8 Reacties
3 maanden geleden
Hetzelfde hier, sinds vandaag ook op mijn schaamlippen dus loop er al een hele dag slecht/ongelukkig door.. Ik herken mijn lichaam niet meer..
Pijn heb ik niet (voorlopig) maar kan mss nog komen, ben nu 27w zwanger van een tweeling. Dus heb al schrik voor de komende weken..
3 maanden geleden
Verschrikkelijk! Ik had er geen en nu heb ik van die oude vrouwen benen met verdikte spataders en zelfs in mijn lies zit een hele dikke, die dan ook dikker wordt gedurende dag en confortabel wordt. Gynaecoloog zei dat het terug zou weggaan na bevalling, je hebt nu immers heel wat extra bloed die gepompt wordt door die aders vandaar dat ze springen. Steunkousen raadde zij ook aan, maar ben ik nog niet gaan halen 😅
3 maanden geleden
Kousenbroek helpt beter als je echt van boven naar beneden hebt, idd met deze weer niet evident.
Niet alle spataders gaan weg helaas, kan je na bevallen laten weghalen, dat wel.
Koop of draag wel goede stevige kouden/ kousenbroek want er zijn er veel verschillende, in apotheek/ zorgwinkel koop je zo i zo niet verkeerd.
3 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Kousenbroek helpt beter als je echt van boven naar beneden hebt, idd met de ...
Ik heb kousen tot aan mijn dij. Ben deze in een zorgwinkel gaan halen..
3 maanden geleden
Reactie op Sarah Van Geert
Verschrikkelijk! Ik had er geen en nu heb ik van die oude vrouwen benen met ...
Ja beu e… Hoop toch ook dat ze na de bevalling wat verminderen 😭 Durf zelfs niet meer buiten komen met blote benen ..
3 maanden geleden
Reactie op Kimberly201291
Ik heb kousen tot aan mijn dij. Ben deze in een zorgwinkel gaan halen..
Kine zei inderdaad dat tot boven de knie oké was maar die tot in de lies bijna zelfs nog beter! En type 0 is ter preventie en 1 als je klachten ondervindt. Nr 5 krijg je op je eentje niet aan dus das ni aan te raden
3 maanden geleden
wat men kine ook wel aanraadde: koude voetenbadjes tot aan de kuiten, zwemmen omdat kuiten veel stuwen, met de benen omhoog liggen regelmatig,… maar dat is meer om de druk weg te krijgen die ik ervaar en niet om de spataders zelf weg te gaan vrees ik.