9 Reacties
één maand geleden
Voor slapen is in begin moeilijk want ze kennen geen verschil tussen dag en nacht.
Na 8 weken kan een baby een verschil kennen. Dat kan ook wat langer.
Vooral licht van natuurlijk daglicht stimuleert de hersenen van je baby. Zo eigelijk overdag niet in een donkere kamer leggen en ‘s nachts wel.
Met voedingen hangt er van af ga je borstvoeding of flesvoeding geven.
Want met borstvoeding is het beter als het op verzoek is van je baby en niet op schema want dan kan het zijn dat je mss minder ga aanmaken. Want wordt aangepast naar vraag.
één maand geleden
Elke baby is anders. Je zal vrij snel het schema van je eigen kindje begrijpen. In het begin slapen ze echt heel veel. En zoals hier benoemd dienen ze hun dag- en nachtritme te leren kennen, zeker als 's nachts geboren zijn. Goede info qua flesvoeding en meer algemene info (hongersignalen, nachtvoedingen en wanneer baby verzadigd is) kan je hier terug vinden: https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/flesvoeding/hoeveel-flesjes-dag
één maand geleden
Er bestaat geen perfecte schema, je baby geeft zelf aan.
Mijn baby kwam in de nacht niet om de uur bijvoorbeeld dus liet ik die ook slapen tot die zelf wakker werd, volgens schema moest ik die om de 2u wakker maken.
Je baby geeft echt aan wanneer en wat en geloof me die schema’s werken niet😂
één maand geleden
Reactie op Petmat Malueva
Er bestaat geen perfecte schema, je baby geeft zelf aan.
Mijn baby kwam in ...
Ja het is niet dat ik echt strikt een schema wil volgen ofzo! Eerder schrik met start borstvoeding dat ik moeilijk kan inschatten of ze genoeg gaan binnenkrijgen (tweeling)
één maand geleden
Reactie op YR
Ja het is niet dat ik echt strikt een schema wil volgen ofzo! Eerder schrik ...
Je kan altijd zo’n babyweegschaal kopen. Dan kan je het een beetje bij houden dat je baby voldoende krijgt.
Je kan ook proberen het verschil te weten of ze effectief drinken aan je borst of gewoon aan sabbelen.
Ben nu zwanger van mijn 1ste kindje en ben er ook wat bang voor. Dat ik het niet zou weten.
één maand geleden
Reactie op YR
Helaas moeilijk te weten. Je kan wel zien of ze echt goed zuigen (kaken moeten bollen en oortjes bewegen) en niet sabbelen. Maar int begin heb je heel weinig productie dus ze zullen wat afvallen maar dan zou t moeten goed komen. De vroedvrouw zal daar zeker bij helpen. En desnoods kolven. Dat wordt meestal niet aangeraden van t begin omdat je zou teveel kunnen gaan produceren en dan ook ontsteking kan krijgen maar het zou wel kunnen denk ik. Het is spannend!
één maand geleden
Reactie op YR
Krijg je vroedvrouw op bezoek na bevalling? Die zou eerste week elke dag komen normaal gezien.
Eerste 2-3 dagen vallen ze zo i zo beetje af daarna moeten ze normaal aankomen.
Vroedvrouw/ kind en gezin kunnen dit opvolgen eerste tijd na bevalling als je dat zou willen en ben je wat meer gerust🙂