83 Reacties
9 dagen geleden
Hier ook aan het wachten 😅, uitgerekend voor 23/11 van ons tweede kindje. Wel al wat voorweeën gehad, maar nog niks dat doorzet. Spannend! 🥰
8 dagen geleden
Uitgerekend 21/11 van ons 2e kindje. Nog geen last van voorweeën ofzo. Vandaag aan de CTG omdat ze enorm rustig was, maar eenmaal aangekomen blijkt alles prima in orde gelukkig. Ze voelt zich nog goed in mijn buik 😅
7 dagen geleden
Reactie op Natasja98
Uitgerekend voor 18/11. Dus nu exact 39w. Al een week en half regelmatoge h ...
Ik ben ook op dezelfde datum uitgerekend,heb niks van kwaaltjes,buiten eens af en toe harde buik.Elke keer zegt gyneacoloog nog even geduld.Maar mag gaan komen,zou liever soms iets voelen dan niks.
Ik zal voor jou duimen op een vlotte en snelle bevalling,en jij duimt dan voor mij😉
Succes als het zover is🥰
7 dagen geleden
Reactie op loena5423
Hier hetzelfde, maar op 17/11. Ik voel ook niets :p
Net bij gyneacoloog geweest en vanaf dinsdag elke 2 dagen naar het ziekenhuis voor monitoring.
Maar 1 cm ontsluiting voor de moment.
En is het kindje er niet voor 25 november is het sowieso 25ste inleiding.
Hier in België gaan ze niet voorbij de 41 weken meer.
Tenzij op uitdrukkelijke vraag en toestemming.
Dus spannend afwachten
7 dagen geleden
Reactie op Sneeuwtjen
Net bij gyneacoloog geweest en vanaf dinsdag elke 2 dagen naar het ziekenhu ...
Mag ik vragen wat de reden is dat je vanaf dinsdag elke 2 dagen aan de monitor moet? Volgens mij zijn we ongeveer even ver, ik ben morgen exact 39 weken. Volgende week maandag controle bij de gynaecologe, dan pas wil ze kijken naar ontsluiting bij mij.
7 dagen geleden
Reactie op IneL89
Bij mij is het ook pas vanaf de 40 weken dat ik nog 2 keer aan de monitor m ...
Inderdaad! Ik moest vandaag pas voor het eerst aan de monitor (de vroedvrouw schrok ervan dat ik nog nooit aan de monitor was geweest, maar als er niets aan de hand is hoef je toch niet aan de monitor denk ik dan?) Soit, ik moest vandaag dus voor het eerst aan de monitor en dat was omdat ik hem wat minder voelde bewegen dan anders maar alles was gewoon prima dus ik was gewoon een beetje overbezorgd 😛
7 dagen geleden
Reactie op brthls
Inderdaad! Ik moest vandaag pas voor het eerst aan de monitor (de vroedvrou ...
Haha bij mij ook, mijn gynaecoloog is ook heel relax en to the point. Dus was voor mij op exact 40 weken ook de eerste keer, maar zoals je zegt: als er geen problemen zijn en je voelt het kindje nog goed, lijkt me dit een goeie procedure. Wel grappig om zo je harde buiken te kunnen registreren :).
7 dagen geleden
Reactie op brthls
Mag ik vragen wat de reden is dat je vanaf dinsdag elke 2 dagen aan de moni ...
Ik ben 39 weken en 3 dagen, normaal was de uitgerekende datum 18/11 maar vanaf 19/11 een halfuur monitor in het ziekenhuis.
Omdat ik over de datum zit dan en al bezig ben aan week 40 en in de meeste gevallen laten ze je in België niet meer voorbij de 41 weken gaan.
De afspraak voor de eventuele inleiding ligt ook al vast, monitoring is voor controle navelstreng,hartje baby en hoeveelheid vruchtwater kijken ze ook na.
Misschien voor de risico's uit te sluiten als ze de inleiding beginnen
7 dagen geleden
Reactie op Joke93
Ik ben uitgerekend voor de 28ste. De 18e moet ik terug bij de gyne zijn en ...
Ook 28ste en ook aan het wachten 🤞🏼
7 dagen geleden
Reactie op Sneeuwtjen
Ik ben 39 weken en 3 dagen, normaal was de uitgerekende datum 18/11 maar va ...
Ja ik had dit 7 jaar geleden oon met mijn dochtertje. Toen ook een week o ertijd gegaan! En elke 2 dagen aan de monitor. Gynaecoloog had de inleiding gepland op 41w want idd echt langer laten ze je in België niet lopen.
6 dagen geleden
Hier ook nog aan het wachten. Uitgerekende datum is 27/11 maar hij mag nu toch wel wat vroeger komen. 🙈
6 dagen geleden
Reactie op Sneeuwtjen
Net bij gyneacoloog geweest en vanaf dinsdag elke 2 dagen naar het ziekenhu ...
Ik ga maandag naar de gynaecoloog, ben dan 40w +1d. Ik zal dan ook waarschijnlijk datum van inleiding krijgen. Ik ga naar sint-lucas in gent en daar gaan ze wel tot 10 dagen overtijd (van horen zeggen, maandag zullen we het zeker weten). En ik zal volgende week dan inderdaad ook gemonitord worden. Ik heb dit ook nog nooit gehad. Ik hoop stiekem dat ze wel vroeger komt dan de inleiding. Maar je kan de natuur niet voorspellen. Ik voel alleszins nog steeds niets!
6 dagen geleden
Reactie op IneL89
Haha bij mij ook, mijn gynaecoloog is ook heel relax en to the point. Dus w ...
Ja inderdaad, ik vond het ook interessant om te zien op de monitor. De vroedvrouw zei dat als het getalletje boven de 20 ging, het een contractie was. Maar het was continu boven de 20 bij mij en op een bepaald moment zelfs 30, ik voelde helemaal niks 😅 Ik dacht al die tijd al dat ik nog nooit harde buiken gehad heb, maar die heb ik dus wel, alleen voel ik er niets van haha. Was dat bij jou ook zo?
6 dagen geleden
Hier eergisteren snachts pijn in rechterzijde. Ben dan ook ook aan de monitor gegaan, met onze baby alles in orde. Ik had wel een blaasontsteking dus moest zo een zakje nemen voort slapen....
Nu vannacht dacht ik dat het begonne was, dacht weeen en werd erger en daarna is het weer terug afgenomen....
Heb het gevoel dat het niet wil doorbreken. Heb al dagen last maar komt maar niet door....
Ben nu 38+ 4