17 Reacties

12 dagen geleden

Ja! Dit al sinds week 27 ☺️

12 dagen geleden

Heyy, ja. Ik krijg sinds vorige week 3 keer per dag medicatie vr de bloeddruk en moet nu meerdere keren per week aan de monitor. Ik neem thuis ook min 2 keer per dag mijn bloeddruk ivm verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging. Wel ben ik morgen 38 weken zwanger en is het dan ook niet abnormaal om wat vaker aan de monitor te moeten 🙂

12 dagen geleden

Reactie op Laurah5

Ja! Dit al sinds week 27 ☺️
En hoe loopt alles nu? Ik heb ongeveer altijd 14 over 10 of 9. Wat is zo wat de worst case scenario? :/

12 dagen geleden

Reactie op brit1

Heyy, ja. Ik krijg sinds vorige week 3 keer per dag medicatie vr de bloeddr ...
En wat percentiel is je baby? Mijne is maar 5 en weegt nu 2200 gram ongeveer (ben 36w+4)

12 dagen geleden

Onze baby werd vorige week maandag geschat op 2kg500 wat echt niet veel is. Maar ons eerste kindje werd vlak voor de bevalling 2kg300 geschat en woog uiteindelijk 2,900 en een beetje.. de gynaecoloog zegt dat wij vermoedelijk gwn wat kleine kindjes maken 😅🫢

12 dagen geleden

Reactie op brit1

Onze baby werd vorige week maandag geschat op 2kg500 wat echt niet veel is. ...
Is al wat geruststellender voor me ☺️ klein maar fijn!

12 dagen geleden

Reactie op Anna gl

En hoe loopt alles nu? Ik heb ongeveer altijd 14 over 10 of 9. Wat is zo wa ...
Vlak voor 27 weken geweest naar het ziekenhuis met een bloeddruk van een 147/96 (neem sinds 12 weken ook al asaflow en moest sindsdien 2x/dag bloeddruk meten) nadat die al enkele dagen daarrond bleef hangen en ik me ook elke dag niet zo goed voelde. Ben dan uiteindelijk thuisgeschreven door de gynaecoloog om extra te rusten en hem zo te doen dalen. Sindsdien elke week monitor (in het begin zelfs 2x/week om zolang mogelijk medicatie te kunnen uitstellen). Uiteindelijk vlak voor 30 weken moeten beginnen met trandate, wat een bloeddrukverlagend effect heeft. Sindsdien gaat het er wel iets beter mee al heb ik regelmatig nog eens een piek. Gisterenavond 148/94, deze ochtend 138/92 en overdag toen ik slecht was 132/94… Verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging waardoor de grote opvolging. Worst case is dus zwangerschapsvergiftiging en meteen moeten bevallen. Nu 35+2 zwanger.

12 dagen geleden

Reactie op Anna gl

Is al wat geruststellender voor me ☺️ klein maar fijn!
Inderdaad ik wens je nog een fijne zwangerschap toe en hopelijk binnen enkele weken een vlotte bevalling X

12 dagen geleden

Op bijna 33 weken werd ons kleintje geschat op 1849 g. Dat is rond percentiel 22, dus ook een kleintje. Een te hoge bloeddruk kan zich op twee manieren uiten/gevolgen hebben. In mijn geval heeft het vnl gevolgen voor mij. Ons kindje heeft er minder tot geen last van.

12 dagen geleden

Reactie op Laurah5

Vlak voor 27 weken geweest naar het ziekenhuis met een bloeddruk van een 14 ...
Oef dus ook nog wat vroeg voor al te moeten bevallen :s heb morgen weer monitoring

11 dagen geleden

Reactie op Anna gl

Oef dus ook nog wat vroeg voor al te moeten bevallen :s heb morgen weer mon ...
Inderdaad! Moet het zo lang mogelijk nog proberen uithouden. Ben gewoon al blij dat me kindje er geen last van ondervindt! Dat was mijn grootste bezorgdheid. Ik ben zelf geboren met de gevolgen van zwangerschapsvergiftiging, wat dus een veel te laag geboortegewicht gaf. 2,200 kg op 38 weken zwangerschap. Bij mijn broer heeft mijn mama alle gevolgen van de te hoge bloeddruk gehad. Wat me nu ook wel zorgen baart, want ze heeft een tijd op intensieve moeten liggen daardoor.. maar heb veel vertrouwen in mijn ziekenhuis, ze volgen me goed op en overwegen elke week opnieuw wat ze gaan doen. De moment dat ik zeg dat ik lichamelijk niet meer kan, zal ik mogen bevallen. Ter info; ik voel mij zo goed als elke dag slecht (hoofdpijn, misselijk, draaierig, gevoel van flauwvallen etc…) al is dit niet meer heel de dag door, te danken aan de extra medicatie.

11 dagen geleden

Ik neem ook sinds vrij vroeg in de zwangerschap asaflow 160. Ben mogen stoppen op 36 weken (beetje ifv de naderende 'bevalling') toch bleef mijn bloeddruk hoog, overgeschakeld naar 2x per dag Trandate 100 met zeer wisselende bloeddrukken (van 18/10 tot 14/5). Nu neem ik nog 1 pilletje per dag maar ga ik wel om de 2 dagen (of 3 afh van het weekend) naar de monitor en heb ik een bloed en urinetest om na te gaan of er geen zwangerschapsvergiftiging is. Ik neem mijn bloeddruk 4x per dag en als ik zelf iets raar merk bel ik voor de zekerheid. Vandaag 38+2. Ze vertelden wel dat ze inleiden willen vermijden, zelf op 38 weken en... maar die kans er wel is. 🍀❤️

11 dagen geleden

Nachtje op materniteit voor mijn bloeddruk. Had 149/108 na de derde meting, dit was dan ook de laagste deze avond…

9 dagen geleden

Reactie op Laurah5

Nachtje op materniteit voor mijn bloeddruk. Had 149/108 na de derde meting, ...
Oei oei 😞 hoe voel je jou nu?

9 dagen geleden

Reactie op Anna gl

Oei oei 😞 hoe voel je jou nu?
Mijn medicatie is opgehoogd naar 3x 200 mg trandate. De dag nadien was ik heel moe en slecht (hoofdpijn, misselijk, duizelig en gewoon algemeen heel mottig en niet veel macht). Vandaag nog heel moe en hoofdpijn.

9 dagen geleden

Reactie op Laurah5

Mijn medicatie is opgehoogd naar 3x 200 mg trandate. De dag nadien was ik h ...
Heb vandaag hetzelfde. Echt moe, hoofdpijn en misselijk. Morgen gynae afspraak. Hopelijk slaap je wat goed vannacht!

9 dagen geleden

Hopelijk ben je morgen beter! Het einde is gelukkig in zicht :)