15 Reacties

één maand geleden

Ik heb een staande job als verkoopster en ik ben van 17 september thuisgeschreven tot 15 nov uitgerekende datum door dokter wegens bekkeninstabiliteit, rechtstaan zo lang was geen optie meer… en dan gaat automatisch aansluitend mijn bevallingsrust in een week voor de datum omdat dit een verplichte week op te nemen is, ook alles laten staan voor erna, dat is het beste als je niet meer kan gewoon ziekte attest nemen dan heb je het max. nog voor erna :)

één maand geleden

Bij ons op het werk zijn we verplicht om te stoppen met werken op 6 maanden zwangerschap ookal wil je je niet stoppen met werken moet je als nog stoppen

één maand geleden

Ik ben uitgerekend op 8 november en men laatste werkdag zou 31 oktober geweest zijn. Door nog wat openstaand verlof heb ik dit vervroegd naar 23 oktober.

één maand geleden

Reactie op amberuytterhaegen

Ik ben uitgerekend op 8 november en men laatste werkdag zou 31 oktober gewe ...
Ik een weekje vroeger. Uitgerekend voor 3 november, laatste werkdag zou 25 oktober zijn. Aan mijn verlof wil ik ook niet komen 😝 Ik moet dit jaar niet alles opgenomen hebben. Al wat nog over is, mag ik meenemen naar volgend jaar. En dit hebben we nodig om de periode te overbruggen tot er plaats is in de crèche.

één maand geleden

Uitgerekend 5/10 en ik blijf werken tot 28/09. Wel zit ik al 5 weken voltijds thuis met telewerk, maar ook dit begint nu zwaar te worden

één maand geleden

Reactie op rosita36

Bij ons op het werk zijn we verplicht om te stoppen met werken op 6 maanden ...
Is bij ons ook zo. Ben de laatste 3 maanden thuis.

één maand geleden

Reactie op EllaB

Uitgerekend 5/10 en ik blijf werken tot 28/09. Wel zit ik al 5 weken voltij ...
Snap ik! Bij mij zal het ook de vraag zijn hoe lang ik het telewerken blijf volhouden. Nu de zomervakantie voorbij is, is het weer heel druk.

één maand geleden

Ik word ingeleid in de week van 21 oktober en werk in principe tot en met 18 oktober. Al had ik deze week wel een lastige week met veel harde buiken en slecht slapen. Dus ik nam 2 dagen extra rust. Hopelijk hou ik de volgende 2 weken nog vol. (Ik geef les in de lagere school. )

één maand geleden

Reactie op Krakkel

Snap ik! Bij mij zal het ook de vraag zijn hoe lang ik het telewerken blijf ...
Idem hier. Uitgerekend 5 nov en zwangerschapsverlof gaat in 1 week op voorhand. Ik heb er wel nog 1 week verlof voor gezet om wat speling te hebben moest de baby 2 weken te vroeg komen. Nu nog 2 weekjes werken dus waarvan laatste week volledig telewerk, maar het is idd nu al erg zwaar door onderbezetting en enorme drukte. Denk als het echt niet meer gaat dat we ons beter op ziekteverlof laten schrijven door de gynaecoloog of huisdokter. Vroedvrouw is deze week nog geweest en zei dat ik echt meer moest uitrusten en minder stressen, want er staat ons nog zoveel te wachten waar we onze energie voor nodig hebben!

één maand geleden

Reactie op Krakkel

Ik een weekje vroeger. Uitgerekend voor 3 november, laatste werkdag zou 25 ...
dat snap ik! moest ik het kunnen overdragen naar volgend jaar zou ik ze ook niet opnemen

één maand geleden

Uitgerekend voor 8 november en de gynaecoloog heeft me sinds 11 september thuis geschreven.

één maand geleden

Reactie op Leju

Uitgerekend voor 8 november en de gynaecoloog heeft me sinds 11 september t ...
Fijn dat je kan rusten op voorhand! Had je van specifieke dingen last?

één maand geleden

Ik ben spoedverpleegkundige, ben thuis vanaf 14 weken en heb mijn werk als zelfstandige in het ziekenhuis niet meer hervat omwille van een pittige zwangerschap. In de verpleging wordt je als werknemer verplicht thuis gezet op 6 maanden met het minimum aan postnatale rust. Werk je op spoedgevallen wordt je getransfereerd naar een andere afdeling omdat onze afdeling teveel risico's met zich meebrengt. Als zelfstandige kan je wel kiezen om door te werken maar wordt je dus wel blootgesteld aan die risico's. Onze kids zijn bijna 15 en 13, vroeger op mijn 20ste was een zwangerschap precies véél makkelijker! :) Ik zal wel tot de dag voor , net als vanaf de dag na, de bevalling actief zijn als medezaakvoerder in onze bouwonderneming. Momenteel 2x per week autorijden naar vergaderingen en administratieve werk thuis. Fysiek is dit haalbaar, ondanks de zware nachten met zuuroprispingen en zeer beweeglijke baby zowel bij inspanning als rust én de nodige harde buiken... Bij een rustiger moment durf ik me zeker wel neerleggen voor een dutje. Mentaal is het momenteel wel wat zwaarder :) Luister vooral naar je eigen lichaam en kies voor jouw gezondheid en die van je baby'tje. Ondanks dat je begripvolle collega's kan hebben, blijft je (tele)werk, wel je job waar je 100% paraat moet zijn. Voordeel is wel dat je afwisselende houdingen kan aannemen maar ik zou zeggen, ondanks onze eigen verplichtingen, kies eventjes voor jezelf en je toekomstige spruitje ♥️

één maand geleden

Reactie op Krakkel

Fijn dat je kan rusten op voorhand! Had je van specifieke dingen last?
Al van het begin een heel zware zwangerschap. Heel veel pijnen. Buik, rug, bekken.. kan niet meer meerdere uren zitten en is moeilijk met bureaujob Mentaal mezelf echt niet meer Nog een peuter thuis zitten & op de echo bleek ik een grote baby te hebben en konden ze enkel hoge hartslagen meten, waardoor rust echt aangewezen werd