19 Reacties

7 maanden geleden

Scampi zijn gewoon gebakken gambas toch? Of niet ? Heb dat altijd gegeten in mijn zwangerschappen..

7 maanden geleden

Mijn gynaecoloog zei dat als ze goed doorbakken zijn, het zeker geen probleem is ☺️ mij werd enkel gezegd geen rauwe vis, voor de rest mag alles (ben natuurlijk wel immuun tegen alles dus heb die chanse wel dat prepare en zo ook mag)

7 maanden geleden

Reactie op Manu26

Scampi zijn gewoon gebakken gambas toch? Of niet ? Heb dat altijd gegete ...
Ja zonder kopje eigenlijk dus hetzelfde, ja toch wel? 😍 dankje!

7 maanden geleden

Reactie op Vdkx

Ja zonder kopje eigenlijk dus hetzelfde, ja toch wel? 😍 dankje!
Ja zonder kop, ja heerlijk ! Lekker eten 😝😊

7 maanden geleden

Reactie op MVBo

Mijn gynaecoloog zei dat als ze goed doorbakken zijn, het zeker geen proble ...
Amai heb jij geluk seg! 🤗 oké haha want ik eet ook super graag carpaccio enzo dus als het blijkt dat scampi's dan toch niet erg zijn dan ben ik even heel blij nu! 😁

7 maanden geleden

Reactie op Manu26

Ja zonder kop, ja heerlijk ! Lekker eten 😝😊
Super haha dankjewel!!! 😋😋😋

7 maanden geleden

Ja, ik vind ook op internet van wel. 7 jaar geleden mocht hey van mijn gynaecoloog. Maar nu hoor ik eens van veel mensen dat het niet zou mogen.. vorige week toch gegeten. 😅

7 maanden geleden

Er zou teveel kwik inzitten wat schadelijk kan zijn voor je embryo. Net zoals garnalen. Dus ik eet het niet…

7 maanden geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

Er zou teveel kwik inzitten wat schadelijk kan zijn voor je embryo. Net zoa ...
Volgens mij als je dat om de zoveel tijd eens 1 keer eet dat het echt geen kwaad kan maar moet binnenkort naar de dokter en ga het voor de zekerheid eens vragen.

7 maanden geleden

Reactie op Vdkx

Volgens mij als je dat om de zoveel tijd eens 1 keer eet dat het echt geen ...
Laat het weten. 😃

7 maanden geleden

Heb er gegeten, wist niet dat het niet mocht. Gebeld naar de vroedvrouw en zij raden dit toch af. :)

7 maanden geleden

Reactie op Stephanie0602

Heb er gegeten, wist niet dat het niet mocht. Gebeld naar de vroedvrouw en ...
Zwangerhap, ideale app

7 maanden geleden

Reactie op Stephanie0602

Zwangerhap, ideale app
Die heb ik maar ik heb al veel gehoord dat die wel extreem veel afraden. :)

7 maanden geleden

Reactie op MVBo

Mijn gynaecoloog zei dat als ze goed doorbakken zijn, het zeker geen proble ...
Tegen listeria kan je niet immuun zijn hè. Toxoplasmose wel. Maar listeria zit ook op rauwe groenten enz.

7 maanden geleden

Reactie op nasa

Tegen listeria kan je niet immuun zijn hè. Toxoplasmose wel. Maar listeria ...
En tegen andere bacteriën zoals salmonella en E.coli kan je ook niet immuun zijn, die oa in rauw vlees zitten.

7 maanden geleden

Reactie op nasa

En tegen andere bacteriën zoals salmonella en E.coli kan je ook niet immuun ...
Moet er toch iets met te maken hebben want moest wachten tot na mijn labo om te weten wat ik wel/niet mocht eten, en mag alles buiten rauwe vis..

7 maanden geleden

Reactie op nasa

Tegen listeria kan je niet immuun zijn hè. Toxoplasmose wel. Maar listeria ...
Mag volgens arts en gynaecoloog alles eten buiten rauwe vis nadat ze het labo bekeken, met de uitleg dat ik tegen àlles immuun was en dus ook alles mocht eten nadat ze de resultaten zagen 🙂

7 maanden geleden

UPDATE: mijn huisarts zegt als ze goed doorbakken zijn dat dat geen kwaad kan want een paar jaar voordien mocht het allemaal wel nog. "Ommenduur mag je niets meer eten" zei ze 😊 en ze is zelf nog een jonge dokter dus bij deze weten jullie het nu ook. 😉

7 maanden geleden

Die van mij zegt ook dat het mag. Maar liefst niet te veel. Liever niet dan wel omdat er zoveeeeel afvalstoffen inzitten.