7 Reacties

5 maanden geleden

Ik snap je twijfel helemaal. Ikzelf ben ook helemaal niet voor medicatie, laat staan tijdens de zwangerschap.. Ben zelf ook al enkele dagen ziek met verkoudheid en veel keelpijn, maar ik neem een dafalgan en voor de keel Pectolis zuigtabletten, mag zowel tijdens zwangerschap als borstvoeding genomen worden.

5 maanden geleden

Eerste rappe googlebeurt geeft toch aan dat dat mag. Bij twijfel zou ik even je gynaecoloog bellen. HA gaat normaal ook niet iets voorschrijven waar ze niet zeker van zijn. En denk dat dit ook wel in de bijsluiter zal staan dat het mag. Of moest het toch niet mogen staat dit er zeker in.

5 maanden geleden

Amai nog van 1000mg 😬 ik weet niet hoor !! Ik weet da je enkel paracetamol of dafalgan en sommige medicijnen nemen die baby's of peuter krijgen. Maar antibiotica is toch wel heel sterk. Ik zou toch een 2de opinie vragen van gynaecoloog of andere huisarts. Veel beterschap ❤️

5 maanden geleden

Normaal gezien staat er in de bijsluiter altijd een aanwijzing bij zwangerschap. Indien daar staat dat het ok is, dan kan je er ook van uit gaan dat dit uitgebreid getest geweest is.

5 maanden geleden

Het ding met medicatie is dat geen enkele zwangere vrouw staat te springen om medicijnen uit te testen of het kwaad kan of niet 🤷‍♀️ dus ze vinden er geen proefpersonen voor. Als de huisarts of gyneacoloog dit aangeeft wil dat zeggen dat ze ervaring hebben met het product tijdens de zwangerschap en het dus geen kwaad kan. Ik neem asaflow en daar staat ook bij dat het afgeraden wordt maar het wordt juist heel vaak voorgeschreven door Gyneacologen. Net zo met de vitamine D die ik moest nemen aan het begin van de zwangerschap.

5 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook heel hoge dosis antibiotica moeten nemen, welke die was wet ik niet meer. Ik liep toen ook ziek rond en dacht komt wel goed maar helaas pindakaas het is naar een pneumonie overgegaan met koorts dat niet onder 40 zakte na 3 dafalgans en 1 ibuprofen. Direct naar spoed dus omdat die niet hielpen tegen koorts. Bleek dus dat je geen ibuprofen mag nemen na 30 weken zwangerschap, ben ik die dag te weten gekomen. Ik nam die antibiotica tot doos leeg was dan ook nog een antibiotica puffer erbij plus iets tegen hoge koorts🤣

5 maanden geleden

Langdurig koorts hebben en een bacterie die kan blijven broeden is een stuk gevaarlijker voor je baby. Vertrouw maar op je huisarts, of doe een belletje naar je gynaecoloog. Die zal je het snel weten te zeggen.