36 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Tine 8
Hoe groot is jullie tas en verblijfstas? Ik ben ook aan het verzamelen en h ...
Kleine reiskoffer voor in kamer
Dan tas even groot als luiertas
En nog 1 aparte tas voor bevalling
Zo had ik het altijd😂
En moest er iets te weinig zijn brengen ze wel, genoeg familie dat even kan binnenbrengen
2 maanden geleden
Reactie op MJ88
Iemand ervaring met wegwerponderbroeken? En welke zouden jullie aanraden? � ...
Hoy hoy, iemand ervaring hiermee? Zitten ze niet als pamper? Kan er iemand meer over vertellen??
2 maanden geleden
Reactie op kelly36t
Mag je nu wel of niet eten tijdens de arbeid?🫡
Hier zeiden ze ook altijd niks eten, maar geloof me als je daar 2 dagen ligt te bevallen verga je niet alleen van weeen maar ook te weinig energie en honger dus ik zou nu geen volle maaltijd naar binnen werken maar zo snacks als notenreep ofzo iets licht maar met energie gaan beetje helpen, ik wil meer iets meenenem voor na mijn bevalling want ik weet voor je van ziekenhuis iets te eten krijgt na al die uren bevalling duurt echt lang en verga je enorm van de honger
2 maanden geleden
Ik denk dat het meer is voor moest je dringend onder volledige narcose moeten dat je dan lege maag hebt, zeker ben ik niet
2 maanden geleden
Reactie op kelly36t
Mag je nu wel of niet eten tijdens de arbeid?🫡
Tegen mij is gezegd dat zolang je trekt hebt in eten je niet in arbeid bent.. als je echt in arbeid bent zou je geen honger hebben. Als ze je volledig in slaap zouden moeten doen voor een spoedkeizersnede is het beter zo nuchter mogelijk. Maar je moet natuurlijk ook energie hebben om te kunnen functioneren in arbeid eh. Ze zullen het je wel zeggen als je hier kans toe hebt.
2 maanden geleden
In de ziekenhuizen in Antwerpen mag je de moment dat je binnenkomt niets meer eten. Sommige dokters zullen druivensuiker en was snoepjes toestaan maar eig moet je nuchter blijven in geval dat ze moeten operationeel ingrijpen dat ze direct kunnen.
Misschien voor erna als dat ‘s nachts zou zijn en je geen eten direct krijgt?
2 maanden geleden
Reactie op Sarah Van Geert
In de ziekenhuizen in Antwerpen mag je de moment dat je binnenkomt niets me ...
Awel ja in Antwerpen en leuven zelfde dus
2 maanden geleden
Door onze vroedvrouw werd hetvolgende gezegd ivm eten:
Van het ziekenhuis zal je niets krijgen, je plateau gaat naar de partner (want aangezien je er bent komen ze het wel brengen, gezien je voor de maaltijden betaald). Maar het niet mogen eten stamt echt af van vroeger en het principe "als je volledig onder narcose moet moet je nuchter zijn". Dit omdat je spijsvertering stilvalt onder narcose. Gevolg bij wakkerworden is dan dat je je echt slecht voelt en vaak moet overgeven.
Ze zei er ook nog bij dat ze zelf ooit onder spoed geopereerd moest worden, twee uur nadat ze uit lunchen was (acute Appendicitis) dus ze was echt niet nuchter hiervoor. Ze gaan de operatie daarvoor echt niet gaan uitstellen gezien het om een noodzaak gaat. Zelfde als je een auto ongeval zou hebben ofzo. Dus zij gaf aan dat het idee van niet eten tijdens arbeid echt achterhaald is en je je energie echt wel nodig hebt!
Wat zij aanraadde om in te pakken: dingen waar je energie uithaalt, geen lege suikers (dingen waarvan jij weet 'als ik dit eet heb ik na een uur terug honger'). Voorbeelden zijn noten, nakd bars, dadels, rozijnen, druivensuiker, sportrepen/sportgels, Aquarius om je mineralen en zout aan te vullen. Dingen die je kan meegraaien als je eraan denkt vlak voor je naar het ziekenhuis vertrekt: een banaan, appel,... en er zeker niet mee inzitten om nog te eten tijdens weeën opvangen thuis!
2 maanden geleden
Reactie op EMBO
Dit is ook mijn timing voor de vluchtkoffer 🙈
Bij mij hetzelfde hier,dacht echt dat ik overal al te laat was en achter zat op schema 🙈😅
2 maanden geleden
Reactie op EMBO
Door onze vroedvrouw werd hetvolgende gezegd ivm eten:
Van het ziekenhuis ...
Dat dacht ik ook
Dus lekker snacks meenemen dames😂 en
Eventueel boterham voor na arbeid op kamer👍
2 maanden geleden
Reactie op Sneeuwtjen
Bij mij hetzelfde hier,dacht echt dat ik overal al te laat was en achter za ...
Ik heb ook niks ingepakt hier zelfs niks gekocht
Morgen 31 weken
2 maanden geleden
Reactie op Rani195643443131
Vanaf hoeveel weken maken jullie de vluchtkoffer 🤭?
Bij de eerste baby rond de 30 weken.
Bij de 2de week voor de bevalling, 😅🤦♀️ (37 weken bevallen )
En 3de... ik weet het niet.. ik heb nog helemaal niets klaar.. veel te druk met andere dingen. 😅
Binnenkort verlof, en misschien ga ik dan eens beginnen met wat spullen kopen en uitzoeken.