51 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Zwangerschapsvergiftiging is eig geen “vergiftiging”. Zoals e het kennen al ...
Amai, zo had ik het dus nooit bekeken. Goed om te weten

2 maanden geleden

Reactie op Gode24

Mocht dit lukken, zou dat al mooi zijn! Nu 31 weken van een tweeling dus zi ...
Hoe gaat het intussen met je?

2 maanden geleden

Reactie op BrPa

Hoe gaat het intussen met je?
Gisteren bevallen van onze tweeling. 920g en 1570g. Voorlopig doen ze het beide goed op neonatologie 🙏

2 maanden geleden

Reactie op Gode24

Gisteren bevallen van onze tweeling. 920g en 1570g. Voorlopig doen ze het b ...
Oh! Gefeliciteerd ❤️❤️❤️ En hoe gaat het met jou? Hoe is het gegaan. Wat mooi zeg🥰

2 maanden geleden

Reactie op Gode24

Proficiat! 🤎 Hopelijk sterken ze snel aan 🍀 Veel courage x

2 maanden geleden

Reactie op Gode24

Dikke proficiat! Wat fijn dat ze het goed doen! Hopelijk worden ze snel wat sterker en kan je er optimaal van genieten 😘

2 maanden geleden

Reactie op Gode24

Dikke proficiat en veel moed met de pittige start!

2 maanden geleden

Proficiat mama,dat ze flink mogen aankomen in gewicht en gezond mogen blijven.Zodat je snel met je volledig gezin kunt gaan genieten🥰☘️

2 maanden geleden

Reactie op Gode24

Proficiat 🥰 Zo’n kleine prutskes nog.. Goed om te horen dat ze het goed doen! Hopelijk sterken ze snel aan..

2 maanden geleden

Dank je wel allemaal voor de lieve berichtjes en wensen! Mama en zoontjes stellen het goed. Ik voel me elke dag sterker worden. En de jongens hebben een goeie start gemaakt. Na morgen is de cruciale periode van 3 dagen (kans op hersenbloeding) voorbij. Nog even spannend nu 🙏

2 maanden geleden

Reactie op Gode24

Dank je wel allemaal voor de lieve berichtjes en wensen! Mama en zoontjes s ...
Hallo, hoe gaat het met jou en je zoontjes? Ben momenteel ook in het ziekenhuis opgenomen omdat mijn vliezen gebroken waren. Krijg nu weeënremmers en longrijping..

één maand geleden

Hoi, de zoontjes doen het goed. Allebei hun cpap en katheters kwijt. Het is nu enkel nog hun zuigreflex ontwikkelen en bijkomen in gewicht. Beide wel wat problemen met de moedermelk te verteren, maar dit zou niet abnormaal zijn bij prematuren. Ikzelf ben intussen goed hersteld, enkel nog moe door de dag. Hoe gaat het met jou intussen? Het zijn heftige dagen hé in het ziekenhuis en met alle voorbereidingen voor een eventuele bevalling. Hoop dat ze het nog even kunnen uitstellen, al is het soms een verlossing voor jezelf als het voorbij is ook

één maand geleden

Reactie op Gode24

Het blijkt dus toch om zwangerschapsvergiftiging te gaan 😢 opgenomen in Br ...
Welk ziekenhuis in Brugge was je opgenomen? Ik ben momenteel 29 weken zwanger en sinds enkele dagen thuis in de hoop de opstart van medicatie (en de bevalling) zo lang mogelijk nog te rekken. Gelukkig geen negatieve effecten op de baby, waar ik het meest schrik voor had.

één maand geleden

Reactie op Laurah5

Welk ziekenhuis in Brugge was je opgenomen? Ik ben momenteel 29 weken zwang ...
In het AZ Sint-Jan. Topziekenhuis! De verzorging daar is echt ongelofelijk. Wat al een hele geruststelling is.. Hoop dat de medicatie helpt en je alles inderdaad nog wat kan rekken. Al goed dat de baby er niets van ondervindt. Nu hopen jij ook zo min mogelijk.. Moet je elke dag aan de monitor?

één maand geleden

Reactie op Gode24

In het AZ Sint-Jan. Topziekenhuis! De verzorging daar is echt ongelofelijk. ...
Medicatie moet ik voorlopig nog niet nemen omdat ik heeeeel soms nog eens naar een “normale” bloeddruk ga en me onderdruk ook niet constant te hoog is. Voorlopig elke week monitor. Het is bij mij voorlopig niet de vraag “zal het te hoog en te veel worden en extra medicatie nodig zijn” maar eerder “wanneer”.. ik wordt opgevolgd in Lucas, daarmee mijn vraag 🙈 Proficiat trouwens!

één maand geleden

Reactie op Laurah5

Medicatie moet ik voorlopig nog niet nemen omdat ik heeeeel soms nog eens n ...
Dat had ik in het begin ook. Op rustmomenten was mijn bloeddruk nog oké, vanaf ik in beweging kwam, ging hij de hoogte in. Zou je overgebracht worden naar Sint-Jan als de baby te vroeg geboren worden of kan je dan in je gekende ZH Sint-Lucas blijven? Ik duim voor jou dat het allemaal nog even mag duren! Die 30 weken halen is een al een hele belangrijke. Ze merken echt een verschil tussen deze die voor en na 30 weken geboren zijn. En daar zit je al bijna ;)

één maand geleden

Reactie op Kimberly201291

Hallo, hoe gaat het met jou en je zoontjes? Ben momenteel ook in het ziek ...
Hoe gaat het met jou?

één maand geleden

Reactie op Gode24

Dat had ik in het begin ook. Op rustmomenten was mijn bloeddruk nog oké, va ...
Ze meten hem rechtopzittend in rust en dan is hij eigenlijk al niet meer goed. Voorlopig is het laagste dat ik had in 4 dagen tijd 13/9, ga niet meer lager na slapen of als ik enkele uren in de zetel lig. Geen idee wat er in dat geval zal gebeuren met me. Vandaag opnieuw monitor, hoop dat het stabiel is gebleven! Ben echt aan het aftellen naar zaterdag, dan zit ik aan de 30 weken. Maar hoop natuurlijk dat mijn lichaam het nog een heel stuk langer volhoudt! Heb jij dan extra medicatie gekregen?

één maand geleden

Reactie op Laurah5

Ze meten hem rechtopzittend in rust en dan is hij eigenlijk al niet meer go ...
Ik hoop het mee voor jou! Mij hebben ze opgenomen na eiwitten in de urine te zien, bloeddrukken van 15/10 en bloedafname waarop ze zagen dat er vanalles aan de hand was. De monitor was steeds goed en is gelukkig altijd goed gebleven. Ze zijn toen gestart met Trandane om de bloeddruk naar de beneden te krijgen, eerst in pilvorm, daarna aan infuus maar beide sloegen bij mij niet echt aan. De waarden in mijn stabiliseerden wel gelukkig waardoor ze de longrijping mooi konden afwerken. Ik denk wel dat je de 30 weken zal halen ;) en hopelijk nog wat meer inderdaad!

één maand geleden

Reactie op Gode24

Ik hoop het mee voor jou! Mij hebben ze opgenomen na eiwitten in de urine t ...
Waarden in mijn bloed *