5 Reacties

2 maanden geleden

Zakje appelstroop in de vriezer.. 🤪 goed voor na de bevalling om te koelen (down under) Douche spoeler, zodat je tijdens het plassen de eerste dagen even kunt spoelen want het kan wel wat branden.

2 maanden geleden

*zakJES

2 maanden geleden

Genoeg maandverband (grote) Speciale ondergoed daarvoor is ook handig om lakens proper te houden tijdens de nachten. Borstvoeding bh bij wens borstvoeding Tepelcreme bij wens borstvoeding Spoeler zoals ze hier al vermelden ( ik vind alleen toiletpapier echt niet proper in het begin) Borstpads bij borstvoeding Pijnstillers ( krampen na bevalling) Voorbereide maaltijden zodat je niet in keuken moet staan koken, ook aangepaste pyjama handig bij borstvoeding

2 maanden geleden

Beste tip die ik zelf ooit gekregen heb: Tena high waist broekjes. Zeker bij een keizersnede zitten die broekjes heel zacht aan je wonde en je kan er nog maandverbanden bij in leggen als het nodig is. Ik vond dit veel aangenamer dan een oncomfortabele onderbroek met die typische giga maandverbanden ingepropt 🙂 Hier liggen ze opnieuw klaar!

2 maanden geleden

Laatste weken van de zwangerschap: Yogabal om oefeningen te doen voor de bevalling Als het gaat, nog voldoende bewegen, wandelen.. Gemakkelijke kledij, ik droeg altijd uggs bij mijn winterbaby Jessa zh kan je infosessie voor bevalling volgen, vond ik aanrader Zwangerschapskine bij het jessa zh, heeft mij echt geholpen qua perstechniek, ga deze keer ook daar kine volgen Goede matrasbeschermer, moesten je vliezen in bed breken Tijdens bevalling: Ze raden aquarius aan of ander energiedrank/reep Bevaljurkje (kan je ook tijdens zwangerschap al dragen) zeker niet te warme kledij, is best warm op verloskamer Eerste kledij voor je baby'tje in apart zakje, dan is dit makkelijk te nemen door de vroedvrouwen Na de bevalling: In Jessa zh blijf je normaal 3-4 dagen bij een eerste natuurlijke bevalling Op de badkamer van je kamer is een spoeler bij het toilet aanwezig, bij thuiskomst had ik dit niet echt meer nodig Oversized onderbroeken uit de zeeman werden aangeraden en heb ik goed gebruikt Speciale maandverbanden waren veel aanwezig op kamer en kan je makkelijk mee naar huis nemen Pijnstillers tegen krampen, stuwing In Jessa zh gaven ze ook ingevroren maandverbanden (dacht ik) die je kunnen helpen tegen pijnen Genoeg extra koeken of wat je graag tussendoor eet/drinkt voor tijdens je zh verblijf Hoofdmaaltijden zijn wel echt heel goed