18 Reacties
één maand geleden
Reactie op Liiesbeth
Wordt vanaf 34 weken aangeraden. Of het helpt weet ik niet, word voor de ee ...
Ik ook 😊 het is mijn eerste baby, ik ben op zoek naar effectieve manieren om perineale scheuring te voorkomen 🫠
één maand geleden
Kan zeker geen kwaad om het te doen. Ik deed het voor mijn vorige bevalling enkele keren en ben niet zo 'gekwetst' geweest
één maand geleden
Er is geen wetenschappelijk bewijs volgens mijn gynaecoloog maar baadt het niet … denk ik dan. Een bad nemen tijdens de weeën zou ook helpen om perineum tijdens de arbeid te verzachten en zo minder snel te scheuren. Maar ook hier eerste keer! Ook je positie kan helpen tegen inscheuren. Bv op je zij zal je minst snel inscheuren is mij verteld
één maand geleden
Ik heb al paar kinderen en hoor dit alleen hier op kanaal langskomen
Ik heb dus geen flauw idee of het helpt, hangt het niet af van hoe elastisch je huis is en hoe groot je baby is?
Ik zou het niet weten
één maand geleden
Reactie op Liiesbeth
Door die massage maak je het juist elastischer..
Ah zo
één maand geleden
Reactie op BrPa
Doen jullie dit met een olie? Welke?
Hoe doe je dit juist? 😅
Ik heb van lansinoh en shinn (heel fijn merk voor de intieme zone tijdens en na bevalling). Je kan best eens googlen hoe te doen :)
één maand geleden
Reactie op Tine 8
Doet dit bij jullie ook zo snel pijn? Ik probeer altijd wat aan te houden, ...
Pijn niet echt maar geen idee of ik het wel juist doe eigenlijk… en mogelijk masseer ik niet lang genoeg, heb niet zoveel geduld 😂 Dus geen idee of dit iets gaat helpen uiteindelijk!
één maand geleden
Reactie op Tine 8
Doet dit bij jullie ook zo snel pijn? Ik probeer altijd wat aan te houden, ...
Idd het is pijnlijk !! Ze zeggen dat we deze massage 10 minuten moeten doen, ik doe het in 1 minuut 😑