26 Reacties
één maand geleden
Sowieso presenteert zich dat pas in het 3de trimester.
Ik heb er sinds week 27 heel veel last van, ben morgen 32 weken.
Ik ben wekelijks een tot 2x aan de monitor gemoeten om te kijken dat het geen gevolgen heeft voor mijn kindje. Sinds vlak voor week 30 moet ik extra medicatie nemen die bloeddrukverlagend werkt. Voorlopig is het redelijk onder controle bij me. In mijn bloed en urine zien ze nog niets.
Hoe hoog is jou bloeddruk?
één maand geleden
Qua bevalling. Ik ben verplicht een epidurale te nemen aangezien dit bloeddrukverlagend werkt en de arbeid zorgt dat je bloeddruk verhoogd. Ook wordt de arbeid geprobeerd zo kort mogelijk te laten duren. Dus wanneer iemand anders moet persen, moet ik nog een tijdje wachten zodat het kind zichzelf wat dieper legt en ik minder moet persen.
Qua wanneer bevallen: het is een afweging tussen wanneer ons kindje er klaar voor is en wanneer mijn lichaam helemaal niet meer kan en het dus te gevaarlijk word voor mij..
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Sowieso presenteert zich dat pas in het 3de trimester.
Ik heb er sinds wee ...
Fijn dat de medicatie zijn werk doet! Vorige keer wou ze bij mij geen medicatie voorschrijven omdat de baby wel goed groeit. Bloeddruk is bij mij ook nog wel regelmatig goed, maar ook meermaals per week aan de hoge kant. Zoals de gynaecoloog het zei ‘de bloeddruk flirt met de grens’. Ik moest vooral naar de onderdruk kijken dat die niet hoger als 90 kwam, tis vaak zo 88, 89, 93, maar tis ook al 99 geweest. Daarom toch maar bloedtest donderdag
één maand geleden
Reactie op BrPa
Fijn dat de medicatie zijn werk doet! Vorige keer wou ze bij mij geen medic ...
Ik zat in week 27 bij rechtop zitten niet onder de 90 meer (of zo 1x per 5 metingen) en bij liggend was het ook echt op de grens. Op 29+5 ging hij liggend ook niet meer onder de 90.
Nu, met de medicatie, blijf ik schommelen tussen 83 en 89..
Baby heeft er bij mij ook geen last van. Heb je nog andere klachten?
één maand geleden
Reactie op BrPa
Amai heftig! Moet je nog lang? Hopelijk kan de baby zo lang mogelijk blijve ...
Morgen nog 8 weken 😅 al weten we dat de kans klein is dat ik dit zal halen. Maar probeer het zo lang mogelijk vol te houden nog. Al is het best pittig aangezien ik nooit volledige goeie dagen heb. Ben blij met 2 à 3 goeie uren op een dag waarin ik eens iets kan doen, maar mag ook niet te veel doen of ben weer slechter..
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Ik zat in week 27 bij rechtop zitten niet onder de 90 meer (of zo 1x per 5 ...
Heb je platte rust moeten nemen hiervoor? Nog aan het werk gemoeten of niet meer?
Bij ons heeft de baby er ook geen last van zei ze. Wel van percentiel 75 naar 36 gegaan dus volgende week even kijken of zijn
Groei goed blijft. Ik heb wel meer last van gezwollen voeten en handen
één maand geleden
Reactie op BrPa
Heb je platte rust moeten nemen hiervoor? Nog aan het werk gemoeten of niet ...
Ja. Sinds 27+5 thuis om te rusten. 2 weken later extra medicatie gekregen. En nu afwachten tot de bevalling.
Kan uiteindelijk ook een kleine meetfout zijn waardoor hij kleiner wordt ingeschat. Ons kindje zit onder percentiel 50, maar al heel de zwangerschap.
Da’s inderdaad één van de mogelijke tekenen. Andere zijn hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid.
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Ja. Sinds 27+5 thuis om te rusten. 2 weken later extra medicatie gekregen. ...
Ja dat zeiden ze me vorige maand ook dat ze dan meestal iets minder goed groeien, maar zolang de baby dan volgens zijn eigen curve blijft groeien is het wel oké bij jullie?
Ja misselijk en duizelig had ik afgelopen week, maar dat kwam toen eerder doordat ik iets te ver had gewandeld denk ik want ik kon toen niet meer gaan van de pijn
één maand geleden
Reactie op BrPa
Ja dat zeiden ze me vorige maand ook dat ze dan meestal iets minder goed gr ...
Inderdaad. Groeit goed volgens zijn eigen curve en ondervindt verder niets van mijn hoge bloeddruk.
Dat kan inderdaad, door ver te wandelen stijgt je bloeddruk ook hé. Ik mag bv. niet meer (intensief) kuisen zoals dweilen etc.. en ook geen lange wandelingen doen (niet dat dit mij nog zou lukken.. ben al buiten adem als ik 10 min wandel)
één maand geleden
Reactie op BrPa
En willen ze dan iets vroeger inleiden als het niet meer gaat? Of is dat no ...
Als het niet meer gaat, wordt ik ingeleid. Natuurlijk willen ze wel zo lang mogelijk ermee wachten, maar ze gaan niet mijn gezondheid helemaal in gevaar brengen. Wanneer de inleiding zou kunnen zijn is nog niet besproken omdat ik nog maar 32 weken ben. De vroedvrouw zei wel dat ik blij mag zijn als ik de 38 weken haal. Sowieso is mijn uitgerekende datum de allerlaatste datum, ik mag niet over datum gaan.
één maand geleden
Reactie op BrPa
Nog enkele weekjes doorbijten dan. Hopelijk alles vergeten als de baby in j ...
Ja! We wachten af en laten het allemaal op ons afkomen. We zien wel hoe het nog zal verlopen. Wordt genoeg en goed opgevolgd.
Jij ook veel moed & succes. Laat je iets weten als je je bloedresultaten hebt?
één maand geleden
Hey Pauline
Hier ook te hoge bloeddrukken. Ik nam wel al twee keer per dag medicatie en toch bleef de onderdruk hoger dan 90. (Systematisch 14/10) Ze hebben mij op 37w (dinsdag) ingeleid, ik had ook al 4 cm ontsluiting en ons kindje werd geschat op 3,5kg. Alles was dus gunstig! Anders was het opname geworden...
Ondertussen ligt ons tweede dochtertje veilig in mn armen en genieten we volop.
Hopelijk krijgen ze je bloeddruk met medicatie tot 37/38w onder controle. Ik duim mee!