20 Reacties

6 dagen geleden

Hey, amai lijkt me erg zwaar en lastig wat je beschrijft! Zijn er contactslaapjes of probeer je haar weg te leggen voor het slapen? Hier ook vaak een overprikkelt kindje, dat dan moeilijk tot rust kan komen. Waardoor de wakkere momenten al eens langer duren. Hier komt het door een enthousiaste, luide grote broer. De enige manier waarop Leon dan slaapt en blijft slapen is echt een contactdutje. Ofwel op mij terwijl ik in de zetel zit ofwel door hem in een draagdoek te dragen. Hij kan ook soms wakker schieten van krampjes, jouw dochtertje heeft daar ook last van, niet? Moest het blijven verder duren, zou ik ook niet aarzelen om naar je kinderarts te gaan. Misschien is er medisch iets dat speelt?

6 dagen geleden

Reactie op SjoukjeFl

Hey, amai lijkt me erg zwaar en lastig wat je beschrijft! Zijn er contacts ...
ik probeer haar niet weg te leggen ik laat haar op mij en na 5-10minuten is ze weer wakker maar je ziet dat ze heel moe is. Ik dacht ook krampjes maar ze doet nog heel goed kaka en ze laat veel scheetjes dus ik weet het niet zo goed. 🥺 ze boert ook telkens als ze gedronken heeft

6 dagen geleden

Probeer eens met een tutje. Mijn dochter geen last van krampen enzo en was ook veel happy wakker en na een 2 uurtjes begint ze te wenen zelf na verversen en na eten enzo het enige dat helpt is een tutje.

6 dagen geleden

Reactie op nilo 1

ik probeer haar niet weg te leggen ik laat haar op mij en na 5-10minuten is ...
Ik denk dat je op vlak van de krampjes niet meer kan doen, dan je nu al doet. Als ze idd met contactslaapjes blijft wakker worden, dan lijkt er mij wat meer aan de hand. Misschien toch eens afspraak maken met de kinderarts? Komt er een vroedvrouw aan huis bij jou? Misschien heeft zij nog tips of kent ze een reden.

6 dagen geleden

Hier juist een baby dat niet apart wil slapen, als hij apart ligt in eigen bedje slaapt die hooguit 2 minuten Als die op mijn bed ligt zelfs zonder mij of in mijn armen dan slaapt die wel goed. Denk dat die echt nood heeft aan mijn geur en bijzijn momenteel🤷🏻‍♀️ Andere kids sliepen wel goed in eigen bedjes. Nu ook kleine groeispurt waardoor die vaak drinkt. Hopelijk slaapt die snel in Eigen bedje.

6 dagen geleden

Reactie op SjoukjeFl

Ik denk dat je op vlak van de krampjes niet meer kan doen, dan je nu al doe ...
de vroedvrouw is 10 dagen gekomen erna vonden we het van beide kanten niet meer nodig... en erna is ze begonnen :/ ik ga idd een afspraak maken bij de kinderarts

6 dagen geleden

Reactie op Shana kaya 1909

Probeer eens met een tutje. Mijn dochter geen last van krampen enzo en was ...
ze pakt heel moeilijk een tutje al elke merk geprobeerd voorlopig aanvaard ze heel soms die van avent haha als iemand voor dit ook tips heeft altijd welkom😅

6 dagen geleden

Reactie op Petmat Malueva

Hier juist een baby dat niet apart wil slapen, als hij apart ligt in eigen ...
en in een nestje leggen ? bij ons slaapt ze snachts wel heel goed in haar bedje maar enkel in een nestje + ingebakerd omdat ze te wild is met haar armen

6 dagen geleden

Reactie op nilo 1

de vroedvrouw is 10 dagen gekomen erna vonden we het van beide kanten niet ...
Oh nee, zo typisch 🙈 Maar ik zou dat je niet laten tegenhouden van eventueel nog eens te bellen. Als ze jou en je kindje al 10 dagen heeft opgevolgd, lijkt het me ook een professional met een mooi zicht op jullie traject en wat er mogelijks kan spelen... Nog veel succes hé!!

6 dagen geleden

Reactie op nilo 1

en in een nestje leggen ? bij ons slaapt ze snachts wel heel goed in haar b ...
Hm moet ik is proberen

6 dagen geleden

Hier juist een baby dat niet apart wil slapen, als hij apart ligt in eigen ...
Oh amai ik ben blij dat ik dit lees. Hier is het ons eerste kindje. En zij kan ‘s nachts enkel maar op ons slapen, van zodra we haar verleggen in haar eigen bedje/cosleeper schiet ze ook na 2 min terug wakker. We krijgen haar echt enkel rustig dan door ze in onze armen te nemen. Maar dus al 14 dagen zo slapeloze nachten voor ons 😅.

6 dagen geleden

Reactie op Rani195643443131

Oh amai ik ben blij dat ik dit lees. Hier is het ons eerste kindje. En zij ...
Zelfde verhaal dus, mijn andere kinderen waren helemaal niet zo dus hoop echt dat die nog in eigen bedje gaat slapen want als ze wat ouder zijn is het moeilijker om hen daaraan te laten wennen🤦🏻‍♀️

5 dagen geleden

Zelfde verhaal dus, mijn andere kinderen waren helemaal niet zo dus hoop ec ...
Ja, inderdaad, ik zit daar ook enorm mee in 😅. Iedereen zegt “je kan ze nu nog niet verwennen dus doe maar, ze geeft jou nodig” maar op een bepaald moment gaat ze dat wel gewend zijn denk ik dan 😅

5 dagen geleden

Ja, inderdaad, ik zit daar ook enorm mee in 😅. Iedereen zegt “je kan ze nu ...
En wanneer die overgang is🤷🏻‍♀️😅

5 dagen geleden

En wanneer die overgang is🤷🏻‍♀️😅
Ik heb gelezen dat je ze vanaf 9maand begint te verwennen

5 dagen geleden

Reactie op lisahaemers

Ik heb gelezen dat je ze vanaf 9maand begint te verwennen
Ow dan is er tijd zat😂

5 dagen geleden

Oh amai ik ben blij dat ik dit lees. Hier is het ons eerste kindje. En zij ...
Hier ook hetzelfde! Overdag slaap hij wel in een wieg maar ‘‘s nachts is de hel 🥲 we zijn gestart met zijn ledikant, naar de cosleeper, maar na een paar minuten is het weer grote drama 😆 hij wil enkel in mijn armen of op mij slapen. Eerste kindje en ben stikkapot, amper slaap in 10 dagen 😴

5 dagen geleden

Tip van de vroedvrouw gekregen want wij hadden hetzelfde probleem. Lichtje aanlaten dicht bij haar bedje. Nu slaapt ze heel goed in de nacht en meer wakker in de dag.

5 dagen geleden

Nou mama’s wij zijn samen nachtdiensten aan het doen zo te zien😆 Het is allemaal tijdelijk en zo worden echt heel snel groot. Nu kennen ze niemand als hun mama en haar geur en stem, ze voelen zich achtergelaten zodra mama weggaat en beginnen te huilen. Hier net het zelfde, hij heeft mijn geur en nabijheid echt nodig heb ik zo het gevoel en zal bij jullie ook zo zijn❤️ We komen er samen door💕

5 dagen geleden

Reactie op MJ88

Hier ook hetzelfde! Overdag slaap hij wel in een wieg maar ‘‘s nachts is de ...
Oooh echt doet me zo’n deugd om te horen dat ik niet alleen ben 😅