11 Reacties

één maand geleden

Of je positief of negatief op streptotokken test, als je postief test en je water breekt dan moet je direct naar het ziekenhuis en krijg je antibiotica, niets ernstigs maar dat is een soort afscheiding en als de baby door het geboortekanaal komt kan die een infectie oplopen zonder die antibiotica

één maand geleden

Geen uitstrijkje normaal, wel een vaginale wisser. zodat men GBS (dit is een infectie dat vele vrouwen hebben) kan testen. De meeste infecties kunnen voorkomen worden door antibiotica via een infuus toe te dienen tijdens de arbeid.

één maand geleden

Word er dan ook gekeken naar eventuele insluiting?

één maand geleden

Reactie op EllaB

Bedoel je toucheren?

één maand geleden

Reactie op kelly36t

Bedoel je toucheren?
Ik bedoel ontsluiting/ opening

één maand geleden

Reactie op EllaB

Ik bedoel ontsluiting/ opening
Je kan dat vragen aan de gynaecoloog maar meestal is alles nog gesloten dan

één maand geleden

Reactie op EllaB

Bij mij heeft ze gekeken , heb dit niet zelf moeten vragen

één maand geleden

Reactie op EllaB

Hier heeft gynae dat gisteren gedaan (duurt maar paar seconden) waarop ze kon voelen dat er nog geen ontsluiting was, maar al wel weker wordende baarmoederhals. Daarvoor werd de wisser afgenomen voor GBS.

één maand geleden

Zou je toch moeten weten als zwangere 🙈

één maand geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

Zou je toch moeten weten als zwangere 🙈
Nee? Ik wist het ook niet, niks mis mee. Alles is nieuw de eerste keer

één maand geleden

De vroedvrouw heeft ons dit ook uitgelegd deze morgen. Ze nemen een wisser en 3 dagen later kan je het resultaat zien in de CoZo. Ze zei ook dat als het positief is, je best minder lang wacht met naar het ziekenhuis te gaan als je weeën beginnen omdat de antibiotica 4u duurt