51 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Ze zeiden me tot einde zwangerschap.. maar als cijfers goed zijn ga ik vrag ...
Ik heb apparaat meegekregen
En toebehoren zelf moeten kopen.
Hier voor 1 week dan niet tot einde
4 maanden geleden
Hier vandaag test binnen gebracht, nadat ik 1 week heb geprikt, alles zag er goed uit en moet mij verder geen zorgen maken.
4 maanden geleden
Ik heb beslist om de suikertest niet te doen. Het is immers geen verplichting en er is geen indicatie dat ik zwangerschapsdiabetes heb.
4 maanden geleden
Reactie op Stefanie1234
Ik heb beslist om de suikertest niet te doen. Het is immers geen verplichti ...
Dat wist ik niet😂 ik dacht dat elke zwangere dat moest🤣
4 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Hier vandaag test binnen gebracht, nadat ik 1 week heb geprikt, alles zag e ...
Hoeveel weken ben je ? Uit de info die ik kreeg kan het pas vanaf 24 weken ten vroegste. Ivm dat de hormonen dat meer inspelen op de suiker om dan diabetes te ontwikkelen. Ik kreeg er een hele grafiek van te zien in het ziekenhuis. 24 weken is nog best vroeg eig. Eerder tegen de 28 weken aan dat er echt uitsluitsel kon gegeven worden. Daarmee vond ik het ookal vroeg dat ik nu moest beginnen prikken (ipv de Suikertest) aangezien ik dat tot einde zwangerschap moet doen van mijn ziekenhuis.
4 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Hoeveel weken ben je ? Uit de info die ik kreeg kan het pas vanaf 24 weken ...
Ik ben nu 22 weken en 3 dagen
Ik heb al kinderen en nooit gehad ook eigenlijk
Hier zakt suiker erg zelfs tot 60
Dus is kans erg klein dat die plots er hoog zal zijn, zelfs na het eten was mijn waarde veel minder dan
Het moest zijn na 2u na
Maaltijd🤷🏻♀️
4 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Hier zegt da machine ook vaak van “binnen de marges maar aan de lage kant” ...
Amai 3de week
Ik was 1 week al beu🤣🤣
4 maanden geleden
Dat wist ik niet😂 ik dacht dat elke zwangere dat moest🤣
Er is veel dat niet verplicht is.. zelfs echo’s niet, het kinkhoestvaccin.. ik heb veel onderzoek gedaan en gelezen dus als je nog andere vragen hebt, shoot 🤗
4 maanden geleden
Reactie op Stefanie1234
Er is veel dat niet verplicht is.. zelfs echo’s niet, het kinkhoestvaccin.. ...
Kinkhoest is op eigen kosten ni?
Denk dat ik die ook vroeger heb gehad
4 maanden geleden
Kinkhoest is op eigen kosten ni?
Denk dat ik die ook vroeger heb gehad
Alles is op eigen kosten, maar wordt veel vergoed door mutualiteit en afhankelijk of je verhoogde tegemoetkoming ofzo hebt, wordt er meer vergoed + afhankelijk of je arts al dan niet geconventioneerd is, betaal je meer
Kan je gewoon bij je huisarts laten zetten
Ze raden aan om kinkhoestvaccin elke zwangerschap te zetten, omdat het je kindje dan ook meteen beschermt bij de geboorte.
Kan vanaf 24 weken, maar vanaf 30 weken is optimaal.
Verder raden ze aan om andere verzorgers van je kind ook te laten vaccineren, om de 10 jaar is voldoende
4 maanden geleden
Reactie op Stefanie1234
Er is veel dat niet verplicht is.. zelfs echo’s niet, het kinkhoestvaccin.. ...
We leven in een vrij land, denk dat er qua zwangerschap geen echte verplichtingen zijn (buiten het Polio vaccin bij baby's)
Natuurlijk kiest ieder zelf in welke mate ze bepaalde medische behandelingen willen
Ik doe alles dat ze aanraden. Ik zou het me echt beklagen moest ik iets bepaalds niet doen & ik hierbij de gezondheid van mezelf of mijn kind in gevaar zou brengen
4 maanden geleden
Reactie op Leju
We leven in een vrij land, denk dat er qua zwangerschap geen echte verplich ...
Inderdaad enkel het polio vaccin is verplicht.
Volgens mij zijn er echter weinig mensen die weten dat alles voor jou als zwangere vrouw een keuze is en geen verplichting.
Ik heb me grondig ingelezen over allerhande zaken als dat vaccin, de suikertest, al dan niet inleiden, al dan niet epidurale, oxytocine, geboorteposes, vitamine K enz… Dat is dus ook mijn reden waarom ik het net niet doe. Ons lichaam is gemaakt om kindjes op de wereld te zetten zonder dat er allerhande medische tussenkomsten hoeven te zijn. Al ben ik ook blij dat deze er zijn, ze kunnen immers een aanvulling zijn. Iedere zwangerschap is anders en je doet waar je je goed bij voelt. Ik vind het wel belangrijk dat mensen weten wat de opties zijn en dat je dus een keuze hebt. Ik ga ervan uit dat iedere ouder zijn of haar kindje met de beste zorg ter wereld wil zetten. <3
4 maanden geleden
Reactie op Stefanie1234
Inderdaad enkel het polio vaccin is verplicht.
Volgens mij zijn er echter ...
Ik heb die research destijds tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan
Mijn ervaring is echter, in België, waar de meeste vrouwen in het ziekenhuis bevallen, dat als een bepaalde behandeling nodig is, dit echt ten voordele van de vrouw en het kind is.
Ik ben zelf niet overtuigd dat elk lichaam gemaakt is om kindjes op de wereld te zetten of toch zeker niet alle omstandigheden (zonder medische behandelingen)
Er zijn veel vrouwen die alles zo natuurlijk willen (vind ik heel mooi) maar dan tegen hun eigen en kinds grenzen botsen
(Bv te smal bekken, kindje in stuitligging, kindje in nood in geboortekanaal, zwangerschapsvergiftiging...)
4 maanden geleden
Reactie op Leju
Ik heb die research destijds tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan
Mi ...
We zitten op dezelfde golflengte :-) Ik vind alles zo natuurlijk mogelijk ook echt super maar inderdaad binnen de mate van het mogelijke.. De medische wereld is er - in mijn ogen - om de natuur aan te vullen zoals bij vb. de complicaties die je aan haalt maar niet andersom. Als er geen indicatie is dat je zwangerschapsdiabetes hebt/kan krijgen waarom dan in godsnaam zo’n vies oversuikerd drankje naar binnen gieten? Naar mijn gevoel is het vaak ‘uit gewoonte’ dat de gynaecoloog een (vaak verouderd) protocol volgt. Ik kom uit BE en ben van gynaecoloog veranderd om die reden. Deze denkt wel mee met jou als moeder in de hoofdrol en behandelt je niet als een ‘patiënt’ die alles van het protocol moet volgen. Het valt me ook gewoon op dat veel zwangere vrouwen niet weten dat ze een keuze hebben terwijl de geboorte van je kindje een van je belangrijkste levenservaringen zal zijn.
4 maanden geleden
Ik heb ook net te horen gekregen dat mijn resultaten van de eerste test te hoog zijn..
Hoe snel volgde er bij jou een tweede test?
4 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Ik heb ook net te horen gekregen dat mijn resultaten van de eerste test te ...
Ik had de maandag de eerste test, de dinsdag de resultaten en de donderdag al de uitgebreide test. Helaas heb ik het effectief 😅. Ik eet blijkbaar te veel fruit momenteel 😅 (want ik eet wel al heel gezond).
4 maanden geleden
Reactie op Rani195643443131
Ik had de maandag de eerste test, de dinsdag de resultaten en de donderdag ...
Denk niet dat het zo zeer met fruit te maken heeft, ik doe niet anders dan fruit eten deze maand zeker met dit weer en suiker is aan de lage kant
Het komt door zwangerschap zelf helaas en gaat na zwangerschap ook weer weg
4 maanden geleden
Denk niet dat het zo zeer met fruit te maken heeft, ik doe niet anders dan ...
Ik heb enkel hoge waardes door het fruit (omdat ik veel bananen en druiven at), ieder lichaam reageert natuurlijk anders hé :). Maar is inderdaad (hopelijk) iets tijdelijks!