83 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op brthls

Kunnen ook voorweeën zijn.
Ja dat vermoed ik ook indd... tis echt wachten nu 😅😅😅

6 dagen geleden

Reactie op samake

Hier eergisteren snachts pijn in rechterzijde. Ben dan ook ook aan de moni ...
Hier hetzelfde, vanmorgen monitor en nu heb ik ook heel de tijd op en af voorweeen sinds deze nacht. Aangenaam is anders :)

6 dagen geleden

Reactie op brthls

Ja inderdaad, ik vond het ook interessant om te zien op de monitor. De vroe ...
Ik wist dus ook niet wat die harde buiken waren, hahaha. Dat is pas sinds ik de eerste keer monitor heb gehad eerder deze week. Ik dacht gewoon dat hij op dat moment wat met zijn hoofd begon te bewegen onderaan, wat een ietwat vervelend gevoel was. Maar blijkbaar zijn dat dus de harde buiken. Nu kan ik ze wel héél goed voelen. Soms gingen ze zelfs boven de 60, dus wel stevig. Wel goed dat je er niet veel van voelt, want is toch wel wat zeurderig en lastig op de blaas. Nu ben ik overgegaan op voorweeen die wel wat frequenter voorkomen, dus het zal wel gaan naderen vermoed ik? :)

6 dagen geleden

Reactie op loena5423

Ik ga maandag naar de gynaecoloog, ben dan 40w +1d. Ik zal dan ook waarschi ...
10 dagen lijkt me ook wel redelijk lang, maar mijn gynaecoloog laat het ook liefst met wat tijd tussen (hij max 1 week wel), want een natuurlijke bevalling is toch nog altijd beter dan een inleiding.

6 dagen geleden

Reactie op IneL89

Ik wist dus ook niet wat die harde buiken waren, hahaha. Dat is pas sinds i ...
Amai, boven de 60 🫣 Dat bekijken ze al als actieve weeën heb ik op het internet gelezen. Hoe merk je dat het nu om voorweeën gaat? Is dat omdat ze met pauzes komen? Ik ben ook wel aan het aftellen nu. Wanneer ben je uitgerekend? Ik 22/11. Spannend he!

6 dagen geleden

Reactie op brthls

Amai, boven de 60 🫣 Dat bekijken ze al als actieve weeën heb ik op het int ...
Amai! Ik had in week 24 al regelmatige boven de 40

6 dagen geleden

Reactie op Molly1234

Amai! Ik had in week 24 al regelmatige boven de 40
En voelde je er dan iets van? Ik ben gisterenavond voor het eerst aan de monitor geweest, en ik zat steeds boven de 20 en op een bepaald moment boven de 30, ik voelde niets…

6 dagen geleden

Reactie op brthls

En voelde je er dan iets van? Ik ben gisterenavond voor het eerst aan de mo ...
Nee, enkel vanbuitaf kon ik het voelen, en druk ervan op mijn blaas. Verder niks van pijn ofzo.

6 dagen geleden

Reactie op loena5423

Ik ga maandag naar de gynaecoloog, ben dan 40w +1d. Ik zal dan ook waarschi ...
Ik ben nu 40 weken en 2 dagen, ik ga naar Maria Middelares en daar ben gepland over 10 dagen. In Gent gaan ze wel overtijd tot het maximum🙈

6 dagen geleden

Reactie op brthls

En voelde je er dan iets van? Ik ben gisterenavond voor het eerst aan de mo ...
Ik had gisteren toco's boven de 80 en soms zelf tot 100 (max dat ze registreren) en ik voelde het gewoon als 'beweging' en niet als kramp of eventuele (voor)weeën.. De vroedvrouw gaf zelf ook aan dat het niet persé pijnlijk hoeft te zijn, het kunnen kindbewegingen zijn of weeën. Ik ben 38w+5d nu, geen ontsluiting en momenteel nog geen tekenen gehad dat ze er bijna zal zijn

6 dagen geleden

Reactie op Lienneke

Ik had gisteren toco's boven de 80 en soms zelf tot 100 (max dat ze registr ...
Oh oké, dus eigenlijk zeggen die getallen niet zoveel dan…

6 dagen geleden

Reactie op brthls

Oh oké, dus eigenlijk zeggen die getallen niet zoveel dan…
Ze gebruiken het ook om na te gaan of je kindje nog genoeg beweegt.. wanneer de baby groot is en de volledige baarmoeder inneemt voel je soms uitwendig geen beweging maar is hij/zij binnenin wel nog 'actief' zo iets legt de toco vast. Je hoort wel vaker dat mama's aan de monitor gaan liggen omdat ze hun kindje niet (meer) voelen bewegen. Hier is het een kleintje en ze heeft nog veel plek om haar lijfje te bewegen dus heb ik hogere toco's (meer beweging) dan iemand bij wie ze een kindje van 4kg verwachten bijvoorbeeld. Tijdens de aanloop naar je bevalling kunnen ze zo ook je contracties opvolgen omdat je kindje doorgaans minder plek heeft (lage toco) en de pieken wel afkomstig moeten zijn van het samentrekken van je baarmoeder wat echte contracties zijn. (Zo is het mij toch uitgelegd ❤️)

6 dagen geleden

Reactie op brthls

Amai, boven de 60 🫣 Dat bekijken ze al als actieve weeën heb ik op het int ...
De gynaecoloog zei er niet meteen iets van, meestal lag het tussen de 30 en 1 keer bijna 60. Een paar dagen geleden was dit ook. Maar het zou wel stilaan moeten gebeuren (denk ik 😅😅). Want de weeen worden wel stilaan intenser

6 dagen geleden

Reactie op Lienneke

Ze gebruiken het ook om na te gaan of je kindje nog genoeg beweegt.. wannee ...
Ja dat kan zeker wel een reden zijn, ik ben al een paar dagen over tijd en het zou wel eens rond de 4kg kunnen worden 🫣

6 dagen geleden

Hier ook morgen ben ik 40 weken en heb al 4 cm ontsluiting, vaak voorweeën en onderbuikpijn maar da telkens kort weg gaat en dit al meer dan 2 weken zo....als ik van weekend nog niet bevallen ben moet ik maandag voor monitor en heb ik de keuze om te laten strippen of inleide, hangt natuurlijk af hoeveel de ontsluiting is dan gevorderd is. Ben zo moe kan niet meer goed slapen continu wc of lig slecht. Het mag echt komen nu🥴🙃😮‍💨

6 dagen geleden

Reactie op Lienneke

Ze gebruiken het ook om na te gaan of je kindje nog genoeg beweegt.. wannee ...
Oh oké, dankjewel voor de uitleg! 🥰

5 dagen geleden

Nog altijd aan het wachten ook… vandaag 40 weken en 4 dagen met ook al 4cm ontsluiting waar ik al paar weken mee rondloop. Hij mag gaan komen want qua gewicht zit hij ondertussen boven de 4kg.

4 dagen geleden

Voor de moment aan het wachten op de weeën,deze ochtend een groot deel van het vruchtwater en slijmprop verloren. Nu af en toe nog wat deeltjes vruchtwater... Moest van de vroedvrouw en partner al naar het ziekenhuis na de douche en ontbijt Maar nu duurt het wachten lang in de verloskamer 😮‍💨

4 dagen geleden

Reactie op Sneeuwtjen

Voor de moment aan het wachten op de weeën,deze ochtend een groot deel van ...
En hoever ben je?

4 dagen geleden

Reactie op Joke2506

En hoever ben je?
Morgen 40weken. Normaal moest ik dinsdag aan de monitor om de 2 dagen en daarna inleiding 25ste. Maar zal zover niet meer komen denk ik. Wel nog steeds geen weeën 😥