23 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben de base (isofix) en maxi cosi gekocht om de babies indd makkelijk in en uit de auto te nemen... Een kinderstoel kopen we effectief wanneer ze uit de maxi cosi gegroeid zijn.

3 maanden geleden

Wij hebben alles van Cybex gekocht, is echt makkelijk, je kan alles op dezelfde basis van de buggy klikken

3 maanden geleden

Wij hebben de Joolz Day buggy gekocht dus zal sowieso met adapters te doen zijn vrees ik. Zo moeilijk he, Zoveel keuze!🫠

3 maanden geleden

Reactie op NickyW

Wij hebben de Joolz Day buggy gekocht dus zal sowieso met adapters te doen ...
Ja ik heb dat allemaal aan mijn partner overgelaten om alles te vergelijken en bekijken🤣 ik werd er ook echt gek van 🙈 Uiteindelijk kwamen we bij Cybex uit (ook omdat we een tweeling verwachten) en zij hadden echt wel hele gebruiksvriendelijke opzetstukken etc. Van andere merken heb ikzelf dus echt geen kennis 🙈 Maar alle merken zullen wel tegenwoordig goede en gebruiksvriendelijke buggy's en stoeltjes hebben ☺️

3 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Ja ik heb dat allemaal aan mijn partner overgelaten om alles te vergelijken ...
Ja,tis een hele boterham.😆. Was ook de planning om m'n man te laten kiezen maar in de winkel begonnen we te rekenen en ik vind dat het op termijn duurder uitkomt als je telkens van 'maxi-cosi' moet veranderen na zovele maanden,maar snap hem (en jullie) wel voor het gebruiksgemak, maar het is niet simpel.. Een tweeling, ook ineens een serieuze investering dan, maar idd van Cybex ook al veel goed gehoord en gelezen, maar de Joolz hebben we in promo toen kunnen kopen.🥰

3 maanden geleden

Reactie op NickyW

Ja,tis een hele boterham.😆. Was ook de planning om m'n man te laten kiezen ...
Ja klopt het is inderdaad een hele investering, wij hebben voor onszelf de prior gegeven aan het comfort van de babies en niet gekeken naar de portemonnee voor zulke spullen (maar we besparen dan wel op andere zaken die we tweedehands zoeken)

3 maanden geleden

Dat is zeker waar, veiligheid en comfort gaan boven alles natuurlijk en zeker met 2 is comfort een must.🥰

3 maanden geleden

Wij kochten 3 jaar geleden een complete set. Kinderwagen, wandelwagen, maxi cosi + isofix.. voor een leuk prijsje bij de babydump. Daar hebben ze meestal wel leuke set prijzen. Ik vond het de eerste maanden wel super handig, want wanneer de baby slaapt hoef je alleen maar de stoel uit de auto te halen en zo op je onderstel van de kinderwagen te klikken, zo word je kindje niet wakker.. Voor echt lang wandelen enz pakte ik wel gewoon de kinderwagen bak. Maar als je bijvoorbeeld een boodschap gaat doen dan kan je kindje gewoon in de maxi cosi blijven en die zet je zo in de winkelkar. Toen ons kindje eruit groeide toen was hij rond de 9 maanden, toen hebben wij een vervolg stoeltje gekocht, Maxi-Cosi Mica Eco i-Size en daar zit hij nu nog steeds in en hij is nu 3 jaar oud en 101 cm lang..

3 maanden geleden

Reactie op Manu26

Wij kochten 3 jaar geleden een complete set. Kinderwagen, wandelwagen, max ...
Al onze materialen komen ook van bij Babydump inderdaad! Echt handige winkel en voordelige pakketten

3 maanden geleden

Nou, ik vind voor in het begin maxi cosi genoeg eigenlijk en zeker heel veilig! Ik ben in een auto ongeval terecht gekomen met mijn dochter van 4 maanden en ze zat in maxi cosi gewoon met autoriem vast, ik was bijna dood maar zei had dus geen schrammetje, het was echt een serieuze auto ongeval om ongeveer te laten weten Hoe veilig een maxi cosi dan is, en dat was een model van 14 jaar geleden😉 Nu zijn ze nog beter en moderner. Dus isofix neem ik zo i zo niet hier, het wordt eerst gewoon een maxi Cosi en idd zoals ze hier zeiden na 9 maanden een gewone autostoel, ik heb die van recaro. En als we gaan wandelen kan mijn lara2 buggy in volledig ligstand als nodig of ik kan die maxi cosi eraan bevestigen als het geen lange wandeling is.

3 maanden geleden

Wij hebben ook een pakket in promo gekocht met buggy, reiswieg, isofix en maxi Cosi. Dit vinden we voor de eerste maanden heel handig dat je geen mini baby’tje slapend uit de autostoel moet halen maar gewoon de maxi cosi kan nemen en klikken op de Joolz. Wanneer hij eruit is gegroeid hebben we een autostoel in promo gekocht waar die tot 4 jaar in kan

3 maanden geleden

Wij hebben alles van Nuna. De 360 isofix van de pipa (maxi-cosi) en todl (vast) is dezelfde. Onze dochter is met 6 maand overgeschakeld naar de vaste stoel. Een maxi-cosi is gemakkelijk maar zeker voor iets langere ritten leek ons een vaste stoel comfortabeler.

3 maanden geleden

Wij gaan voor een isofix basis en maxicosi & zetten de autostoel die op dezelfde basis past dan op de geboortelijst

3 maanden geleden

Ik zou het wel makkelijk vinden om de “draagkoffer” of hoe noem je dat ding te gebruiken als je bv naar de winkel moet ofz. Dan kan je dat gewoon erop klikken. Anders zit je ook nog met het ligding van de koets. Zou anders een limousine nodig hebben denk ik 😅 vanaf 6 maanden zou ik dan wel voor eentje gaan die tot 4 jaar of ouder meekan. De koets die wij hebben is een 3 in 1 dus daar zit zo een “draagkoffer” bij. En dan het liggend ding alsook omvormen tot buggy op termijn.

3 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Ik zou het wel makkelijk vinden om de “draagkoffer” of hoe noem je dat ding ...
Awel maxi cosi noem ik dat😂😂 Die kan tot 9 maanden goed gebruikt worden, daarna groeien ze er te snel uit en vind ik het niet meer veilig voor hun voetjes dus stoel nodig

3 maanden geleden

Wij kiezen voor een isofix (draaibare)basis + cybex draagbare autostoel. Die past, met adapters, op de joolz day 5 kinderwagen. Zelf vond ik dat heel gemakkelijk voor als je bv. naar de winkel gaat ofz.. of naar ergens gaat en eventjes wilt wandelen. De autostoel kan ook in een meer ligpositie worden geplaatst waardoor ze er langer in mogen blijven. De vervolg autostoel, die op dezelfde basis past, zetten wij op de geboortelijst.

3 maanden geleden

Er zijn stoelen die vanaf geboorte kunnen maar het wordt niet aangeraden omdat de positie net iets rechter is dan bij een maxicosi. Meestal raden ze pas vanaf 4 maand aan om zo een stoel te nemen. Wij starten met een (2de hands) maxicosi en op onze lijst staat dan de autostoel die vanaf de kleinste maat kan om in de tweede auto te zetten, die zal de eerste maanden niet teveel gebruikt worden aangezien ik thuis blijf tot 5 maand wanneer hij naar de crèche kan

3 maanden geleden

Hier bij ons zoontje tot 6 maanden de maxi cosi gebruikt en dan overgeschakeld op een vast autostoeltje. Vaak valt je kleintje in slaap in de auto en bij een vaste moet je ze altijd wakker maken om te verplaatsen. Als we op langer weggingen dan bijvoorbeeld een winkelbezoekje namen wij de reiswieg wel mee, dat is iets comfortabeler dan enkele uren in de maxi cosi te moeten liggen.

3 maanden geleden

Reactie op Petmat Malueva

Awel maxi cosi noem ik dat😂😂 Die kan tot 9 maanden goed gebruikt worden, ...
Ik noem dat normaal ook maxi-Cosi. Maar wij hebben een ander merk ;)

3 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Ik noem dat normaal ook maxi-Cosi. Maar wij hebben een ander merk ;)
Ik noem da ding van elke merk maxi cosi, ben daar zo aan gewend geraakt, net het zelfde als luiers pampers noemen😂