Ik zie het bos door de bomen niet meer. Wij hebben een wiegje waar mijn vriend nog ingelegen heeft als baby. Aan de 4 zijkanten zijn er spijlen. We hebben al een aerosleep matrasje. Er hangt momenteel ook nog de beschermrand aan van vroeger (die we moeten maken). Maar ik vraag me af, mag zo een beschermrand (ik las dat dat niet veilig, naar verstikking toe enzo). Maar geen bescherming aan de spijlen lijkt me ook niet goed. Soms zag ik dat mensen een soort van nestje in de wieg leggen. Wat raden jullie aan?
Een baby begint met rollen rond 4 maand, en meestal gebruik je zo'n wieg niet langer dan zes maand. In het begin moet je er dus zeker niet mee inzitten dat hij zich vanzelf zou bezeren aan de spijlen denk ik.
Hier een parkje ipv een wiegje en hebben ook voor zo een rand gekozen omdat we met een hond zitten die anders te graag komt neuzen. We kunnen de rand wel open maken aan de zetel dus kunnen dan wel meekijken vanuit de zetel. Kind en gezin ziet zo iets niet graag maar kijk het is ons kind en wij hebben er onze reden voor 😃
De randen doe je best 'bloot' of in een luchtdoorlatende stof (Tetra, katoen, ...) zodat de temperatuur 'in het bedje' niet te hoog kan worden en indien het kindje tegen de rand zou rollen toch kan ademen.