10 Reacties
8 maanden geleden
Hey!
Ik werkte ook in een kinderdagverblijf toen ik zwanger was en er was ook een kindje met de 5e ziekte maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. Ik was wel voorzichtig omdat de kans wel zou bestaan dat ik zwanger was. Ik heb altijd geleerd en geweten dat als je in een kinderdagverblijf werkt, eens je zwanger bent altijd naar de arbeidsgeneesheer moet gaan om dit vast te stellen plus ook een bloedresultaat moet meenemen om te zien waar je allemaal voor immuun bent. Ik was/ben niet immuun voor CMV kinderziekte dus ik moest ook gelijk stoppen met werken.
Ik was in augustus zwanger en heb jammer genoeg een miskraam gekregen in oktober, net voor we de nipt gingen doen. Ik weet ook niet of dat dat de reden zou kunnen geweest zijn want heel veel vrouwen (zo blijkt) krijgen te maken met een miskraam. Want zelf als je de ziekte wel had gehad als kind, kan het baby'tje in je buik het alsnog over krijgen. Nu ben ik terug zwanger, maar ik was dus ook niet meer teruggegaan naar mijn werk (om nog andere redeneren) dus het stelt me zeker wel gerust dat ik niet besmet ben geraakt met een kinderziekte, want weten doen we het nooit. Ik ben heel dankbaar dat ik rap zwanger mag worden zowel de eerste als de 2e keer. 💕
Hadden ze je niets gezegd dat je wel of niet immuun was voor kinderziekte? Ik zou me echter niet te veel zorgen maken! (Ik moet eigenlijk niet veel zeggen want ik wacht ook bang af tot mijn eerste echo 🤫)
Ik wens je heel veel succes en probeer te genieten van je zwangerschap! Een miskraam overkomt je en daarvoor hoeft nooit echt een reden te zijn. In de meeste gevallen verloopt alles wel goed! 😊
8 maanden geleden
Reactie op Vdkx
Hey!
Ik werkte ook in een kinderdagverblijf toen ik zwanger was en er was ...
Dankjewel voor je berichtje!
Heel fijn om te horen dat nog iemand weet hoe het is om continue voorzichtig te moeten zijn, wat best vervelend is, want je wilt heel graag nog alles kunnen doen met de kindjes.
En het spijt me ontzettend hard te horen dat je een mk hebt gehad.. Ik wens je ontzettend veel succes en knuffels toe in deze zwangerschap! ☺️
En nee klopt. Wij hebben ongeveer 6 maandjes moeten proberen voor ons wondertje nu, dus hopelijk blijft alles dan ook goed zijn gangetje gaan!
Ik heb het zowel aan de huisarts als mijn ouders gevraagd en er was niks van teruggevonden in het boekje of in mijn dossier, dus we gaan er van uit dat ik het nog niet gehad heb. (Mijn vriend al wel)
En tuurlijk, is super spannend! Komt dik inorde! 💕
Dit stelt mij al wat meer gerust, dankjewel hiervoor!
8 maanden geleden
lieve dames,
Om jullie eventjes op de hoogte te stellen heb ik mijn bloedonderzoek gehad en hieruit blijkt dat ik (gelukkig) WEL immuum ben voor de ziekte. We dachten nochtans van niet omdat er niks over terug te vinden was in mijn dossier, maar wauw, wat een opluchting!!
Ik vind het wel super jammer dat ik al van het werk verwijderd ben, want ik mis mijn kindjes nu al ontzettend hard haha. Maar nu is het eventjes aan mezelf denken natuurlijk! 🤭
Mijn waardes stijgen ook heel mooi, dus nu kan ik mijn onzekerheden en stress een beetje laten bezinken en genieten.
Aan allen die in de kinderopvang werken of iets gerelateerd waar veel ziektes kunnen zijn, vertel het aub optijd aan jullie werkgever, zo ben je beschermd en veilig! ☺️
8 maanden geleden
Reactie op Vdkx
Oh super!!! Wat een opluchting. ☺️
Maar als je immuun bent mag je normaal w ...
Inderdaad! ☺️
En ik heb dit aan mijn bazin gemeld en ze hebben mij al op werkverwijdering gezet omdat de arbeidsgeneesheer volgende week langskomt en dit bij ons sowieso gaat doen, anders had ik het heel graag gedaan hihi
8 maanden geleden
Reactie op Vdkx
Dus je wacht nog tot de arbeidsgeneesheer zegt of je terug mag werken of ni ...
Neneee, ik mag niet meer terug naar het werk.
Bij ons zit het zo dat wanneer er een zwangerschap wordt vastgesteld je onmiddelijk van het werk verwijderd wordt, dit was bij mijn collega's ook allemaal zo.
Maar de arbeidsgeneesheer moet je soortvan nog de "bevestiging" geven hiervan. Nu voorlopig heeft enkel de HR (dacht ik) mij zo in het dossier gezet, dus eigenlijk m.a.w. is het voor mij al gedaan en is er geen terugkomst naar het werk, tot maanden na de bevalling. 🙈
Heel ingewikkeld hoor, moest het eerst ook allemaal wat uitzoeken voor ik het begreep 🤣
7 maanden geleden
Reactie op liefkleinwondertje
Neneee, ik mag niet meer terug naar het werk.
Bij ons zit het zo dat wanne ...
Dit is bij mij ook zo, ben nu 8 weken ver en stop eind deze week met werken.. Vanaf dat ik het weet moet ik in principe stoppen met werken. Dit zeker voor 12 weken zwangerschap ter preventie van infecties en agressie.
Ik begeleid volwassenen met een verstandelijke beperking.
7 maanden geleden
Reactie op Delfine C
Dit is bij mij ook zo, ben nu 8 weken ver en stop eind deze week met werken ...
Oh ja inderdaad..
Echt vervelend met al die dingen die erbij komen zien.. Maar beter geen risico's nemen op het werk!
Proficiat met de zwangerschap 🥰