Dag dames,
Een onderwerp waar ik weinig over terugvind, dus gooi ik het hier even in de groep. Tot 20w was ik 2kg bijgekomen, tussen 20 en 24w plots +5kg (en dus 7kg in totaal) 😳 morgen is het alweer 26w en ondertussen heb ik me niet meer gewogen om er niet teveel op te focussen, want het maakt me wel onzeker.
Wat ik wel merk is dat ik al een tamelijk grote buik heb voor de termijn (gepaard gaande met die plotse forse stijging in gewicht) en dat die vaak ook heel gespannen staat (geen harde buiken). Ervaren sommigen onder jullie dit strakke, gespannen gevoel ook? Soms denk ik dat hij nu al niet meer verder kan groeien omdat die spanning zo oncomfortabel aanvoelt. Uiteraard ook een groot verschil 's morgens versus 's avonds, maar de spanning lijkt wel een constante. Soms lijkt het op een toestand ergens tussen een ontspannen buik en een harde buik.
Benieuwd naar jullie ervaringen!
Ja hoor super herkenbaar. Ook op vlak van de groeispurt en de gewichtstoename rond die termijn. En 's avond is het vaak erger. Mijn buik heeft dan ook een beetje een rode schijn waar je witte vlekken kan in drukken met je vinger zoals wanneer je verbrand bent.
Ik heb precies het zelfde wat jij hebt behalve toenamen van gewicht soms voelt het zo opgezet dat het gewoon niet fijn meer is ik ben dan wel 29+3 dagen maar het lijkt net of ik al aan het eind van me zwangerschap loop wand mijn buik is ook echt groot en weet ook niet waar het vandaan komt dat opgezette gevoel
Zijn er dingen die jullie helpen? Ik vind dat gevoel heel oncomfortabel. Ik probeer er regelmatig een kersenpitje op te leggen omdat dat ze buik zou ontspannen, maar ik vind dat het maar weinig verschil maakt. Integendeel, ik krijg er dan jeuk van 😂
Ja heb ik ook! Baby heeft een groeispurt gehad tussen 26 en nu 28 weken, waardoor het lijkt of ik een zeer aansluitend spannend tshirt aanheb dat ik graag eens zou willen uittrekken maar dus niet kan 😅
Idem, ik dacht dat dit mijn buik zou zijn helemaal op het einde van de zwangerschap pas 😂 het spant vooral erg na een dag waarop ik veel bewogen heb, dat zijn dan de normale harde buiken zei de gynae zojuist.
De baby neemt ook meer en meer plek in dus je maag en darmen krijgen minder plek waardoor je dus sneller dat “opgeblazen” gevoel krijgt.
Ik doe wat stretches (child pose, chest openers,..) die geven me t gevoel dat er wat ruimte vrij komt maar echt iets aan doen denk ik niet dat je kan doen.
De baby neemt ook meer en meer plek in dus je maag en darmen krijgen minder ...
Hier ook . Zwangerschapsyoga kan helpen en verlichting bieden. Geen "wilde" dingen natuurlijk. Maar wat goed voelt voor jou . Ook als ik eventjes tegen de zetelleuning mooi rechtop ga zitten met beide voeten stevig op de grond en rustig in en uitademen helpt me precies ook wel