trandate” om hem te verlagen. In de hoop dat het helpt 🤞volgende week nieuwe monitor (slechts eentje) en de week nadien extra controle bij de gynaecoloog ook.
Morgen 30 weken zwanger. Had gehoopt toch voorbij de 30 weken te geraken zonder medicatie.
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Update: baby blijft het goed doen, groeit mooi en goed. Beweegt ook heel go ...
Begrijp dat je liever geen medicatie start, maar je zou alles doen om het te rekken hé.
gelukkig al dat de baby het blijft goed doen.
Zakt je bloeddruk met dit te nemen? Duimen op een goeie monitor 🤞
één maand geleden
Reactie op Gode24
Hoi, de zoontjes doen het goed. Allebei hun cpap en katheters kwijt. Het is ...
Ah dat is goed om te horen.. ☺️ Hoe lang moeten ze nog opgenomen blijven?
Bij mij gaat ook alles goed, wij zijn sinds gisteren thuis, na 2 weken opname met de meisjes in neo. Ze drinken goed en komen goed bij. 🥰
één maand geleden
Reactie op Kimberly201291
Ah dat is goed om te horen.. ☺️ Hoe lang moeten ze nog opgenomen blijven?
...
Leuk nieuws! Geniet van de tijd met je meisjes! 😊
Hier is het even wat minder. Vorige week werden ze overgeplaatst naar het ziekenhuis waar ik werd opgevolgd. Sinds dat moment doet eentje van de twee bradycardiën (daling van hartslag en saturatie). Soms moeten ze hem stimuleren om er terug uit geraken, meestal haalt hij het zelf op. Gisteren begon de kleinste dit plots ook te doen. Na een week daar zoeken, moesten ze toegeven dat ze geen oorzaak weten en zijn ze terug naar Brugge.
Ergens zijn we wel blij en opgelucht hiervoor want zoveel meer vertrouwen in de opvolging in Brugge, de zorg is er zoveel beter en professioneler.
Het zal dus wel nog een 3tal weekjes duren wss voor ze thuis zijn (nu normaal 35+4 ver)
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Ja. Bloeddruk is gezakt. Wel niet heel veel. Onderdruk is nu 80 - 89 ipv 93 ...
Goed dat de medicatie toch iets doet. Je zit toch net goed nu ipv erboven. Wel jammer dat je hoofdpijn blijft!
Hoe was de monitor?
Hier is het even wat minder. Vorige week werden de kindjes overgeplaatst naar het ziekenhuis waar ik werd opgevolgd. Sinds dat moment doet eentje van de twee bradycardiën (daling van hartslag en saturatie). Soms moeten ze hem stimuleren om er terug uit geraken, meestal haalt hij het zelf op. Gisteren begon de kleinste dit plots ook te doen. Na een week daar zoeken, moesten ze toegeven dat ze geen oorzaak weten en zijn ze terug naar Brugge.
Ergens zijn we wel blij en opgelucht hiervoor want zoveel meer vertrouwen in de opvolging in Brugge, de zorg is er zoveel beter en professioneler
één maand geleden
Reactie op Gode24
Goed dat de medicatie toch iets doet. Je zit toch net goed nu ipv erboven. ...
Inderdaad, had wel ook gehoopt dat ik me daardoor ook beter zou voelen. & de monitor was goed :) kindje blijft het goed doen. Geboorteplan voor als het vanzelf zou beginnen staat ook al vast (heb ik niet zoveel keuze in), maar de kans is groot dat het een inleiding zal worden wat een afweging zal zijn tussen hoe goed doet het kindje het en hoe slecht gaat het met mij..
Oei. Dat is minder goed nieuws! Gelukkig hebben ze wel snel gereageerd en ze je kindjes opnieuw naar Brugge gebracht. Sint-Jan is inderdaad een topziekenhuis die enkel de beste mensen aanwerft!
Waarschijnlijk wel heel erg schrikken geweest voor jullie? Hoe gaat het met jullie? Want kan me voorstellen dat dit toch ook pittig is.