7 Reacties

4 maanden geleden

Hoi, Wat is het en waar dient het voor?

4 maanden geleden

Niet iedereen moet dit nemen. Enkel indien je lichaam er zelf niet genoeg aanmaakt of je complicaties hebt. Met mijn placenta praevia moest ik er ook slikken om mijn baarmoederhals gesloten te houden en de placenta rust te geven. Nadat die placenta geklommen was, mocht ik er weer mee stoppen.

4 maanden geleden

Ik moest ongeveer vanaf week 9 nemen tot het doosje uit was, gewoon omdat ik al 2miskramen heb gehad en het verkleint naar het schijnt een beetje het risico en geeft wat meer gemoedsrust.

4 maanden geleden

Ik neem dit al van net voor ik zwanger was (steeds begonnen bij een goeie kans tot positieve zwangerschapstest) en moet dit blijven nemen tot week 36, eerst twee met dag, voorlopig 1tje per dag. Grote kans op vroeggeboorte

4 maanden geleden

Ik moest zodra ik wist dat ik zwanger was starten met Amelgen 2 keer per dag opsteken. Is hetzelfde als utrogestan maar hogere dosis(400mg). Ik heb dit van 4 weken tot ongeveer 10 weken moeten nemen, dit omdat ik hiervoor 2 miskramen gehad heb.

4 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Hoi, Wat is het en waar dient het voor?
Hoi, het dient voor vrouwen met een eerdere vroeggeboorte voor 37 weken en vrouwen die een verkorte baarmoederhals hebben (korter dan 25mm) voor 24 weken zwangerschap.

4 maanden geleden

Reactie op Charlotte_C

Niet iedereen moet dit nemen. Enkel indien je lichaam er zelf niet genoeg a ...
Ja, inderdaad.