67 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Molly1234
Nee, ik ben leerkracht dus zit al een dikke maand thuis. Ik ga niet echt na ...
Idd, lekker thuis onder de airco met een frisse drankje😅
We zien wel wat komen zal❤️
3 maanden geleden
Reactie op Molly1234
Ik ben momenteel al een dag of drie in volledig platte rust, op het essenti ...
Heel herkenbaar. Bij mijn zoontje moest ik vanaf 27weken platte rust houden. Eerst 3 weken ik het ziekenhuis, nadien thuis en stilaan opbouwen vanaf week 34.
Deze zwangerschap voorlopig nog niet maar woensdag controle, heel benieuwd of al die harde buiken het hebben doen zakken.
3 maanden geleden
Reactie op NickyW
Dat is heel goed! Vanaf deze week niet meer,tenzij ik andere of meer klach ...
Bij jou ook pijnlijke harde buiken of geen pijn?
3 maanden geleden
Reactie op NickyW
Heyhey! Wij zijn naar huis sinds vandaag omdat het stabiel blijft ondanks v ...
Ik ben vandaag dan toch maar gegaan. Gelukkig waren ze heel vriendelijk.
Bmh is stabiel gebleven gelukkig. 2,8!
Moet wel stoppen met werken in de hoop dat de harde buiken wat gaan afnemen.
3 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Ik ben vandaag dan toch maar gegaan. Gelukkig waren ze heel vriendelijk.
Bm ...
Dat is heel goed dat je geweest bent en zoveel te beter dat het stabiel gebleven is maar idd dat is een indicatie om het rustiger aan te doen. Geniet nu maar wat van de rust. Ik heb ondertussen de suikerbonen al gedaan, dan staan die ook al klaar. 🥰
3 maanden geleden
Reactie op NickyW
Dat is heel goed dat je geweest bent en zoveel te beter dat het stabiel geb ...
Haha ja wat extra tijd voor leuke dingen 😊
Eerste kindje bij jullie? Krijg je een zoontje of dochtertje?
3 maanden geleden
Reactie op NickyW
Klopt.🥰. Geniet er maar van! Ik moet helaas 80% van m'n dagen plat doorbre ...
Ja heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. Toen heb ik de laatste 3 weken wel nog veel mogen en kunnen doen voor hij kwam.
Hopelijk krijg jij toch ook groen licht om nog wat te kunnen doen binnen enkele weken 🤞!
Hier al een zoontje dus van net anderhalf en nu een meisje onderweg 😊
3 maanden geleden
Reactie op NickyW
Ja, als we boven de 34w geraken dan denk ik dat ik m'n normale leven ook te ...
Haha nee absoluut niet. Dus ben blij dat ik niet meer moet gaan werken, op de dagen dat hij naar de opvang gaat kan ik wel wat extra rusten gelukkig 😊
2 maanden geleden
Hoe gaat het met jullie? Baarmoederhals recent nog gemeten?
Vanaf wanneer beginnen jullie de medicatie af te bouwen?
2 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Hoe gaat het met jullie? Baarmoederhals recent nog gemeten?
Vanaf wanneer b ...
Ik heb enorm veel harde buiken, ongeacht de rust. Ook 's nachts. Ze zijn ook vaak perfect regelmatig met telkens 3 à 4 minuten ertussen. Volgende week nog eens een meting, medicatie wordt normaalgezien rond week 36 afgebouwd (als we daar raken hahaha). En bij jou?
2 maanden geleden
Reactie op Molly1234
Ik heb enorm veel harde buiken, ongeacht de rust. Ook 's nachts. Ze zijn oo ...
Oh jammer om te horen!
Hier niet zo heel veel harde buiken maar baarmoederhals net nog gemeten en die is 2cm. Dus vermoedelijk zal ik ook geen 40 weken halen. Hopelijk wel nog enkele weekjes erbij want tis een kleintje voorlopig.
Veel moed daar!
2 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Oh jammer om te horen!
Hier niet zo heel veel harde buiken maar baarmoederh ...
Ik hoor vrouwen die nog meer dan twee maanden doen met nog geen 1cm meer, en vrouwen die alle 4/5cm die je hebt verliezen in een halve week en het dus nooit zouden gedacht hebben dat ze prematuur gingen bevallen... Het is zo onvoorspelbaar!! Gelukkig zitten we steeds meer in een veilige zone voor de baby. Moet je in het ziekenhuis blijven?
2 maanden geleden
Ik kom eventjes jullie club joinen :)
Hier een BMH met een lengte van 6mm en 3 cm ontsluiting, net een ziekenhuisopname in UZ Gent achter de rug (longrijping en weeënremmers gekregen). Vandaag mocht ik naar huis keren omdat alles stabiel bleef/blijft, mits wekelijkse opvolging bij de gynaecoloog, rust en dagelijks utrogestan.
Vandaag de 29 weken gehaald, ik hoop zo hard op de 32 weken. Alles kan, ik probeer me recht te houden aan verhalen van andere mama´s die wekenlang met ontsluiting rondlopen. Maar hey, ben al blij dat ik 29 haalde want bij ziekenhuisopname zat ik nog in week 27. 😊🍀
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Ik kom eventjes jullie club joinen :)
Hier een BMH met een lengte van 6mm ...
Ik had net hetzelfde bij mijn vorige zwangerschap!
En mijn zoontje is uiteindelijk bijna tot zijn uitgerekende datum blijven zitten. Ik had al weken 4cm ontsluiting. En de beloning was een hele vlotte, natuurlijke bevalling.
Ik hoop voor jou dat je ook zo'n positief verhaal mag hebben!
2 maanden geleden
Reactie op Molly1234
Ik hoor vrouwen die nog meer dan twee maanden doen met nog geen 1cm meer, e ...
Ja klopt. Bij mijn zoontje ook weken met die ontsluiting 'rondgelopen'. Maar hij was goed van gewicht en mijn dochter nu is wel een kleintje voorlopig dus iets belangrijker dat we toch tot die 38 weken gaan.
Gelukkig moet ik niet int ziekenhuis blijven!
En denk dat ze zoals bij jou rond 36 weken afbouwen met medicatie.
2 maanden geleden
Ik heb altijd na
32 weken 2-3cm ontsluiting gehad en heb tot in 39 weken gelopen
Had ook harde krampen enzo al die weken maar zoals
Iemand hier schreef, het kan bij ene plots snel gaan en bij andere juist omgekeerde
Dus we kunnen elkaar niet garanderen dat het zo of anders zal aflopen.
Hopelijk straks iedereen mooie babytjes in handen en een vlotte mooie bevalling❤️