5 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook zwangerschapsdiabetes. Diëtist raadt mij vooral veel volkorenproducten aan met mager beleg & als tussendoortje telkens fruit met een melkproduct (voorkeur kwark/skyr) of bv glas melk. Tussendoortjes 3x/dag, 2u na maaltijd waardoor 6 kleinere maaltijden ipv 3 hoofdmaaltijden. Light frisdrank mag max 0,5liter/dag

3 maanden geleden

Reactie op joliendj

Hier ook zwangerschapsdiabetes. Diëtist raadt mij vooral veel volkorenprodu ...
Ik heb ook de uitgebreide test gedaan en enkel de laatste waarde was er nét boven 🥲 volgende week moet ik bij de endocrinoloog. Moet jij dan alles bijhouden en dagelijks prikken of hoe gaat dit in zijn werk?

3 maanden geleden

Reactie op babywish__

Ik heb ook de uitgebreide test gedaan en enkel de laatste waarde was er nét ...
Ja klopt, 4x/dag prikken en alles noteren in boekje. Dit meepakken naar volgende afspraak endocrinoloog en die beslist dan of insuline spuiten nodig is. Zijn superstrenge waarde, dus het minste dat ik afwijk van het dieet dat diëtiste maakt, staat het bij mij te hoog. Frustrerend, maar alles voor het kindje

2 maanden geleden

Hoi, Hier ook zwangerschapsdiabetes. Ik vind het vooral lastig om zo getimed te leven… Ik prik ondertussen insuline. Hierdoor zal ik ook een inleiding moeten hebben 🥲. We experimenteren hier met erythritol, een soort natuurlijke zoetstof die geen verhoging van de bloedsuiker geeft. Morgen maken we brownies. Ik laat dan eens weten wat het met mijn waardes deed,…

2 maanden geleden

Ik heb ook diabetes. Geen dieet omdat mijn waarden overdag normaal/laag staan. Enkel nuchter te hoog. Ik moet nu 24u insuline spuiten. Ik heb ook moeite met het getimed leven wat veel stress geeft. Als gevolg nog meer slaapproblemen en nog hogere nuchtere waarden.