13 Reacties

6 maanden geleden

Dit is afhankelijk van je werkgever en de gezondheidsarts via IDW. Je kan altijd je huisarts raadplegen als je, je onveilig voelt. Ik moet ook doorwerken tot 39weken.

6 maanden geleden

Ik ben huishoudhulp van beroep. Ook al enkele miskramen en missed abortions achter de rug, alsook een slopend traject. In oktober laatste missed abortion gehad en daarvan heel hard afgezien en thuis geweest van het werk. Door omstandigheden was ik begin dit jaar nog thuis en plots natuurlijk zwanger. Dit keer samen met arts en werkgever besloten mij thuis te laten en geen enkele risico's te nemen waar ik heel dankbaar voor ben🙏🏼 Luister vooral naar je lichaam. Chapeau voor diegene die met zo een zware job kunnen blijven werken tot ze op rust kunnen, maar voor mij is het niet weggelegd.

6 maanden geleden

Vreemd, ik doe krachttraining en van mijn gyneacoloog mag ik niet zwaarder dan 10 kg heffen! 15 weken ver nu. Wat zegt je werk zelf? Ik ben kleuterjuf en moet thuisblijven vanaf het moment dat ik het gezegd heb aan mijn directie.. allé die moet het dan verplicht doorgeven aan de arbeidsgeneesheer en wanneer ik dan opgeroepen ben door de arbeidsgeneesheer en die daar toestemming voor geeft moet ik thuisblijven.

6 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Vreemd, ik doe krachttraining en van mijn gyneacoloog mag ik niet zwaarder ...
Mijn werk doet of hun neus bloedt,ze zijn eerder bezorgd omdat ze nog iemand moeten opleiden voor ik beval. Ben gewoon bezorgd omdat na veel tillen en heffen,duwen en trekken,ik het echt wel voel in mijn buik en meer rugpijn dan anders. Heb nu de vraag gesteld aan de vakbond wat mijn rechten zijn.Ben benieuwd,zit er niet met in om te gaan werken maar dat zware fysieke is nu even teveel en jammer genoeg is alles bij ons zo.

6 maanden geleden

Reactie op A16

Ik ben huishoudhulp van beroep. Ook al enkele miskramen en missed abortions ...