8 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb er 2.. een van 2.5 en een van 1, 5 jaar en zwanger van de 3de.. Moe.. ja dat ben ik zeker.. dood moezelfs maar ga gewoon door.. Ik werk er ook nog eens 30 a 40 uur erbij.. Mijn man en ik doen alles samen. Maar meestal zijn de nachten voor mij. Mijn zoontje van 1.5 zit nu in een fase waarbij alles mama mama is.. doodvermoeiend.. Heel soms als de jongens slapen tussen de middag, dan slaap ik even mee.. Verder doe ik alles zoals ze gaat. Kom ik dag niet aan de was.. dan is er een volgende dag weer een dag.. Mijn huis is spik en span, maar ook wel eens een dag een rommeltje En zie dat je kleine na een schooltje gaat, misschien kun je dan je rust momenten pakken.

7 maanden geleden

Reactie op Manu26

Ik heb er 2.. een van 2.5 en een van 1, 5 jaar en zwanger van de 3de.. ...
Wauw 2 zo’n kleintjes erbij 😵 ja ik werk ook nog, meer dan de schooluren 🙈 Net dankzij m’n man toch een dutje kunnen doen, voel me al wat beter. Spik en span huis, dat hoeft hier nu ook weer niet gelukkig 😂

7 maanden geleden

Over een peuter in huis kan ik niet meespreken, maar wel ongelooflijk veel respect voor zwangere mama´s met een peuter in huis en werken! Ik werk sinds enkele maanden halftijds, nu net geen 10 weken zwanger. Sinds het begin van de zwangerschap enorm moe. De halve dagen dat ik werk moet ik compenseren met de andere helft van de dag rusten omdat ik het echt niet volhoud. Deze week ben ik dan ook door mijn huisarts thuis gezet om een weekje te rusten. Ik merk dat ik heel weinig in het huishouden aankan. Gelukkig neemt mijn voltijds werkende vriend enorm veel taakjes op zich. Wat ik de afgelopen weken geprobeerd heb is om in grote hoeveelheden te koken om dan in te vriezen. Op die manier is het toch vaak het koken die wegvalt. Misschien de vermoeidheid eens bespreken met huisarts of gynaecoloog?

7 maanden geleden

Reactie op ElineW1994

Over een peuter in huis kan ik niet meespreken, maar wel ongelooflijk veel ...
Heel goed van jou dat je naar je lichaam kan luisteren, ik merk dat ik toch wat over m’n grenzen ga soms (maar heb het gevoel dat ik niet veel keuze heb hierin). Heb de vermoeidheid wel vermeld aan huisarts en gynaecoloog maar het is ‘normaal’ en hoort erbij, misschien moet ik volgende keer wel wat dieper erop ingaan. Ik werk nu 80% (is al minder dan vroeger), maar ik overweeg wel als er een tweede kindje is om een andere, minder veeleisende job te zoeken aan 50 of 60 % 😅

7 maanden geleden

Reactie op nasa

Heel goed van jou dat je naar je lichaam kan luisteren, ik merk dat ik toch ...
Begrijp zeker dat je soms het gevoel hebt niet anders dan te kunnen over je grenzen gaan. Wij zijn vorig jaar in ivf traject gestapt en ik werd dan ´gedwongen´ om echt naar m´n lichaam te gaan luisteren. Dan heb ik ook uiteindelijk mijn veeleisende job opgezegd en dat is ook de reden dat ik nu halftijds een minder eisende job doe. Ik hoor ook van huisarts en gynaecoloog dat de vermoeidheid ´normaal´ is. Gelukkig na 2e consultatie bij de huisarts ging hij er wel meer in mee omdat ik er echt wel op doorging. Probeer zeker te luisteren naar je lichaam ❤️

7 maanden geleden

Reactie op nasa

Wauw 2 zo’n kleintjes erbij 😵 ja ik werk ook nog, meer dan de schooluren � ...
Haha jaaa🙈 was ook niet helemaal de bedoeling geweest.. soms loopt het eventjes anders.. 🙈 Komt vast omdat ik altijd men uitlachte die zwanger raakte door de pil heen, ik zei dan altijd nee dat kan niet... Nu is het mezelf overkomen 🤦‍♀️😅 al moet ik wel zeggen dat ik een darmziekte heb En dan nog te bedenken dat we bij ons eerste kindje onvruchtbaar waren verklaard en niet zwanger konden raken.. duurde dan ook 5 jaar dat ik eindelijk zwanger was via een heel traject.. 6 maanden na de bevalling raakte ik spontaan zwanger. En nu zelf zwanger door de pil heen... HOEE DANN??😬🤣 Nu inmiddels wel heel blij, en verwelkomen we met heen veel liefde nog een kindje. Nog genoeg plek in onze hart. Maar hierna is het wel echt klaar. 😬🤭 Fijn dat je even een dutje hebben kunnen doen. Zou dat ook vooral blijven doen als het even kan.. Pak die momentjes. straks word het misschien wel weer beter.

7 maanden geleden

Over zwanger zijn met een peuter kan ook ik niet meespreken. Wel over vermoeidheid. Hier 10 weken zwanger van een tweeling. Begin de week zware migraine gedaan (door de hormonen en vermoeidheid), moest ook blijven werken. 2 dagen later door de vroedvrouw naar de huisarts gestuurd geweest om rust in te lassen en nu ook thuis tot eind deze maand. Inderdaad echt doorspreken dat het niet gaat en dan luisteren ze wel naar jou. Het is belangrijk om te luisteren naar je lichaam en rust te nemen als het fysiek veel te zwaar wordt

7 maanden geleden

Hier 4kids en 5de opkomst 😝 ben wel al effkes thuis mijn man werk en verdiend goed dus ben thuis en kvind het nog best wel chill ik heb eentje van 6j 2meisjes vn 4j,3j en jongste is 10maand ik breng ze naar school en dan blijf ik alleen enkel met de kleinste baby ik doe de huishouden eten en als alles klaar is neem ik even pauze en ga ik in middag mee op de bed voor dutje .. ma als het echt heel moeilijk is zou ik even naar de huisarts gaan situatie uitleggen ? of je paar dagen thuis zou kunnen blijven? En uitrusten? Begin van zwangerschap kan bij sommige echt erg zijn 😏 ik ben meer moe dan bv misselijk