20 Reacties
2 maanden geleden
Hier ga ik dit samen met de vroedvrouw doen. Ze komt op 31w langs ...
2 maanden geleden
Reactie op phieliene
Ooh das leuk inderdaad!
Ze stelde dit zelf ook voor toen ze de vorige keer kwam. Had er zelf nog niet bij stil gestaan. Maar vind het wel zeer handig dat ze dit wil doen want weet eigenlijk ook totaal niet wat erin moet. Zou al weer een hele valies mee hebben 🙈
2 maanden geleden
Geen idee hier🤦🏻♀️
Bij andere kinderen had ik deze altijd goed op voorhand omdat je nooit weet.
Nu heb ik zelfs niks gekocht wat er in moet😅
Even nadenken wat ik er in stak altijd, mijn hersenen werken echt niet goed laatste tijd😂
2 maanden geleden
Ik bracht 3 dagen door in het ziekenhuis tot de hielprik van
Baby.
Voor die 3 dagen dus
- 2 ondergoed voor elke dag dus 6x
- bh elke dag dus 3x
- borstpads hele verpakking
- pyjama voor elke dag dus 3x
- lansinoh tepelcreme
- douche gel, zeep, tandpasta, borstel….
- pantoffels en slippers voor onder de douche
- handdoeken
- washandjes 3x
- kamerjas/badjas
- zoete dingen snacks 😆
- spa water omdat ik die ziekenhuis water niet kan drinken
Ik denk dat het zowat is voor mezelf, ziekenhuis geeft ook een lijst van wat ze geven en je zelf moet voorzien.
Voor mijn baby
- paar body’s
- bakerdoekjes
- krabwantjes
- balifen tegen krampjes
- outfit voor naar huis
- koude weer 1-2 pyjama met lange mouwen enzo
- voor mama’s die muts aandoen een mutsje, ik ben daar geen fan van.
De rest krijg je volgens mij.
2 maanden geleden
Ah ja en tijdens bevalling
- ik draag wijde t-shirt
- haarband/ rekker omdat haren dan beter niet hangen want dat irriteert enorm😂
- lader, gsm
- soms mag je gezonde snack, soms niet
- direct na bevalling heb ik altijd zo een honger en krijg je niet altijd direct eten daarna dus ik voorzie wel wat voor als ik op mijn kamer ben om honger te stillen.
( misschien bij anderen helemaal anders)
- pantoffels
- sokken! Ik heb het bij en na bevalling enorm koud!
- kleertjes voor baby na geboorte want die krijgen we niet van onze baarmoeder mee met onze baby🤣
- in leuven kon ik na bevalling direct in kraamkamer douche nemen en proper aankleden, ik antwerpen Borgerhout was dat niet zo dan werd je gewoon naar je kamer gebracht dus dit even navragen en als het zou kunnen misschien proper pyjama meenemen
2 maanden geleden
Goh op 35 weken ofzo. Je hebt helemaal niet veel nodig. Meeste krijg je van het ziekenhuis. De baby’s tas is makkelijkste om vooraf al wat klaar te leggen en dan paar pyjama’s voor mezelf en je toilettas duurt ook 2 min om klaar te maken. Het is niet zoals de films dat we direct naar t ziekenhuis gaan rushen als de eerste wee begint dus tijd genoeg. Telefoon oplader is t belangrijkste denk ik dan 😂
2 maanden geleden
Reactie op Sarah Van Geert
Goh op 35 weken ofzo. Je hebt helemaal niet veel nodig. Meeste krijg je va ...
Nou hangt van mom af😅
Mijn buurvrouw is met al haar 4 kids van begin wee tot bevalling minder dan 1u bezig geweest😂😂 echt bij alle 4
Bij mij juist omgekeerde
Dus we weten nooit natuurlijk
Bij andere kids deed ik het op voorhand nu ni
2 maanden geleden
Ik ga deze rond 35 weken maken, of toch zeker pas na 32 weken. Zijn ook heel wat spulletjes bij die ik nog dagelijks gebruik.
Wat ze mij destijds hebben aangeraden, is 2 verschillende tassen in te pakken. Eentje voor de verloskamer (bevalling) en eentje voor materniteit (na de bevalling)
Tas voor verloskamer:
- bevaljurkje of kledij waar je in wil bevallen, indien met mouwen makkelijk opstropbaar voor moest je infuus nodig hebben & makkelijk aan rug vrij te maken moest je epidurale wensen
- apart zakje voor baby's eerste outfit
- sportdrank-repen (normaal kan je ook op elk tijdstip boterhammen krijgen, maar ik kreeg tijdens de weeën niets meer gegeten)
- warme sokken, slippers/pantoffels
- iets om te ontspannen (bv muziek, lezen, spelletje (er zijn vrouwen die veel te vroeg naar het ziekenhuis gaan en heel wat tijd te overbruggen kunnen hebben of voor de partner evt)
- train je perstechniek, kan helpen :)
Tas voor materniteit:
- geen pampers/vochtige doekjes (normaal in het ziekenhuis)
- geen mutsen (is enkel eerste uren cruciaal, en krijgt er normaal eentje in het ziekenhuis)
- geen kraamverbanden edg
- aantal pyjama's en rompers met lange mouwen (verschillende groottes voor baby)
- verzorgingsproducten voor baby (badolie, shampoo, wasgel)
- washandjes, badstof handdoek & hydrofiele doek voor baby na badje
- krabwantjes voor baby
- kledij voor baby om naar huis te gaan (geen jas in autostoel, dekentje kan wel)
- hydrofiele doek voor tijdens de voeding
- speentjes voor baby
- slaapzakje voor baby (niet te hoge TOG waarde, kan heel warm zijn op materniteit)
- eigen hoofdkussen, moest je daar beter mee slapen
- als je graag foto's in het ziekenhuis maakt, daar de attributen voor
- toilettas voor jezelf (incl haardroger etc)
- ondergoed edg voor jezelf
- handdoeken dacht ik ook
- heel gemakkelijke kledij voor op de kamer
- kledij voor bezoek?
- kledij om naar huis te gaan
- slippers/ pantoffels voor op kamer
- drinken, tussendoortjes
- cadeautje voor de kraamafdeling!
- tas voor je partner
Aantallen is iets dat je best zelf aanvoelt, afhankelijk hoe vaak je in het dagelijks leven je kledij edg wisselt. Na mijn bevalling deed de vroedvrouw de bevalkledij in een plastiek zakje om thuis te wassen. Op materniteit ga je hoogstwaarschijnlijk meeste tijd op je bed zitten. Dus ik droeg overdag makkelijke kledij en voor te slapen een pyjama
2 maanden geleden
Reactie op Leju
Ik ga deze rond 35 weken maken, of toch zeker pas na 32 weken. Zijn ook hee ...
Goede lijst idd maar ik denk dat je baby wasgel lotion enzo ziekenhuis krijgt, ik kreeg ze altijd leuven en Antwerpen
En boterhammen bij bevalling, ik kreeg dus niks, ze zeiden dat je niet mag eten en bij eerste dochter ben ik 18u aangekomen en volgende dag 11:50 middag bevallen, heel die tijd mocht ik echt niks eten alleen drinken, bij andere duurde het gelukkig tussen de 6-8u maar. daar mocht ik weer niks eten
Ivm overgeven ofzo geen idee eigenlijk
En na bevalling zeker met maag die plots meer ruimte heeft krijg je dan zo een grote honger😂😂
2 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Goede lijst idd maar ik denk dat je baby wasgel lotion enzo ziekenhuis krij ...
In Hasselt (zelfde ziekenhuis als leju) moet je de verzorgingsproducten voor de baby aankopen als je ze niet meehebt. Hier krijg je aquarius en druivensuiker en mag je zal granenrepen meenemen. Tenzij er medische indicatie is dat dit niet mag.
2 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
In Hasselt (zelfde ziekenhuis als leju) moet je de verzorgingsproducten voo ...
Ah zo nee, ik heb altijd een zal met alles gekregen en wat er ik zat was
- douche gel
- luierzalf
- lotion
- kammetje
- thermometer
- badthermometer
Denk dat het zowat is
2 maanden geleden
Ah zo nee, ik heb altijd een zal met alles gekregen en wat er ik zat was
- ...
Amai wat heb ik allemaal geschreven 😂
2 maanden geleden
Ah zo nee, ik heb altijd een zak met alles gekregen en wat er in zat was
- douche gel
- luierzalf
- lotion
- kammetje
- thermometer
- badthermometer
Denk dat het zowat is
2 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Zeker dat het niet op je factuur stond aangerekend? Hier is dat ook zo een ...
Neen, nou mijn verzekering heeft alles betaald dus geen idee eigenlijk 😂😂
Ik heb helemaal niks moeten betalen🤷🏻♀️
2 maanden geleden
Goede lijst idd maar ik denk dat je baby wasgel lotion enzo ziekenhuis krij ...
Ja zoals Liesbeth zegt, moeten wij in Hasselt dit dan aankopen. Maar had al wat verzorgingsproducten thuis gekregen, dus wou daar niet nog extra kosten voor maken.
Zal in elk ziekenhuis weer anders zijn.
Ma amai niet eten, dat lijkt mij wel heftig. Ik mocht wel eten, maar heb dit bijna niet kunnen doen toen. Maar ben vrij snel bevallen na binnenkomst, 19u binnen, 1u 's nachts bevallen & dan meteen gaan slapen😅
Maar geen voeding zou misschien te maken hebben als je voor een lavement kiest? Of zou dit de bevalling remmen?
Mij hadden ze boterhammen gebracht en mijn vriend heeft deze opgegeten toen ik aan het afzien was😅
2 maanden geleden
Reactie op Leju
Ja zoals Liesbeth zegt, moeten wij in Hasselt dit dan aankopen. Maar had al ...
Neen ze zeiden ivm overgeven🤷🏻♀️
Ik heb nooit moeten overgeven of misselijk geweest maar ik denk meer voor moest er iets misgaan en narcose nodig zijn, waarschijnlijk hiervoor
Maar zoals je zegt als je 2 dagen
Ligt te bevallen is dit echt niet te doen😅
Zal deze keer zeker iets meenemen en eten als er niemand is haha grapje na bevalling dan voor moest er toch iets gebeuren wil zeker niet alles verpesten, na bevalling wil ik wel eten in mijn kamer hoe ver in de nacht we ook gaan zijn😂😂