13 Reacties

6 maanden geleden

Dit is afhankelijk van je werkgever en de gezondheidsarts via IDW. Je kan altijd je huisarts raadplegen als je, je onveilig voelt. Ik moet ook doorwerken tot 39weken.

6 maanden geleden

Ik ben huishoudhulp van beroep. Ook al enkele miskramen en missed abortions achter de rug, alsook een slopend traject. In oktober laatste missed abortion gehad en daarvan heel hard afgezien en thuis geweest van het werk. Door omstandigheden was ik begin dit jaar nog thuis en plots natuurlijk zwanger. Dit keer samen met arts en werkgever besloten mij thuis te laten en geen enkele risico's te nemen waar ik heel dankbaar voor ben🙏🏼 Luister vooral naar je lichaam. Chapeau voor diegene die met zo een zware job kunnen blijven werken tot ze op rust kunnen, maar voor mij is het niet weggelegd.

6 maanden geleden

Vreemd, ik doe krachttraining en van mijn gyneacoloog mag ik niet zwaarder dan 10 kg heffen! 15 weken ver nu. Wat zegt je werk zelf? Ik ben kleuterjuf en moet thuisblijven vanaf het moment dat ik het gezegd heb aan mijn directie.. allé die moet het dan verplicht doorgeven aan de arbeidsgeneesheer en wanneer ik dan opgeroepen ben door de arbeidsgeneesheer en die daar toestemming voor geeft moet ik thuisblijven.

6 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Vreemd, ik doe krachttraining en van mijn gyneacoloog mag ik niet zwaarder ...
Mijn werk doet of hun neus bloedt,ze zijn eerder bezorgd omdat ze nog iemand moeten opleiden voor ik beval. Ben gewoon bezorgd omdat na veel tillen en heffen,duwen en trekken,ik het echt wel voel in mijn buik en meer rugpijn dan anders. Heb nu de vraag gesteld aan de vakbond wat mijn rechten zijn.Ben benieuwd,zit er niet met in om te gaan werken maar dat zware fysieke is nu even teveel en jammer genoeg is alles bij ons zo.

6 maanden geleden

Reactie op A16

Ik ben huishoudhulp van beroep. Ook al enkele miskramen en missed abortions ...
Dan heb je een heel goede werkgever,dan mag je echt gelukkig zijn dat ze je die rust geven. Bij mij zijn ze vooral in paniek wie me gaat vervangen als ik beval,voor de rest zeggen ze niet echt hier iets over😔

6 maanden geleden

Reactie op Sneeuwtjen

Dan heb je een heel goede werkgever,dan mag je echt gelukkig zijn dat ze je ...
Ja inderdaad dat besef ik heel goed. Maar zoals ik al zei, luister naar je lichaam en doe wat je zelf denkt dat best is. Dat tillen zou ik ook helemaal niet meer durven doen nu hoor.. eventueel met je huisarts overleggen en in ziekte gaan?

6 maanden geleden

Reactie op Sneeuwtjen

Mijn werk doet of hun neus bloedt,ze zijn eerder bezorgd omdat ze nog ieman ...
Wou ook zeggen vakbond of zelf naar de arbeidsgeneesheer stappen.. ik mocht werken indien de school me ander werk kon geven, maar dat deed de school niet dus moest thuis blijven. En gezien het leraren te kort is er ook niemand met de juiste opleiding in de plaats.. Denk vooral aan jezelf en je baby. Dat is nu het belangrijkste en het kostbaarste! ❤️🍀

6 maanden geleden

Raar.. werk je als arbeider in productie of logistieke ruimte ? Normaal staat dit in je werkpostfiche ( staat heel duidelijk op of je mag werken indien zwanger). Ik ken nog geen enkel bedrijf waarbij dit wel mogelijk is ( zit in de uitzendsector)

6 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Raar.. werk je als arbeider in productie of logistieke ruimte ? Normaal st ...
Werkpostfiche ?Denk dat ze die nog moeten maken dan😂En ben officieel all-round medewerker of zoals op mijn loon fiche staat all roud 😅 Papierwerk is niet meer hun sterkte kant en de laatste keer dat er iemand zwanger is geweest is al 21jaar geleden daar🙄

6 maanden geleden

Reactie op Sneeuwtjen

Werkpostfiche ?Denk dat ze die nog moeten maken dan😂En ben officieel all-r ...
Bediende heeft dit inderdaad niet nodig... gezien je als bediende allround doet dan kunnen zij inderdaad jou laten doorwerken. Ik zou hier toch even spreken met jouw dokter alsook kijken of jullie een preventie adviseur hebben en dit eens bespreken?

6 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Bediende heeft dit inderdaad niet nodig... gezien je als bediende allround ...
Ben arbeider,geen bediende. Zal haar morgen nog eens aanspreken en anders naar een externe preventie adviseur.Op het werk zelf zal ik weinig actie mogen verwachten,ben ik al wat gewoon daar

6 maanden geleden

Reactie op Sneeuwtjen

Ben arbeider,geen bediende. Zal haar morgen nog eens aanspreken en anders n ...
Ow toch arbeider? Amai.. als er ooit controle is 🫣 Staat duidelijk in of je wel of niet mag werken. Zelf te veel lawaai kan er al voor zorgen dat je als arbeider moet thuis blijven.. laat staan als je fysiek werk moet verrichten. Succes en moest er iets zijn, laat maar weten!