11 Reacties

één maand geleden

Heyhey Ik heb voor me zelf kamilosan oplossing gekocht voor te ontsmetten en voor de baby de kamilosan oogdoekjes ervan. Zelf ook Mustella aangeschaft om te wassen en bodylotion. Ze raden me fysiologisch water ook te hebben en compressen voor de navelstreng te verzorgen. Ook een zalfje voor aan de stuit naar keuze. Voor de rest zou ik niet veel in huis halen. Je kan altijd een uitstapje doen of je man het laten halen. Bij ook first time mom 😘 Voor 15-11-2024 uitgerekend

één maand geleden

Wij hebben bij onze verzorgingstafel: natte doekjes, pampers, poepzalf, fysiologisch water, steriele doekjes, neuspeer, neusspray vanaf geboorte, kammetje, nagelknipper, borstel, baby wattenstaafjes, perdolan baby

één maand geleden

Hier al paar kids😂 Dus Oorstokjes baby Luierzalf bepanthen en dactozine Luierpoeder Luiers Compresjes Fys water in pupetten Neuspeer Iets tegen koorts Natte doekjes Ik gebruik douche gel met olie erin van la roche posay en lotion ervan Reserve kledij moest pamper overlopen of overgeven dat je die direct bij de hand hebt Thermometer Borstpads en tepelcreme voor mezelf Tetra doekjes Neusdruppels baby Vit D en K druppels Druppels balyfen tegen krampen

één maand geleden

Wij hebben dit aan de verzorgingstafel liggen: - luiers - luierzalf (naïf en Ray) - steriele compressen - fysiologisch water in pipetjes - tetradoekjes - reserve body’tjes - thermometer - ontsmettingsspray - natte doekjes (waterwipes) - klein wasmandje - klein vuilbakje voor de luiers en doekjes - tepelcrème en borstcompressen - vitamine D druppels Boven hebben we een 2de tafel in de badkamer. Hier liggen deze spullen nog bij: - badolie en babyolie (naïf) - babykammetje - nagelschaartje (wel pas voor na enkele weken) - badthermometer - Perdolan (zit eigenlijk gewoon in onze geneesmiddelendoos) - een setje reservekledij (bij overlooppampers verschonen we boven) - luiers, natte doekjes, fysiologisch water, steriele compressen, klein en grote tetradoeken, wasmandje, vuilbakje - neuspeertje Boven is enkel voor het badje of overloopluiers. We verschonen ‘s nachts in de cosleeper dus op m’n nachtkastje liggen nog wat essentials. Beneden zal de verzorgingstafel het meest gebruikt worden. Ook eerste kindje dus vooral ook raad gevraagd aan ervaren mama’s in de familie en vriendenkring.

één maand geleden

Dankjewel iedereen, ja wij hebben ook een verzorgingstafel beneden en ook eentje op de badkamer.. (ik wil het soms zo perfect doen day ik alsmaar twijfel aan mezelf wat ik er allemaal moet bij de hand hebben) Dankjewel voor jullie tips!!! 🥰

één maand geleden

Reactie op Verootje

Dankjewel iedereen, ja wij hebben ook een verzorgingstafel beneden en ook e ...
zit volledig met hetzelfde gevoel! net als die luiertas, ook zo iets om over na te denken van wat er allemaal mee moet.

één maand geleden

Inderdaad beneden en boven maar allemaal het zelfde boven en beneden

één maand geleden

Reactie op Verootje

Dankjewel iedereen, ja wij hebben ook een verzorgingstafel beneden en ook e ...
Veel van die dingen krijg je al mee van de materniteit. Zoals thermometer, poeder voor naveltje, vitamine druppels, ... Dus zeker niet teveel op voorhand gaan halen

één maand geleden

Reactie op kellyarno

Heyhey Ik heb voor me zelf kamilosan oplossing gekocht voor te ontsmetten ...
Oh ik ook voor 15/11! Eerste kindje ☺️

één maand geleden

Hallo! Ik was 20 bij onze eerste dochter, intussen 35 :) destijds was ik allesbehalve zo voorbereid als jij nu :) ik kwam naar huis met de spulletjes van het ziekenhuis en ze heeft nooit wat tekort gehad! We hebben boven en beneden een tafel voorzien, boven heel basic. En ik wil graag het badje beneden in het begin ... Ik heb voornamelijk producten van Galenco voor de opstartfase en de lekker geurende Zwitsal staat al klaar in de kast 😅 ikzelf krijg dermatitis van Mustela... Enkele jaren geleden nog eens een zalfje van iemand gebruikt voor op m'n winterhanden te smeren en dat heb ik me tè hard beklaagd :) Hier de inhoud en rondommetjes van onze verzorgingstafel: Luieremmer Gesloten wasmandje Pyjama's en rompertjes Pampers Toiletmelk en tissues (geen natte doekjes de eerste weken, enkel op verplaatsing) Bodylotion Massageolie Badolie en Waslotion Setje met nagel-en haarverzorging Badthermometer Baby-wattenstaafjes Flamirins voor naveltje(vroeger was dit een poedertje maar ZH gebruikt nu flamirins) Neus en ooghygiene: Kamillethee (ipv Kammilosan doekjes ;) ) Pipetjes NaCl 0.9 Neuspeertje Sterimar latere fase, mag nog niet in den beginne volgens vroedvrouw... Thermometer Neo-Mitosyl en inotyol als poepzalf (inotyol wel met olie verwijderen als ie uitgetrokken is) Perdolan suppo's Heel veel tetradoekjes! D-cure en Konakion

één maand geleden

Reactie op JS89

Hallo! Ik was 20 bij onze eerste dochter, intussen 35 :) destijds was ik ...
Ja mustella verdroegen mijn baby’s ook niet, ze kregen daar heel erg droge huid van. Ik heb bij 4 ook galenco gebruikt en nu 2de keer dat ik la roche posay ga gebruiken.