27 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Ik had geïnformeerd voor kraamzorg bij familiehulp en zij benoemden wel van ...
Zij kunnen ook oppassen op je baby'tje zodat je tijd voor jezelf kan hebben om bv te douchen.
In deze link staat wat kraamzorg bij familiehulp doet: https://www.familiehulp.be/ons-aanbod/kraamzorg-opvang-voor-mijn-kind/kraamzorg
Vorige zwangerschap heb ik geen kraamzorg gehad omdat ik meteen na de geboorte verhuisd ben, dus al genoeg volk in mijn huis gehad.
Volgende bevalling ga ik waarschijnlijk wel kraamzorg nemen om in het algemeen ontlast te worden.
3 maanden geleden
Reactie op meganneke
Vroedvrouw is zeker aangeraden. Vooral als je weet dat geconventioneerde vr ...
Jaa klopt, meestal is er een kennismaking voor de geboorte als je voorderest voor de bevalling er geen gebruik van wenst te maken.
En moest je onverwacht thuis bevallen, kan de vroedvrouw ook wel een grote hulp zijn.
3 maanden geleden
Reactie op Leju
Zij kunnen ook oppassen op je baby'tje zodat je tijd voor jezelf kan hebben ...
Ja over 2 weken komt er iemand vanaf familiehulp op bezoek om de kraamzorg te bespreken en dan zien we verder. Ik vind het vooral fijn voor wanneer mijn partner terug werken is dat er wat hulp is. Maar ik wil denk ik ook wel zelf graag eens naar buiten kunnen met de kleine.. maar zullen dan wel zien als we ervoor staan. Idd even eens op het gemak kunnen wassen zou aangenaam zijn wrs 😅
3 maanden geleden
Ik heb sinds 22w een vroedvrouw, na lang twijfelen. Ik vind het wel handig omdat je tussen de gyneacoloogafspraken nog eens een controle hebt van de baby. Bij mij controleert ze de hartslag en zelfs een echo.
Daarnaast hebben ze ook een lactatie-expert in de praktrijk die mij volgende maand al eens wa uitleg zal geven over borstvoeding en eventueel na de bevalling kan helpen.
Het is vooral een hele geruststelling voor mezelf om te weten dat je naast het ziekenhuis nog op hulp kunt rekenen bij mensen die je al wat kent.
3 maanden geleden
Reactie op Axelle_98
Ik heb sinds 22w een vroedvrouw, na lang twijfelen. Ik vind het wel handig ...
Ik zie er ook naar uit voor die lactatiekundige
Ik zal daarvoor op kraamafdeling moeten zijn van ziekenhuis dat ik beval, en na bevalling komt ze op kamer ook helpen en zien
3 maanden geleden
Ik heb een vroedvrouw via De Wolk.
Ik heb 105 euro betaald, voor alle consultaties tot de geboorte en een jaar na de geboorte.