26 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb dat ook gehad, vanaf 16 weken. Zie ook dit topic: https://community.24baby.be/forum/geboorteclub-december-2024/placenta-praevia-eY4Xj4E?

4 maanden geleden

Ik heb het ook te horen gekregen gisteren. Ik heb nog niets van symptomen maar ze heeft het gezien op de echo.

4 maanden geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

Ik heb het ook te horen gekregen gisteren. Ik heb nog niets van symptomen m ...
En moet jij iets speciaals doen? Meer rusten, geen gemeenschap meer, ..? Of hebben ze daar niks over gezegd?

4 maanden geleden

Ik heb het vandaag ook te horen gekregen (22 weken zwanger). Gynaecoloog zei wel dat het nog naar omhoog kan verschuiven met het groter worden van de buik. Pas op 30 weken echo gaan ze dat met zekerheid kunnen zeggen. Als het blijvend is, heb je meer kans op tussentijdse bloedingen en moet bevalling via keizersnede gebeuren. Heb voor de rest geen advies meegekregen... wachten dus 🤷‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op tashavl

Ik heb het vandaag ook te horen gekregen (22 weken zwanger). Gynaecoloog ze ...
Hetzelfde verhaal dus... word dus idd afwachten voor ons beiden 🍀

2 maanden geleden

Jullie al meer nieuws? Ik heb vandaag bij 30-weken echo te horen gekregen dat ik nog altijd een placenta praevia heb (+- 5cm over de baarmoedermond), en dat ik sowieso een (vroegere) keizersnede moet ondergaan. Wel een beetje bang van de tussentijdse bloedingen, en hoop dat de keizersnede niet te snel moet uitgevoerd worden... zodat ons kindje toch nog wat kan aansterken

2 maanden geleden

Mijn placenta lag ook laag vorige keer, ze gaat het 23/09 nog eens Nazien, ongeveer 32 weken ben ik dan. Ze zei ook idd dat hij naar boven kan gaan nog maar das afwachten of het echt gebeurt en of het keizersnee wordt

2 maanden geleden

Reactie op Petmat Malueva

Mijn placenta lag ook laag vorige keer, ze gaat het 23/09 nog eens Nazien, ...
Oh dan lopen we beetje gelijk denk ik. Ik ben 32 weken op 24/09. Normaal uitgerekend voor 20/11, maar die datum gaan we alleszins niet halen zei de gynaecoloog...

2 maanden geleden

Reactie op tashavl

Oh dan lopen we beetje gelijk denk ik. Ik ben 32 weken op 24/09. Normaal ui ...
Hier is de placenta uiteindelijk mee opgeschoven , heel tevreden wel ☺️

2 maanden geleden

Reactie op tashavl

Oh dan lopen we beetje gelijk denk ik. Ik ben 32 weken op 24/09. Normaal ui ...
Yes 20/11 uitgerekend Baby is wat groter dan gemiddeld dus gyne zei tussen de 37-39 Weken onge

2 maanden geleden

Reactie op tashavl

Jullie al meer nieuws? Ik heb vandaag bij 30-weken echo te horen gekregen d ...
Als het 5cm is moet het geen keizersnede hoor, vanaf 2cm kan een vaginale bevalling

2 maanden geleden

Reactie op kelly36t

Als het 5cm is moet het geen keizersnede hoor, vanaf 2cm kan een vaginale b ...
De gynaecoloog was er alleszins wel heel zeker over. De kans dat het nog voldoende gaat verschuiven is blijkbaar onbestaande... Heb binnen 2 weken een afspraak met de anesthesist om de keizersnede te bespreken.

2 maanden geleden

Reactie op kelly36t

Als het 5cm is moet het geen keizersnede hoor, vanaf 2cm kan een vaginale b ...
Ze zegt dat het over de baarmoedermond ligt. Dan kan het kindje idd niet passeren. Het moet >2cm van de baarmoederhals liggen dan is het safe. Maar als het er over ligt dan is er geen bestaande kans dat dit vaginaal ligt. De mijne lag op 0,8mm "van" de baarmoederhals en terug te kort bij. Maar dus nu op 2,5cm , hier dus wel groen licht voor vaginale bevalling

2 maanden geleden

Reactie op kimberly18101993

Ze zegt dat het over de baarmoedermond ligt. Dan kan het kindje idd niet pa ...
Klopt, ligt inderdaad 5cm over de baarmoedermond, niet van. Gelukkig heb je wel goed nieuws gekregen! 🍀

2 maanden geleden

Reactie op tashavl

Klopt, ligt inderdaad 5cm over de baarmoedermond, niet van. Gelukkig heb je ...
Hoop voor jou dat het ook mag meevallen 🍀🍀

2 maanden geleden

Hier op 31w nog steeds op 0,7 :( iemand bij wie het nadien nog verschoven is?

één maand geleden

Reactie op Hannah1993

Hier op 31w nog steeds op 0,7 :( iemand bij wie het nadien nog verschoven i ...
Jaa! Ik kreeg op 30 weken plots te horen dat het 0,9 was, ik heb me zo opgejaagd voor die keizersnede! Wou dat totaal niet. Na 3 weken moest ik teruggaan en was het verdubbeld, 1,8😱😄

één maand geleden

Reactie op kelly36t

Jaa! Ik kreeg op 30 weken plots te horen dat het 0,9 was, ik heb me zo opge ...
Oooh blij voor jou! Hier helaas niets opgeschoven en geplande keizersnede 🫣 spijtig

één maand geleden

Reactie op Hannah1993

Oooh blij voor jou! Hier helaas niets opgeschoven en geplande keizersnede � ...
Oh ik dacht dat ik nog de enige was in heel de groep! Ik heb ondertussen in het ziekenhuis gelegen met een bloeding (op 31 weken, was heel eng), en heb nu een geplande keizersnede op 37 weken. Ben ondertussen 34 weken, en hoop dat ik geen bloedingen meer ga krijgen. Hoe is het bij jou verlopen? Geen bloedingen gehad?

één maand geleden

Ik had op 27 weken een placenta op 1.7 cm. Op 32 weken lag hij op 4,2.