67 Reacties

3 maanden geleden

Hey, hoe gaat het ondertussen? Ik heb ongeveer hetzelfde voor. 1cm minder in twee weken tijd. Moet nu Progebel nemen in de hoop dat het niet nog minder wordt. Je hoort wel meer goeie verhalen dan slechte vind ik, zeker als je nog niet.onder de 2,5cm zit. Blijft natuurlijk heel spannend.

3 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Hey, hoe gaat het ondertussen? Ik heb ongeveer hetzelfde voor. 1cm minder i ...
Hoi Molly! Na de monitor zijn we onmiddellijk opgenomen in het ziekenhuis want deze meette heel veel harde buiken en ik ben meteen naar het uza gestuurd. Weeënremmers gekregen want zat nog op 2,1cm en longrijping voor de baby want waren toen nog geen 24w. Momenteel nog steeds opgenomen in het ziekenhuis en ik zit op 9mm bmhalslengte maar deze is nu wel al een weekje stabiel, enkel de funneling langs binnen wordt breder maar daar maken ze zich geen zorgen over. We krijgen alle dagen monitor en deze laat ook veel harde buiken zien maar omdat m'n bmhals voorlopig stabiel blijft maken ze zich niet teveel zorgen en moet ik het enkel melden wanneer ik bloed of vocht verlies of meer andere klachten. We zijn nu reeds 25w4d. Tot gisteren lag ons ventje nog enorm stuit, zijn voeten zaten letterlijk in de funneling maar hij is gedraaid en zijn hoofdje ligt nu naar beneden helemaal achter m'n schaambeen dus hopelijk kan hij er zich niet uit wringen en blijft het zo want dit zijn een beetje minder complicaties indien hij geboren moest worden want anders was het sowieso keizersnede, maar hij kan natuurlijk nog altijd draaien.

3 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Hey, hoe gaat het ondertussen? Ik heb ongeveer hetzelfde voor. 1cm minder i ...
Ik neem wel nog steeds elke avond 1x Utrogestan, maar dit is hetzelfde dan dat jij neemt vermoed ik? En ja, veel succesverhalen dus trek je daar zeker aan op! Doen wij ook. Wij hebben hier in het ziekenhuis echt wel een heel goed team achter ons staan en krijgen heel veel uitleg en dit geeft veel steun en moed. Hopelijk jij ook?

3 maanden geleden

Reactie op NickyW

Hoi Molly! Na de monitor zijn we onmiddellijk opgenomen in het ziekenhuis w ...
Fijn om te horen dat hij nog zit waar hij hoort. En elke week erbij is weer een week sterker!

3 maanden geleden

Reactie op NickyW

Ik neem wel nog steeds elke avond 1x Utrogestan, maar dit is hetzelfde dan ...
Ja, wat ik neem is gewoon een ander merk maar hetzelfde principe. Mijn gynaecoloog is altijd de rust zelf. Hij is er behoorlijk van overtuigd dat ik niet zal bevallen voor 34 weken. Misschien heel erg goedgelovig van hem, maar ik kan wel wat geloof gebruiken momenteel 😅. Dat maakt toch een groot verschil, teveel stress doet uiteindelijk ook geen deugd in deze situatie

3 maanden geleden

Ahja oke. :). Ja, wij hebben al eens een kindje verloren daarom dat ze heel voorzichtig zijn. Is dit jouw eerste? Je moet dan waarschijnlijk ook wekelijks op controle of niet? Heb je ook funneling of niet? Want het is ook door die funneling dat ze hier veel voorzichtiger zijn. Zolang je geen pijn hebt, geen zorgen maken! Jij voelt zelf aan wat oke is en wat niet, dat geven ze hier in het ziekenhuis ook echt aan. Moet je ook plat liggen? Ik lig ondertussen al 2 weken plat. Tis altijd gemakkelijk gezegd ,niet stressen maar dit is niet gemakkelijk, maar langs de andere kant, hoeveel lopen er mss wel met een verkorte bmh rond en ze weten het niet en doen idd een hele zwangerschap uit. Heb je ook veel harde buiken? Hoe ver ben je nu? Bij ons was het ook alle hens aan dek omdat we toen onder de 24w waren.

3 maanden geleden

Wij zijn nu 24 weken (mijn eerste), en heb sinds week 17 elke dag harde buiken, maar tot nu nog geen verkorte baarmoederhals. Over funneling heeft hij me niets gezegd, en moet ook niet wekelijks op controle. Maar ik heb ook echt een gynaecoloog die zich nergens zorgen in maakt. Ik heb gelukkig nog geen pijn gehad. Ik moet daarom (nog niet) plat liggen. Maar momenteel werk ik ook niet aangezien ik leerkracht ben, geen idee of ik zal kunnen beginnen binnen een maand maar heb er niet zoveel vertrouwen in. Waren jouw harde buiken wel pijnlijk misschien?

3 maanden geleden

Met tot nu toe bedoel ik dus alle controles voor vandaag, vandaag was het wel korter natuurlijk.

3 maanden geleden

Ohja, dat is dan toch ook wel al enkele weken dat je dat hebt. Bij mij zal dat ook rond die periode zijn begonnen maar ik dacht dat meneertje groeide en zich aan het keren was, dus ik maakte me geen zorgen, deed geen pijn, maar zoals een ballon die opgeblazen werd en terug afgelaten dus maakte me ook totaal geen zorgen tot die controle dus. Onze gynaecoloog is normaal ook rustig maar naargelang de voorgeschiedenis tot net dat tikkeltje voorzichtiger. Maar als je kan zou ik toch wel rusten, ook al is het misschien niet meteen iets om je zorgen over te maken maar hier zeggen ze echt wel om dat te doen. Als jij je niet zeker voelt om te werken, zou ik dit wel melden en evt thuisblijven, liever al wat vroeger thuis dan alle dagen in stress gaan werken en met een bang hartje, dat is het ook niet waard.. Wordt jouw hals wel elke keer gemeten of..?

3 maanden geleden

Reactie op NickyW

Ohja, dat is dan toch ook wel al enkele weken dat je dat hebt. Bij mij zal ...
Ja, het wordt wel elke keer gemeten. Ik vermoed ook dat werken er niet zal inzitten.

3 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Ja, het wordt wel elke keer gemeten. Ik vermoed ook dat werken er niet zal ...
Hier bij ons doen ze normaal geen bmh meting als je geen slechte voorgeschiedenis hebt want elke meting is een prikkeling voor je baarmoeder zeggen ze en dat willen ze vermijden. Hopelijk blijf je op die +2cm zitten. Je kan altijd wel eens met een kinderarts contact opnemen die je evt wel juiste uitleg kan geven over ALS je kindje vroeger geboren zou worden, het is extra vergaarde info die je eventueel wel wat rust kan geven? 🥰

3 maanden geleden

Reactie op NickyW

Hier bij ons doen ze normaal geen bmh meting als je geen slechte voorgeschi ...
Is hier ook niet standaard, maar gezien de hoeveelheid harde buiken wou hij het toch opnemen bij de routine controles.

3 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Is hier ook niet standaard, maar gezien de hoeveelheid harde buiken wou hij ...
Misschien wel, bedankt voor de tip!

3 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Is hier ook niet standaard, maar gezien de hoeveelheid harde buiken wou hij ...
Dat is wel al goed, dan heb je toch net iets meer opvolging he. 🥰

3 maanden geleden

Reactie op NickyW

Dat is wel al goed, dan heb je toch net iets meer opvolging he. 🥰
Inderdaad!

3 maanden geleden

Jij nog heel veel moed en een geduldig bazeke gewenst!!

3 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Jij nog heel veel moed en een geduldig bazeke gewenst!!
Dankjewel. We hebben er alle vertrouwen in, ook al komt hij vroeger. Doen jullie dat ook nog maar goed! Liefs

3 maanden geleden

Hoi, hier ook dezelfde problemen. Toen ik vorig jaar zwanger was van mijn zoontje ben ik op 27 weken plots opgenomen geweest in het ziekenhuis met constante harde buiken (totaal geen pijnlijke) en blijkbaar had ik toen maar 1,2cm bmh. Toen ook weeënremmers, longrijping, magnesium en Utrogestan gekregen. 10 weken platte rust moeten doen waarvan 3 in het ziekenhuis. Uiteindelijk medicatie afgebouwd en is hij pas geboren op 39 weken. Ik heb weken met 5cm ontsluiting rondgelopen. Nu dus opnieuw zwanger (25 weken morgen) en ook nu regelmatig harde buiken en verkorte bmh (2,8cm bij laatste controle) dus sinds begin zwangerschap neem ik Utrogestan en krijg ik wat extra controles. Voorlopig moet ik me niet teveel zorgen maken zegt gynaecoloog.. Zij zegt ook dat ik meer Utrogestan mag nemen op dagen dat ik voel dat ik meer harde buiken heb dus tot 3 per dag gaan. Ben toch benieuwd of bmh is ingekort als ik binnenkort moet gaan... Heel veel goeie moed. Mijn eerste zwangerschap is het bewijs dat ondanks alles heel acuut was zo plots het toch echt nog goed kan komen!!

3 maanden geleden

Heyhey! Oh, amai, dan heb je inderdaad nog lang uitgelopen, wat goed! Das leuk om te horen! 😍. Hopelijk kort het bij deze zwangerschap niet meer in, maar 2,8 is alvast al veel beter dan jouw eerste zwangerschap, hopelijk verkort deze niet nog, want hoewel alles goed gaat, je zit er toch wat mee in je hoofd he. En met al een kleintje rondlopen is het niet evident om te rusten dus hopelijk kan je toch nog wel wat aan jezelf denken. In het begin nam ik er ook 3, dan na 14w mogen stoppen, 21w terug opgestart en dan plots had ik de verkorting, nu 1x per dag 's avonds. Hou ons op de hoogte he als je nog eens op controle moet, maar hopelijk verloopt deze vlotjes en kan je ook deze zwangerschap mooi eindigen. 😍♡

3 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie? Blijft het stabiel? Hier vandaag heel veel harde buiken, de ene na de andere. Vrees dan toch zo dat die bmh ook aan het inkorten is.. veel onzekerheid.