Hoi, ik had op 5 weken en op 13 weken mijn eigen gyneacoloog waar ik tot einde bevalling bij op sta. Op 8 weken had ik een andere gyneacoloog (geen idee waarom). Mijn eigen gyneacoloog kan niets positief zeggen. Ze kon weinig zien bij de 13 weken echo. Ik heb haar bijna niet gehoord. Enkel veel gezucht gehoord. Ik weet totaal niet wat er nu van is. Bij het afronden vroeg ik “maar is alles in orde?” Ze zei van wel, maar ze kon eig niets tegoei zien. Ik weet niets van afmetingen, of alles aanwezig is wat er moet aanwezig zijn. Hoe het rugje gevormd is.. niets! Enkel dat er mss 1 bloedvat mist en dat ik medicatie moet nemen tegen eventuele zwangeschapsvergiftiging omdat ze mijn bloeddruk van 12/9 en 11/8 te hoog vond.
Ik zou blij willen zijn onder het mom van “geen nieuws goed nieuws” maar eig voel ik totaal geen klik met deze gyneacoloog. (En veel frustraties aangezien ze op 6 weken mijn ouders opbelde ipv mij en deze daardoor op de hoogte zijn van mijn zwangerschap!)
Terwijl de eenmalige gyneacoloog van op 8 weken heel veel sprak en info gaf en echt enthousiast was.
Zou ik bellen voor een andere gyneacoloog te vragen? of wat doe ik best 🤷♀️ want deze onzekerheid hou ik niet vol.
Iemand zich ook zo gevoeld?
Is mijn eerste zwangerschap en ik weet zelf ook allemaal niet wat ik moet zien op de beelden. Ik ben van België (Hagyas, Jessa Hasselt).