8 Reacties
8 maanden geleden
Enorm! Ongeveer hetzelfde schuitje: net een huis gekocht waar nog wel wat in moet gebeuren, ik ben zelfstandige in bijberoep (dus hoe gaat die job er uitzien in toekomst en inkomen), ook enorm veel schrik dat er nog iets zou misgaan. Bij ons was het van de eerste keer prijs, dus ik geloof heel hard dat het meant to be is. Een baby heeft niet veel nodig in het begin, alleen veel liefde.
Er zijn trouwens heel goede websites met lijstjes die je per trimester / maand kan afvinken wat je zou moeten doen (bv wanneer kinderopvang beginnen zoeken).
Ik slaap zelf ook heel kort. Maar probeer wel elke dag te starten en te eindigen met een relaxing playlist en efkes terug te komen naar mezelf en deze (hopelijk) baby. Want het is toch wel iets moois dat ik ook echt wou.
8 maanden geleden
Ik herken het! Ik werk ben zelfstandig in hoofdberoep en werk ook nog 12u als zorgcoördinator. Het is altijd haasten om van de ene job naar de andere job te gaan. Lange dagen, weinig slaap. We moeten nog beginnen met de verbouwingen, geel plakkaat hangt uit. Alles is tegenwoordig zo duur geworden dat ik me ook zorgen maak.
Die twijfels herken ik ook. Ik heb redelijk wat nichtjes en neefjes die ik allemaal heb zien opgroeien en veel voor heb gezorgd, maar toch denk ik bij mezelf van nu zal ik er dag en nacht voor moeten zorgen. Ga ik het wel kunnen?
8 maanden geleden
Niet aanvallend bedoelt. Maar dit zijn Toch zaken waar je eerst overnadenkt voor je überhaupt aan Kids gaat beginnen?
Je moet het gewoon proberen los te laten voor nu, het kindje komt er, daar kun je niks meer aan veranderen..
Alles zou uiteindelijk goed komen.
Je gaat helemaal je draai daar in vinden.
En. Er bestaan geen slechte moeders..( op paar uitzonderingen na dan....😉) de perfecte ook niet.. maar zo gauw jij je kleine in je handen hebt, komt jouw moeder gevoel vanzelf en ga je de beste moeder zijn voor je kindje.
Probeer te genieten van je zwangerschap, voor je weet zijn die 9 maanden voorbij.
En dan gaat het nog sneller..
8 maanden geleden
Heyy,
Ik snap helemaal dat het heel stresserend is allemaal.. van moment dat ik een positieve zwangerschapstest in handen had heb ik alleen maar veel stress gehad en alleen maar negatieve gedachten en angsten hoe groot men kinderwens ook was. Uiteindelijk heb ik ook tijdens mijn eerste echo minder goed nieuws gehad. Als tip kan ik enkel geven dat je moet proberen om over positieve dingen te denken dan trek je ook alleen positieve dingen aan. Dat probeer ik nu ook. En probeer u bezig te houden sporten, boeken lezen.. vergeet niet dat ons baby alles voelt negatieve gedachten trekken ook negatieve gebeurtenissen aan. Stay positive🙏🏼
8 maanden geleden
Reactie op Manu26
Niet aanvallend bedoelt. Maar dit zijn Toch zaken waar je eerst overnadenk ...
Natuurlijk hebben we daarover nagedacht. Heel lang zelfs. Ook lang mijn kinderwens uitgesteld daardoor. Het komt inderdaad wel goed en begrijp me niet verkeerd ik ben ook super blij en ons kindje is super welkom maar het blijft daarnaast ook allemaal overweldigend. Het is allemaal nieuw en het zal gaandeweg ontdekken zijn. Neemt niet weg dat ik toch veel stress ervaar door de onzekerheid. Onzekerheid of er niks misloopt tijdens de zwangerschap, niet alles in de hand hebben, ... De andere zaken en het slecht kunnen slapen zijn niet bevorderend. Maar de onzekerheid is vooral dat dit helemaal nieuw is voor mij en aangezien ik nog niet ver ben (6 weken), ik alleen nog maar bij mijn partner terecht kan en voor hem is alles even nieuw en spannend.
8 maanden geleden
Reactie op Nurse123
Heyy,
Ik snap helemaal dat het heel stresserend is allemaal.. van moment d ...
Hey, bedankt, het is goed om te weten dat ik niet alleen ben met die stress. Ja ik probeer wat meer tijd voor ontspanning en positieve dingen te nemen nu. Oh nee wat erg dat je minder goed nieuws hebt gehad tijdens je echo 😔 hopelijk komt het allemaal wel goed 🍀 veel goede moed gewenst!
8 maanden geleden
Reactie op Sarah Van Geert
Enorm! Ongeveer hetzelfde schuitje: net een huis gekocht waar nog wel wat i ...
Hey, klinkt inderdaad heel gelijkaardig. Liefde zal zeker niet mankeren 😊 ja die checklists helpen idd wel om je wat wegwijs te maken. Ik ga idd toch proberen wat meer tijd te nemen om tot rust te komen en ervan te genieten. Bedankt voor de tips en nog heel veel succes en geluk gewenst! 😊
8 maanden geleden
Reactie op HInes
Ik herken het! Ik werk ben zelfstandig in hoofdberoep en werk ook nog 12u ...
Inderdaad zeer gelijkaardige situatie. Ik hoop dat de verbouwingen wat vlot verlopen voor je. Inderdaad diezelfde vragen stel ik me ook. We zullen het gaande weg moeten ondervinden maar het zal wel goedkomen uiteindelijk 🤞bedankt voor je reactie. Helpt toch al om te weten dat ik niet alleen ben hierin. Ik wens je veel succes en geluk met alles! 😊