31 Reacties

7 maanden geleden

Best zo snel mogelijk beginnen zoeken, want er zijn lange wachttijden overal. Wij hebben het geluk gehad dat er in de buurt een plaatsje vrijkwam maar de rest die ik contacteerde was allemaal ten vroegste Juni 2025 (zoek vanaf februari 2025 een onthaalouder) . Zou niet wachten... wij zijn direct beginnen zoeken van zodra we wisten dat ik zwanger was.

7 maanden geleden

Ook 10 maand zwanger ...Best al een crèche zoeken, beter vroeg dan laat. Wij hebben op 8 maand beginnen zoeken naar een crèche en we hebben maar op de nipper iets gevonden. Regio west vlaanderen

7 maanden geleden

Je begint best nu al! Wij hebben er net één kunnen vastleggen (ik ben 11 weken) en ben opgelucht dat ik daar niet meer aan moet denken. We kunnen er terecht vanaf april 2025. Andere crèches lieten ons weten pas plaats te hebben vanaf september 2025 😬 Ik zou dus niet wachten. Moest de zwangerschap toch nog mislopen (uiteraard hopelijk niet), staat er in het contract dat je gewoon kan opzeggen.

7 maanden geleden

Reactie op Brlef

Ook 10 maand zwanger ...Best al een crèche zoeken, beter vroeg dan laat. Wi ...
Mijn excuses, Op 8 weken beginnen zoeken bedoel ik,en we zijn 10 weken zwanger 😊

7 maanden geleden

Inderdaad, zo snel mogelijk mee starten. De meeste kunnen pas vanaf september 2025 of pas vanaf 2026.

7 maanden geleden

Snel zoeken! Wij kunnen ons kindje pas sturen vanaf september 2025, dan pas plaats en we hadden zelf voorzien maart 2025. We zijn gestart met zoeken rond 7 weken

7 maanden geleden

Oei, ik heb direct gezocht toen ik het wist. Is voor nov 24 hebben pas plek in sept 25...

7 maanden geleden

Reactie op Natasja98

Oei, ik heb direct gezocht toen ik het wist. Is voor nov 24 hebben pas plek ...
Beetje gelijkaardig. Is voor 7 nov en pas plek september 25. Was eventjes paniek in mijn hoofd over hoe we dat praktisch gaan oplossen.

7 maanden geleden

Reactie op HInes

Beetje gelijkaardig. Is voor 7 nov en pas plek september 25. Was eventjes p ...
Ja snap ik! Hier ook! Hopelijk is het gelukt?

7 maanden geleden

Reactie op Natasja98

Ja snap ik! Hier ook! Hopelijk is het gelukt?
We zijn er nog niet helemaal aan uit. Momenteel werk ik als zelfstandige in hoofdberoep en als zorgcoördinator op een school. Gisteren heb ik al laten weten dat in volgend schooljaar niet opnieuw als zorgcoördinator zal werken, dat zijn al 12uren. Mijn logopedie zal ik ook anders moeten aanpakken. Eenmaal dat onze ouders het weten gaan we vragen of ze ons eventueel kunnen helpen met een dag of namiddag babysitten. Desnoods probeert mijn vriend om 1 dag van thuis te werken, maar of dit echt praktisch zal zijn...

7 maanden geleden

Reactie op HInes

We zijn er nog niet helemaal aan uit. Momenteel werk ik als zelfstandige in ...
Ja nee, snap ik. Ik neem 4 maand (ouderschaps)verlof. Juli/aug is mijn vriend gelukkig thuis (lang leven het onderwijs!) En zo lukt dan.

7 maanden geleden

Ik heb helaas geen ouderschapsverlof als zelfstandige...

7 maanden geleden

Reactie op HInes

Ik heb helaas geen ouderschapsverlof als zelfstandige...
Ahja, dat is waar.

7 maanden geleden

Ik heb zelf een opvang en raad aan om onmiddellijk te zoeken. Ik versta zeker dat je wil wachten tot na de uitslag van de nipt, maar uit mijn ervaring is het dan nog heel moeilijk..

7 maanden geleden

echt beginnen zoeken... het moment dat ik wist zwanger te zijn (op 3w4d), ben ik beginnnen zoeken. Via de gemeente aanvragen ingediend, zelf contact opgenomen (bellen, mailen,...) naar alle onthaalmoeders / kinderdagverblijven in een straal van 20 minuten rijden. Overal hetzelfde antwoord: pas plaats vanaf september 2025 en sommige zelfs pas halfweg 2026! Gelukkig hebben we toch nog een kinderdagverblijf gevonden. We zochten opvang vanaf februari 2025, maar kunnen er pas terecht vanaf 5 mei 2025. Die drie maanden gaan we nu proberen overbruggen door halftijds ouderschapsverlof op te nemen (ik) en mijn partner die zelfstandig is, zou zijn agenda zo omgooien dat hij 1,5 dag voor opvang kan zorgen, en mijn schoonmoeder neemt ook een dag op zich. De eerste weken heb ik dus ook echt wel stress ervaren door al die afwijzingen, en heb pas op 7 weken wat kunnen slapen, toen we ons contract hadden getekend bij de creche waar we nu gaan... Dus... wacht er niet te lang mee!

7 maanden geleden

Probleem is hier dat veel diensten bij Ferm aangesloten zijn. Daar vind je geen telefoonnummer of mailadres van. Dat is gewoon aanmelden en 4-6 weken wachten tot je van iemand reactie krijgt 🙄 hebben jullie dit niet?

7 maanden geleden

Reactie op Sproetie

Probleem is hier dat veel diensten bij Ferm aangesloten zijn. Daar vind je ...
Wij hebben gewoon doodleuk na 4 weken te horen gekregen dat zelfs Ferm voor ons geen plaats vond in een straal van 20min rijden 🙄 en het was echt een “trek uw plan” antwoord Probeer echt zelf aan de slag te gaan! Dan kan je soms ook in overleg gaan of een tegenvoorstel vragen (wat ferm niet doen. Zij kijken gewoon of er een plaats is voor jouw specifieke vraag)

7 maanden geleden

Reactie op Sproetie

Probleem is hier dat veel diensten bij Ferm aangesloten zijn. Daar vind je ...
Kan je niets via kinderopvangwijzer vinden in jouw gemeente?

7 maanden geleden

Wij hebben gewacht tot na de eerste echo op 7 weken. We hebben deeltijds plek vanaf juni 2025 en pas vanaf september alle dagen die we nodig hebben 😅

7 maanden geleden

Vanals de test positief was naar enkele opvangplekken gemaild. Volgende beschikbaarheid is april volgend jaar dus heel blij dat wij dat direct hebben gedaan