27 Reacties

19 dagen geleden

Ik had hetzelfde 🙃 dinsdag naar de gynaecoloog 3cm ontsluiting verder niks. Die avond 29/10 heb ik rugweeen gekregen, volgende middag na een bezoekje aan de colruyt is mijn water gebroken 😅 uiteindelijk 31/10 om 5u20 bevallen. Mijn weeën zijn nooit vanzelf sterker geworden we hebben wee opwekkers moeten gebruiken omwille van het gebroken water (het was een hele lange bevalling met wel wat medische bezorgdheden) maar de enige reden dat ik mocht blijven was omwille van mijn gebroken vliezen.

19 dagen geleden

Jep eigen weeen nooit iets gedaan, altijd infuus gehad, ook wegens vruchtwaterverlies opgenomen geweest en hierdoor infuus gehad anders altijd naar huis gestuurd. Nu heb ik wat steken in rug en heel soms zeurend gevoel dus eigenlijk zolang mijn vruchtwater niet breekt word ik niet opgenomen Hier staat deze keer wel inleiding gepland hierdoor

19 dagen geleden

Reactie op cver

Ik had hetzelfde 🙃 dinsdag naar de gynaecoloog 3cm ontsluiting verder niks ...
Proficiat! ben blij dat het nog snel gegaan is bij jou. Ik ben echt op met al die rugweeën... en warm houden of warme douche helpt totaal ni...

19 dagen geleden

Reactie op Petmat Malueva

Jep eigen weeen nooit iets gedaan, altijd infuus gehad, ook wegens vruchtwa ...
idd het voelt constant als een zeurend gevoel maar om de 7minuten is er toch precies een golf dat erger worden en dan na 40sec weer verminderd. Hoeveel weken ben je nu?

19 dagen geleden

Reactie op nilo 1

idd het voelt constant als een zeurend gevoel maar om de 7minuten is er toc ...
Als ze om de 5 minuten komen en 1 minuut ongeveer aanhouden zou ik toch even bellen. Ik ben nu bijna 38 weken en ik had 2 weken geleden 3cm ontsluiting EerGisteren geweest voor controle omdat ik dacht vruchtwater te verliezen en toen had ik 4-5cm en ook wel weeen tegen de 50’maar geen regelmatige zoals nodig dus naar huis gestuurd.

19 dagen geleden

Reactie op nilo 1

Proficiat! ben blij dat het nog snel gegaan is bij jou. Ik ben echt op met ...
Bij mij was het hetzelfde 😔 veel succes, komt goed. Bij mij heeft de colruyt het gedaan (lang leven de 18 flessen ice tea die ik toch heb meegesleurd)

19 dagen geleden

Reactie op Petmat Malueva

Als ze om de 5 minuten komen en 1 minuut ongeveer aanhouden zou ik toch eve ...
amai al 4-5cm! vind het gek dat je jou terug naar huis sturen of was dit jouw eigen keuze? vanaf 3cm kan ik opgenomen worden

19 dagen geleden

Reactie op cver

Bij mij was het hetzelfde 😔 veel succes, komt goed. Bij mij heeft de colru ...
ik ga peisk ook eens naar de colruyt gaan haha😅

19 dagen geleden

Reactie op nilo 1

amai al 4-5cm! vind het gek dat je jou terug naar huis sturen of was dit jo ...
Nee niet eigen keuze, zonder vruchtwater verlies vonden ze het onnodig om te blijven 🤷🏻‍♀️ a ja en geen regelmatige weeen om de 5 minuten was ook iets waardoor ik naar huis kon

19 dagen geleden

Reactie op cver

Bij mij was het hetzelfde 😔 veel succes, komt goed. Bij mij heeft de colru ...
😂😂😂

18 dagen geleden

Ik heb rondgelopen met 4 cm vanaf 32 weken tot 41w. Voorweeen die idd rugweeen waren en “regelmatig” kwamen, die zijn heel pijnlijk, maar helaas niet sterk genoeg. Zolang de weeen niet doorkomen doen ze niets inderdaad. Ik heb toen rond gelopen tot 41w was mijn slijmprop verloren +/- 2 dagen ervoor. Het enige voordeel dat je hebt al 4 cm minder werk bij de bevalling.

18 dagen geleden

Reactie op Jan8923

Ik heb rondgelopen met 4 cm vanaf 32 weken tot 41w. Voorweeen die idd rugwe ...
Bij sommige vrouwen zijn weeen erg effectief bij andere niet Hier ook niks aan mijn weeen ook al Heb ik 5cm Altijd hulp nodig en nemen ze mij ook niet op omdat ik weeen of ontsluiting heb

18 dagen geleden

Reactie op Jan8923

Ik heb rondgelopen met 4 cm vanaf 32 weken tot 41w. Voorweeen die idd rugwe ...
amai ik hoop in mijn geval toch dat ik zolang ni moe rondlopen want ik vind die rugweeën toch echt pijnlijk! ik moet altijd even stoppen en ze wegpuffen

18 dagen geleden

Hier hetzelfde verhaal, maar dan komen ze om de 5-6min… ik had nog geen ontsluiting en hoop met deze weeen toch de eerste cm’ers te winnen… we hebben ook al enkele keren gebeld naar het zh, maar zolang ik het nog trek, raadden ze aan thuis te blijven… vandaag 40w

18 dagen geleden

Reactie op nilo 1

amai ik hoop in mijn geval toch dat ik zolang ni moe rondlopen want ik vind ...
Je kan altijd terug naar het zh gaan en zeggen dat je het niet meer volhoudt, als de pijn zo erg is dat je ze moet wegpuffen. Je kan ook een warme douche proberen. (Geen bad als je je slijmprop verloren bent ivm infecties) Zit de baby in sterrenkijker of niet? Want dit geeft ook enorm pijnlijke rugweeen. Bij mij kunnen ze geen opwekkers geven ivm keizersnede, dat zet teveel druk op het litteken met kans op scheuren. Dus ik had/heb geen keuze en moet blijven rond lopen. En zal nu opnieuw zo zijn. Geen inleiding, komt hij niet vanzelf zal het een geplande keizersnede zijn, rond 41w.

18 dagen geleden

Reactie op Tine 8

Hier hetzelfde verhaal, maar dan komen ze om de 5-6min… ik had nog geen ont ...
vind je dit niet vermoeiend? en hoelang loop je al rond met rugweeën? ik heb ze nu sinds donderdag

18 dagen geleden

Reactie op Jan8923

Je kan altijd terug naar het zh gaan en zeggen dat je het niet meer volhoud ...
ik weet eerlijk gezegt niet of ze in sterrekijker ligt. Ze is wel ingedaald maar morgen zie ik mijn gyneacoloog ik ben zo benieuwd. ahja k begrijp het... ik wens je veel succes! ik hoop dat hij toch nog beslist om zelf te komen

18 dagen geleden

Reactie op nilo 1

ik weet eerlijk gezegt niet of ze in sterrekijker ligt. Ze is wel ingedaald ...
Dan zal de gyneacoloog morgen wel advies geven. Als ze in sterrenkijker liggen kan dit pijnlijke rugweeen geven. Bij mij zijn de vorige 2 in sterrenkijker begonnen altijd, de 3de ligt momenteel ook in sterrenkijker. Het is afwachten nu, we zien wel hoe het verder gaat. We zijn voorbereid.

18 dagen geleden

Reactie op Jan8923

Dan zal de gyneacoloog morgen wel advies geven. Als ze in sterrenkijker lig ...
en wat was de reden dat je een keizersnee heb gehad alsk mag vragen? was het omdat ze in sterrenkijker lagen?

18 dagen geleden

Reactie op nilo 1

en wat was de reden dat je een keizersnee heb gehad alsk mag vragen? was he ...
Was verschillende dingen bij elkaar. Ik was al 48 uur in arbeid, en zijn hartslag begon te dalen die was veel te laag, zat stoelgang tussen het vruchtwater(en dan moet je liefst zo snel mogelijk bevallen) sterrenkijkers zijn moeilijkere bevallingen(maar niet onmogelijk, gewoon pijnlijker omdat ze met hun gezicht naar boven liggen ipv naar beneden) en hij lag verkeerd wat scheef voor het geboortekanaal en dan nadien vast in het geboortekanaal, hebben ze heb nog proberen draaien en terugduwen maar dat hielp allemaal niet. Weeen die stil vielen, weeen kwamen op de monitor ook niet goed door. En uiteindelijk begon ik ook slechter te worden en was ik zelf volledig op. En toen hebben ze beslist een spoedkeizersnede te doen. Hij is er perfect gezond uit gekomen en er is op geen enkel moment een echt risico door iemand genomen, gynaecoloog en vroedvrouwen waren ook altijd aanwezig in de kamer. Ik mag nu ook gewoon natuurlijk bevallen er is geen reden om opnieuw een keizersnede te doen. Maar ik wordt wel beter opgevolgd wat betreft bevallingen en opening, op gang brengen, litteken wordt ook gecontroleerd. Ik krijg ook veel info mee altijd door de voorgeschiedenis. Mijn 2de ben ik op 1 uur van bevallen, ik kon geen epidurale meer nemen was allemaal te laat, het was binnen gaan er persen. Dus zijn echt 2 verschillen, dus zou zeker geen angst hebben. Ik heb vanaf de 2de zwangerschap altijd acupunctuur gedaan en dit helpt bij alle kwaaltjes en heeft ook bij de 2de zwangerschap geholpen voor een vlotte bevalling, dus heb dat al gepland staan voor binnen enkele weken.