5 Reacties

3 maanden geleden

Hey! Ik ben ook zelfstandig, soms lees ik ook dat we maar recht zouden hebben op 9 weken. Ben jij dit al tegen gekomen? Bij welke ziekenkas ben jij?

3 maanden geleden

Ik ben ook zelfstandige… ik ga m’n verlof opnemen halftijds en bekijk dan of ik er nog een aantal uren bij kan doen… het is een hele puzzel om te leggen. Maar 12 weken (en eig maar 11, want 1 voor de bevalling) is absurd.

3 maanden geleden

Ik was bij mijn eerste kindje ook zelfstandig psychotherapeut. (Ondertussen in loondienst). Ik vond 11 weken te kort en heb uiteindelijk 6 maanden genomen. Dat kon gelukkig omdat ik een partner heb die werkt en er op voorhand geld voor had opzij gezet. Ik besef dat dit niet voor iedereen mogelijk is. Nu dus in loondienst maar ga na de 14 weken opnieuw onbetaald langer thuis blijven met borstvoedingsverlof.

3 maanden geleden

Ik ben ook zelfstandig en neem nog 5 weken extra bovenop de 12 weken (onbetaald). Het is tenslotte een tijd die nooit meer terugkomt..

3 maanden geleden

Ik neem 6 maanden na de bevalling. 12 weken is echt te kort. Ik heb hiervoor geld opzij gezet, maar ik besef dat dit niet voor iedereen haalbaar is. Wij hebben ook geen recht op ouderschapsverlof wat het allemaal nog moeilijker maakt. Ik snap niet dat er zo’n verschil is tussen moeders in loondienst en zelfstandigen. Fysiek en mentaal gaan we door hetzelfde proces, en onze kindjes hebben allebei nood aan hun mama die eerst maanden.