6 Reacties

7 maanden geleden

Hoi Vina26 Ik heb collitus ulcerosa, een darmziekte. Ik slik momenteel al veel medicatie, maar voor de pijn neem ik paracetamol. Weet niet of je dit ook al neemt?

7 maanden geleden

Reactie op Manu26

Hoi Vina26 Ik heb collitus ulcerosa, een darmziekte. Ik slik momenteel a ...
Hi Manu 26, lijkt me ontzettend pijnlijk. Idd heb vandaag een paracetamol ingenomen, maar het voorkomt het helaas niet. Heb soms wel schrik dat er iets mis is met de baby net omdat ik zoveel pijn voel in men buik. Ervaar jij dit ook?

7 maanden geleden

Reactie op Vina26

Hi Manu 26, lijkt me ontzettend pijnlijk. Idd heb vandaag een paracetamol i ...
Ja dat is het ook.. net een opvlamming gehad waarvan in nog steeds herstellende ben. 30cm was ontstoken van mijn dikke darm.. en geen enkel medicatie deed wat hij moest doen.. heel erg ziek geweest.. deze zwangerschap kwam dan ook niet gepland. Mijn pil heeft gewoon niet gewerkt.. affijn ontzettend welkom een 3de kindje Maar ik snap je onzekerheid heel goed. Ervaar die zelf ook wel, en ook mede omdat ik ook nog zoveel medicatie slik waarvan de arts niet zeker weet of dit allemaal veilig is... Ik neem nu echt om de 8 uur 2 pcm in, en dan 3x daags. Dit haalt de scherpe kantjes er een beetje vanaf. En vooral omdat er dan een vast patroon in zit. Werkt het net even wat beter..

7 maanden geleden

Ik ben nu 11w 3 dagen en heb zelf ook vaak opgeblazen of krampen. Waar ik me dan zorgen om maak omdat ik niet goed kan voelen van wat het komt. Komt ook doordat de vertering en metabolisme vertraagd tijdens zwangerschap zodat we er zoveeel mogelijk uit zouden kunnen halen..

7 maanden geleden

Zou ook van de zwangerschapsvitamines, m.n. hoge dosis aan ijzer, komen zei de apotheker. Ik zelf neem omnibionta.

7 maanden geleden

Ikzelf heb ook spastische darmen en erg veel last hiervan. (bijna 13 weken) Dinsdag op woensdag heel veel pijn gehad 's nachts voornamelijk, nu woensdag op donderdag zo hard afgezien dat mijn vriend naar spoed wou rijden. Ben meteen op controle moeten gaan voor echo's en onderzoeken omdat ze bang waren dat mijn appendix op springen stond, maar blijkt dat de darmen helemaal ontstoken zijn wat daardoor kan komen. Het kan ontzettend veel pijn doen, daar kan ik zeker over meespreken. Medicatie innemen is in dit geval ook maar heel beperkt, want wij mogen nu eenmaal niet zoveel meer tijdens de zwangerschap.. Wat het extra lastig maakt natuurlijk. Zelf neem ik voor het slapengaan een warme kruik mee met een dafalgan bruistablet van 1g. Dit heeft mij deze nacht toch wat geholpen. Je zou dit altijd eens kunnen proberen?