18 Reacties
3 maanden geleden
Oei, ik heb hier geen ervaring mee maar hopelijk verloopt alles nog goed bij jullie!
Hoe groot is jullie kleintje nu dan?
3 maanden geleden
Hey, hier ook in ongeveer dezelfde situatie. Door m’n tweelingzwangerschap neem ik al van mijn 16w bloedverdunners (voor groeivertraging en zwangerschapsvergiftiging tegen te gaan) maar ondanks dit is er één van de twee baby’s heel klein. Alle bloedvaten zijn aanwezig en de doorstroming zit goed. Dus wss is de placenta aan de kleine kant.. nu 28 weken ver en meer controles (ook in Brugge) om te zien hoe lang ze het nog zullen volhouden in m’n buik.
Hoeveel weegt je kleintje momenteel? Hier aan 27w 620g en 840g
Ik duim dat de bloedverdunners hun werk doen bij jou! 🙏
3 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Oei, ik heb hier geen ervaring mee maar hopelijk verloopt alles nog goed bi ...
Dankjewel! Hij weegt nu 800g wat op zich niet slecht is… het enige is dat hij op 21 weken 460g woog en voor zat op de curve en nu niet genoeg is bijgekomen volgens de tijdsperiode
3 maanden geleden
Reactie op Gode24
Hey, hier ook in ongeveer dezelfde situatie. Door m’n tweelingzwangerschap ...
Ik hoop voor jou dat ze het nog een eindje mogen volhouden, het is altijd wel even schrikken zo’n nieuws! Hoe vind je de begeleiding in Brugge en helpen de bloedverdunners bij jou? Ik duim alvast mee voor jullie! 🍀 Hij weegt nu 800g maar de arts zat er mee in dat hij nu in 6 weken tijd maar van 460g naar 800g is gegaan, ook zagen ze dat zijn maag niet genoeg gevuld is, ze weten dus gewoon niet indien hij nog groeit hoelang mijn placenta hem nog zal kunnen voorzien van voedingsstoffen.
3 maanden geleden
Reactie op Jasmienvdm
Ik hoop voor jou dat ze het nog een eindje mogen volhouden, het is altijd w ...
Het is zeker schrikken! Je hoopt telkens dat alles in orde is en je zo lang mogelijk ze bij je kan houden. Als er dan iets blijkt te zijn, houdt dat je toch bezig..
Vorige week eerste controle gehad. Heel vriendelijk, maar meer dan in het ZH waar ik ga, is er naar mijn gevoel niet gebeurd. Wel bevestigd dat er geen afwijkingen zijn en al eens kennis gemaakt in het geval de bevalling daar zou gebeuren.
Ik vermoed wel dat de bloedverdunner zijn werk doet. Wss zou de baby zonder dit nog kleiner zijn. Of beide zo klein.
Het zal zeker wel iets doen. Goed dat er hulpmiddelen bestaan hiervoor, alles om tijd te rekken ;)
3 maanden geleden
Is er bij jou al gepraat geweest over de bevalling? En wanneer die zou plaatsvinden? Het afwachten is erg frustrerend gewoon, je wilt natuurlijk dat alles goed gaat he
3 maanden geleden
Reactie op Leju
Een vriendin van mij had ook een niet goed werkende placenta waardoor haar ...
Dat stelt me al ietwat geruster! Dankjewel
3 maanden geleden
Mijn vriendin haar placenta werkte ook niet goed.. ze hebben haar ingeleid met 38 weken. Omdat ze buiten de buik beter zou groeien dan in de buik... Kindje deed het meteen hartstikke goed. Ja het was een klein poppertje van 42 cm. Maar verder niks mee aan de hand.. ontwikkelt zich keurig. En nu een grote meid van ruim 1 jaar.
3 maanden geleden
Reactie op Manu26
Mijn vriendin haar placenta werkte ook niet goed.. ze hebben haar ingeleid ...
Dankjewel om dit te laten weten! Zijn toch geruststellende zaken 😊
2 maanden geleden
Reactie op Gode24
Hoe gaat het intussen? Heb je al een nieuwe controle gehad?
De volgende echo hebben we goed nieuws gekregen, hij was voldoende bijgekomen… nu donderdag opnieuw controle en hoop dat het terug goed zal zijn! Alles nog oke met jou en de babytjes?
2 maanden geleden
Reactie op Jasmienvdm
De volgende echo hebben we goed nieuws gekregen, hij was voldoende bijgekom ...
Super om te horen dat hij het goed doet en dat de bloedverdunners helpen!
Hier wat minder goed. Door zwangerschapsvergiftiging opgenomen in Brugge. De bevalling kan voor elk moment zijn. Nu 31 weken dus nog heel prematuur. Maar mijn bloedwaarden worden met de dag slechter dus ze kunnen het niet te lang meer uitstellen
2 maanden geleden
Reactie op Gode24
Super om te horen dat hij het goed doet en dat de bloedverdunners helpen!
...
Dat moet lastig zijn als mama om dit te horen! Ik wens je alvast heel veel succes met de bevalling en dat alles goed mag verlopen! Indien je even je hart wil luchten mag je me ook altijd iets sturen hoor!
2 maanden geleden
Reactie op Jasmienvdm
Dat moet lastig zijn als mama om dit te horen! Ik wens je alvast heel veel ...
Het is al niet gemakkelijk en ook heel emotioneel geweest. Het voelt toch wat als falen, terwijl je er zelf eigenlijk niets kan aan doen. Maar zoals nu is het ook niet lang volhoudbaar. 2x bloedafname per dag, infuus voor bloeddruk omdat pilletjes niet helpen..
Dank je wel!!
2 maanden geleden
Reactie op Gode24
Het is al niet gemakkelijk en ook heel emotioneel geweest. Het voelt toch w ...
Kan ik geloven! Toch heb je je kindjes al 31 weken alles gegeven die je kon he en zal je na de bevalling ook alles doen voor hen! Zijn lastige en onzekere dagen om zo in het ziekenhuis door te brengen… ik zal een kaarsje gaan aansteken om je goed geluk toe te wensen
2 maanden geleden
Reactie op Gode24
Het is al niet gemakkelijk en ook heel emotioneel geweest. Het voelt toch w ...
Hey Gode, verwijt jezelf niets! Je kan hier helemaal niets aan doen. Je kindje zal de liefde die je hebt voor hem/haar ongetwijfeld voelen. Je hebt niet gefaald. Je kan dit!