33 Reacties
3 maanden geleden
Ik las dat je als zwangere vrouw je kunt laten vaccineren voor rsv. Dan heeft je babytje al antistoffen mee! Ik ga het zeker laten doen!
3 maanden geleden
Mijn gynaecoloog zegt dat wetenschappers enkele weken terug ontdekte dat de vaccinatie tegen RSV die nu recent op de markt is onvoldoende werkt. Wanneer je kindje RSV heeft krijgt hij/zij meteen antistoffen in het ziekenhuis en die werken blijkbaar in dezelfde mate als de vaccinatie, dus het heeft geen zin. Hij had al heel wat baby's met rsv gezien waarvan de mama nochtans was gevaccineerd. Ze waren even ziek als kinderen met een moeder die noet gevaccineerd was. Hij gaf aan dat dit de reden is waarom de overheid ze niet terugbetaald. Ik ging er anders ook zeker één genomen hebben, jammer dat ze nog niets hebben dat echt goed werkt...
3 maanden geleden
Reactie op Molly1234
Mijn gynaecoloog zegt dat wetenschappers enkele weken terug ontdekte dat d ...
Ik ga die ook niet nemen, een van mijn dochters heeft rsv gehad op 3 maanden, als ze er snel bij zijn geven ze de nodige antibiotica.
Wij kunnen daar echt niet veel aan doen helaas
3 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Ik ga die ook niet nemen, een van mijn dochters heeft rsv gehad op 3 maande ...
Antibiotica bij een virus is al helemaal niet helpend. hopelijk kreeg je dochter iets anders...
3 maanden geleden
Reactie op Laura0212
Dit moet voor de start van het rsv-seizoen gegeven worden blijkbaar. Novemb ...
Hmm dat is niet de Info die ik heb gekregen. Online staat er ook dat de antistoffen vanaf september beschikbaar zijn en er in het najaar 2024 en voorjaar 2025 ingezet wordt op de preventie van RSV met antistoffen. Ik heb al besproken dat ons baby’tje de antistoffen gaat krijgen na de geboorte.
3 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Antibiotica bij een virus is al helemaal niet helpend. hopelijk kreeg je do ...
Jawel hoor, rsv tast longen aan en
Moet je baby nodige antibiotica via infuus krijgen, deze keer is dit wel het geval
3 maanden geleden
RSV is zoals het griepvirus, er bestaan enorm veel varianten van. Daarom is er dus geen garantie dat een vaccin, als er al een deftig bestaat, zorgt dat je kind niet of minder ziek zal worden. Er is maar 1 waarvan ik weet heb die goed werkt preventief bij kinderen en is Synagis maar deze wordt normaal enkel voorgeschreven aan kinderen uit risicogroepen (bv zware prematuren) omdat het zo kostelijk is. Ik denk dat het vooral belangrijk is om je bezoek duidelijk te zeggen dat bij enig teken van verkoudheid/zich ziek voelen ze beter niet op bezoek komen. Ook bezoek met kleine kinderen. En handen bv. Laten ontsmetten. Helaas zijn kindjes en vooral baby’s erg gevoelig aan hun luchtwegen en kunnen ze er erg ziek van zijn.
3 maanden geleden
Ik vroeg gisteren advies aan mijn gynaecoloog. Zij zei om zeker niet te vaccineren tijdens de zwangerschap want alle kindjes die in RSV seizoen geboren worden (die van ons dus) zouden na de geboorte iets krijgen (weet niet in welke vorm) voor antistoffen. Als je als vrouw reeds gevaccineerd bent dan wordt dit niet terugbetaald en kost het dus 800 euro.
Dit is in het Leuvense zo, weet niet of het op andere plaatsen zo is.
3 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Ik vroeg gisteren advies aan mijn gynaecoloog. Zij zei om zeker niet te vac ...
Ik hoor dit eerste keer🤷🏻♀️
Ik ging die vaccin zo i zo niet halen eigenlijk
Maar goed dat je het zegt
3 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Ik hoor dit eerste keer🤷🏻♀️
Ik ging die vaccin zo i zo niet halen eigenl ...
Is dan ook nieuw sinds dit jaar
3 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Is dan ook nieuw sinds dit jaar
Waarschijnlijk
3 maanden geleden
Reactie op Saarmd
Ik kreeg ook de raad om ons kindje te laten vaccineren bij de geboorte. Het ...
Ik zal dit bij mijn volgende afspraak is navragen als ik het niet vergeet, dus vaccin na geboorte is terugbetaald?