18 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben 13 weken en nog steeds heel de dag misselijk en braken . Neem 2x navalit en 2x primperan per dag maar helaas nog niet beter .. hoop elke dag dat het beter gaat zijn 🤞🏼

6 maanden geleden

Ik heb navalit voorgeschreven gekregen van mijn huisarts aan ongeveer 7 weken.. ik heb de maximum dosis genomen tot 10 weken en dan beginnen afbouwen en nu heb ik ze enkel nog ‘s avonds ze nodig om heel de dag normaal te kunnen functioneren ☺️ ik heb al proberen afbouwen naar helemaal niets maar de tweede dag kan ik het toch niet meer houden… ik ben nu bijna 17 weekjes ver ☺️ Ik zou ze wel vragen en uitproberen! Beter proberen en toch wat eten binnen kunnen houden dan zo afzien? Je neemt er vast 2 ‘s avonds voor slapen gaan. Als dit overdag niet voldoende is neem je er 1 bij op de middag. Als dit nog niet voldoende zou zijn met deze drie dan kan je er dus 2 ‘s avonds nemen- 1 s middags en 1 s avonds. Veel succes 🤞🏻🍀

6 maanden geleden

Vraag zeker maar navalit aan je gynaecoloog. Ik heb dit ook snel gekregen en was er toch wat beter mee. Ondertussen 17+ weken zwanger, al gestopt met de navalit, maar toch vooral 's avonds nog last van de maag met soms ook nog overgeven..

6 maanden geleden

Reactie op Charliexoxo

Ik heb navalit voorgeschreven gekregen van mijn huisarts aan ongeveer 7 wek ...
Dank je wel voor je reactie! 🙏🏼 Ik wacht woensdag af, als het dan niet beter is, zal ik je advies opvolgen en een voorschrift vragen. Indd; beter proberen dan zo te blijven afzien.. Jij bent 17 weken en nog steeds misselijk zonder navalit. Ik hou dit echt niet zolang vol op deze manier, ik krijg hier een mental breakdown van. 😥

6 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Dank je wel voor je reactie! 🙏🏼 Ik wacht woensdag af, als het dan niet be ...
Ja juist daarom beter proberen en je ziet wel hoe je erop reageert! Je kan jezelf dan niet afvragen hoe zou het zijn met navalit. Het is echt het proberen waard.. Ik was vooral misselijk en last van maagzuur. Ik heb zelf niet moeten overgeven .. wat ook hielp is om de twee uur iets kleins in me mond steken ookal is het een muntje of snoepje .. Heb je een Vroedvrouw die aan huis komt? Die kan ook eventueel je wat opvolgen en tips geven Laat me gerust iets weten hoe het evolueert 🍀

6 maanden geleden

Hey ik ben 14+6d. Vraag navalit! Ik kreeg dit rond 6 weken. Ik heb in het begin 4 pilletjes per dag genomen, maar gaf dan nog over. Als ik een tip mag geven: begin al met iets te eten in bed. Zet je wekker een halfuurtje vroeger en eet een appel ofzo. Dit werkte zeer goed bij mij. Momenteel pak ik nog steeds 1 pilletje per dag. Heb al eens een hele dag zonder geprobeerd maar met opnieuw overgeven tot gevolg. Ik ben nog steeds misselijk en kan nog steeds overgeven. Maar het is wel VEEL beter! Navalit was wel mijn lifesaver

6 maanden geleden

Ik ben misselijk geweest tot aan 12weken (nu 13weken) . Plots stond ik op , en voelde me helemaal anders. Beetje meer energie en niet meer misselijk. Ik kreeg ook navalit op 8 weken en dit hielp me ook. Ik moest ook direct wat kleins eten voor het opstaan. Drinkyoghurt gedurende de dag heeft me ook geholpen aangezien ik dan nooit een lege maag kwam. Wat aquarius hielp ook als ik moest overgeven.

6 maanden geleden

Hier paar kids en verschilde met elke zwangerschap Bij eerste kind zwaar misselijk waarbij 8kg vermagerd tot 6 maanden zwangerschap en daarna nog altijd misselijk maar alleen van vieze geuren auto bus enzo voort. Bij andere kinderen de hele zwangerschap niet kunnen tegen geuren en auto maar niet echt veel misselijk geweest. Nu deze zwangerschap werd ik misselijk tijdens het eten en ging ongeveer 10 minuten daarna voorbij en duurde tot ongeveer 11 weken en is nu volledig weg

6 maanden geleden

Ik ben nu 16w4 en sinds een week geef ik niet meer over 😅 Neem al vanaf 13w de Navalit, het was een groot verschil maar toch nog af en toe moeten overgeven. Ik moet wel zeggen dat ik zwanger ben van een tweeling, volgens de gynaecoloog maakt dat ook wel een verschil..

6 maanden geleden

Ik neem al 10 weken navalit en ben nu 17 weken. 🤣

6 maanden geleden

Ik ben nu 13w2 & kreeg Navalit vanaf week 6. Had deze wel in huis maar durfde die niet te nemen.. op 8 weken terug op controle & myn gynae zei dat dit echt geen kwaad kon. Ik merk wel dat ik misselijk kom van een lege maag & van bepaalde houdingen. ‘ s avonds na 20u altijd misselijk & spuugachtig.. soms kan ik een paar dagen zonder Navalit maar dan heb ik het de komende dagen driedubbel terug 😅

6 maanden geleden

Reactie op Leax

Ik ben nu 13w2 & kreeg Navalit vanaf week 6. Had deze wel in huis maar ...
Ik heb vandaag Navalit + primperan in huis gehaald en wel echt al een groot verschil! Ik heb eindelijk weer dorst en wil eten! Ik kan bewegen zonder constant bewust te zijn van het wee gevoel in mijn maag. Mijn misselijkheid is net als jij pas in de avond echt erg met braken, overdag komt het braken niet snel voor. Zodra ik thuis ben tot ik in bed kruip; dat zijn de uren waarop het toilet mijn beste vriend is. Heeft het dan eigenlijk zin om navalit te nemen voor het slapengaan, zoals voorgeschreven? Of zou ik het eerder helpen als ik er in de namiddag 1 neem? Ik wil niet meer nemen dan nodig, wetende dat ik achteraf zal moeten ´ontwennen´. 🥲

6 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik heb vandaag Navalit + primperan in huis gehaald en wel echt al een groot ...
Ik neem ze altijd ‘s avonds voor het slapen, ik denk dat we daarom overdag ‘beter’ zijn. Al moet ik zeggen dat ik vandaag ook rond 20u thuiskwam en al 2u moet braken.. net de Navalit genomen en hopen dat deze binnen blijven..

6 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik heb vandaag Navalit + primperan in huis gehaald en wel echt al een groot ...
Ik had dit ook voor en nam Navalit enkel 's ochtends en 's middags. Dat hielp voor mij heel goed. Nu kom ik toe met eentje 's middags en hoop ik binnenkort volledig te kunnen afbouwen.

6 maanden geleden

Reactie op mrl542

Ik had dit ook voor en nam Navalit enkel 's ochtends en 's middags. Dat hie ...
Dank je voor jouw reactie! Ik denk dat ik morgen ook dat zal proberen; door 1 ´s morgens te nemen en 1 ´s middags (en geen voor het slapengaan).

6 maanden geleden

Ik neem geen navalit meer sinds 12 weken. Warm eten gaat nog steeds moeilijk, koud geen probleem. Maar nu sinds 16 weken opeens weer veel pijnlijke borsten.

5 maanden geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

Ik neem al 10 weken navalit en ben nu 17 weken. 🤣
Same! 🫣

5 maanden geleden

Op 10 weken werd ik van de ene dag op de andere plots misselijk en dagelijks overgeven. Soms meer dan ene keer. Heeft 4,5 weken aangehouden. Nu al een week goed 👍 en ondertussen 15+2 🙂 hopelijk blijft het weg en kan ik nu beginnen genieten van de zwangerschap 🙏