20 Reacties

4 dagen geleden

In mijn ziekenhuis (az alma eeklo) hebben ze wc’s met een spoelfunctie. Moest je die niet hebben raad ik je een peribottle aan om te spoelen. Ook iets om te snacken en drinken tijdens je bevalling, vond ik echt kei handig!

4 dagen geleden

In az sint lucas kan je voor 25 euro zo een starterspakketje kopen voor de benodigdheden voor de baby (zeep, cremetjes voor poep etc). Super handig zodat je niet alles al op voorhand in het groot moet kopen en meenemen :) mss eens bellen naar verloskunde of ze het in eeklo ook doen?

4 dagen geleden

Waar ik heel content mee was dat ik heb meegenomen zijn zo van die incontinentiebroekjes. Volwassen luiers dus 😇. Het ziekenhuis heeft wel van de grote kraamverbanden en netjesbroekjes maar die zaten helemaal niet comfortabel

4 dagen geleden

Ik lig momenteel in Oudenaarde 🙈 maar nog niet bevallen. Kan het jou morgen wel zeker meedelen 😅

4 dagen geleden

Reactie op KATTTTT

Ik lig momenteel in Oudenaarde 🙈 maar nog niet bevallen. Kan het jou morge ...
Oh, heel veel succes! 😊

4 dagen geleden

Twee weken geleden bevallen in AZ Oudenaarde. Je krijgt er zo goed als alles. Handdoeken, kledij, toilettas voor jezelf en kledij voor de baby breng je uiteraard wel zelf mee. Maar denk dat ik al de rest van daar heb gebruikt. Eventueel iets van sportdrank (in cafetaria kan je frisdrank of vit hit kopen). Vriend kreeg eten en ze vroegen of ik iets wou, maar ik heb enkel water en wat sportdrank gedronken.

4 dagen geleden

Via mijn vroedvrouw heb ik een kraambox besteld. Die zit echt bomvol handige items die je kan gebruiken voor baby en jezelf na de bevalling. Niet zozeer voor in het ziekenhuis, maar wel om de thuiskomst en dagen nadien aangenamer te maken. https://www.demaangeboorteteam.be/product-page/mama-maan-box

4 dagen geleden

Reactie op DeZoveelste

Twee weken geleden bevallen in AZ Oudenaarde. Je krijgt er zo goed als alle ...
Fijn te horen dat ik daar wel terecht kan voor de meeste dingen en je eigenlijk niks tekort kwam. Met die laatste loodjes komen er toch wel heel wat onzekerheden naar boven hè 😊

4 dagen geleden

Reactie op dlindes

Fijn te horen dat ik daar wel terecht kan voor de meeste dingen en je eigen ...
Stuur gerust een berichtje als je vragen hebt. Twee keer in Oudenaarde bevallen en deze zwangerschap twee keer opgenomen geweest op voorhand. Dus vrij veel ervaring in Oudenaarde 😅

4 dagen geleden

Reactie op DeZoveelste

Stuur gerust een berichtje als je vragen hebt. Twee keer in Oudenaarde beva ...
Goeie ervaring of slechte ? In az oudenaarde ?

4 dagen geleden

Reactie op Jam2022

Goeie ervaring of slechte ? In az oudenaarde ?
Heel goede

4 dagen geleden

Toen ik met mijn dochtertje om de kraamafdeling was had ik niet zo veel nodig. Ik had voor mijn dochtertje al haar kleertjes mee. Ze waren helaas wel allemaal te groot.. had maar 50/56, veen van zeeman. Maar ze was maar 45cm bij geboorte en het was Allerheiligen dus er kon niets bijgehaald worden. Op de kamer was een kraantje voorzien aan toilet, Kraamverband, Pampers voor de baby en vochtige doekjes. Wat je hier nodig hebt is de spulletjes die je graag voor je kind en jezelf mee wil om je te verzorgen. Maar mijn dochtertje moest verhuizen naar de neonatologie. Ik mocht mee naar daar in een ouder-kind box. Buiten een bed was hier geen andere voorziening voor een pas bevallen moeder. Ik moest mijn partner vragen mijn peribottle van thuis mee te brengen zodat ik op het gemeenschappelijk toilet van de afdeling mezelf toch kon verzorgen.. er was geen badkamer of dergelijke in deze box. Ook geen douche niets. Ik was zelf nog gehospitaliseerd officieel gezien maar er werd amper nog naar mij omgekeken qua verzorging en voorziening. Later was ik dan ontslagen en moest mijn dochter blijven. Ik bleef ook maar om te douchen etc moest ik naar huis gaan, toen kon dat wel (na mijn ontslag). Dus ik wil maar meegeven dat er verschillende scenario’s mogelijk zijn..

4 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Toen ik met mijn dochtertje om de kraamafdeling was had ik niet zo veel nod ...
Side note: gaat over een ander ziekenhuis dan dat jij vernoemd. Maar vermoed dat het overal wat gelijk loopt.

4 dagen geleden

In uza Ik had kleertjes mee en heb maar 2 body’s en 2 pyjama’s gebruikt. Pamper, douche gel olie creme thermometer voor baby daar gekregen. Washandje, handdoek baby van hun gekregen. Verband voor mij van hun gekregen, voor mezelf toilettas me nodige handdoek gebruikt, slofjes voor onder de douche en kamerpantoffels, ik heb in die 2 dagen gewoon 1 pyjama gedragen en elke dag 1 ondergoed en bh. Eigen muts voor baby voor eerste dag daarna was die ook ni meer nodig want kamers was echt warm.

4 dagen geleden

Reactie op Petmat Malueva

In uza Ik had kleertjes mee en heb maar 2 body’s en 2 pyjama’s gebruikt. Pa ...
Kleine toevoeging: dit krijg je niet he, wordt aangerekend op je factuur :) maar je kan er dus voor kiezen om dit van het ziekenhuis af te nemen of zelf te voorzien

3 dagen geleden

Hey! Iedereen is hier super lief en duidelijke open communicatie! Je krijgt na de bevalling jouw roze doos 'mijn geboorte' en je kan ook nog een mustella zak aankopen met verschillende producten, alsook thee voor borstvoeding, tepelcreme, tepelcompressen. Kleren voor jouw kleintje geef je direct af zodat ze dit warm houden en jouw kleren na de bevalling + handdoek jouw eigen zeep nemen ze ook apart. Iets gemist? Op heden niet, wel hadden ze bij het eten niet genoteerd dat ik nog zwanger ben en kreeg dus surimisalade en ook eens salami... daar kan ik dus niet van eten 😅

3 dagen geleden

Reactie op Marthe1991

Kleine toevoeging: dit krijg je niet he, wordt aangerekend op je factuur :) ...
Verzorging baby bedoel je? Lag op kamer en hebben ze zelf gebruikt, moest het aangerekend worden zouden ze vragen denk ik? Misschien verschilt het van 1 of 2 persoonkamer? Dat kan ook wel. Ik ben natuurlijk niet zeker maar als ik keuze zou krijgen zouden ze het zeggen denk ik. Op brochure stond ook dat je die meekrijgt van ziekenhuis en niet moet meenemen. Of het hangt van ziekenhuis af. Ik kon daar gratis snacks nemen, koffie drankjes… afdeling 1 persoon en bij 2 persoon was dat niet het geval. Waarschijnlijk hiermee te maken

3 dagen geleden

Verzorging baby bedoel je? Lag op kamer en hebben ze zelf gebruikt, moest ...
Kijk je factuur maar eens na.. bij ons was ook ontbijtbuffet. Maar je betaald ook gewoon een standaard ontbijt hoor. En de rest zal er ook wel opstaan

3 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Kijk je factuur maar eens na.. bij ons was ook ontbijtbuffet. Maar je betaa ...
Zal ik doen Mijn verzekering betaalt alles dus geen probleem Maar ik zal het wel is nazien als ik die ontvang

3 dagen geleden

Zal ik doen Mijn verzekering betaalt alles dus geen probleem Maar ik zal h ...
Hier enkel waar de mutualiteit in tussenkomt. Dus ben benieuwd 😅