37 Reacties

7 maanden geleden

Hier 29/4 de niptest op 11+6. Wacht vol spanning af 😊

7 maanden geleden

22/05 staat deze ingepland. Dan ben ik 12+1 weken

7 maanden geleden

Reactie op Suziee2024

Ik laat hem doen met 12+3, maar ben heel bang dat ze het geslacht verklappe ...
Je krijgt via mail de resultaten en hier staat mannelijk of vrouwelijk chromosoom. Je zou dus al uitrdrukkelijk moeten vragen om dit niet in de resultaten te plaatsen

7 maanden geleden

Reactie op HInes

Echt wel stom dat gynaecoloog dit niet heeft vermeld... is ons eerste kindj ...
Bij mij hetzelfde alsook eerste kindje en gynae had zelf afspraak ingepland op 11 weken. Dus nu heb ik het met een weekje uitgesteld!

7 maanden geleden

Reactie op lorenavr

Je krijgt via mail de resultaten en hier staat mannelijk of vrouwelijk chro ...
Normal gezien duid je zelf op papier, wilt u geslacht weten of niet

7 maanden geleden

Reactie op Suziee2024

Ik laat hem doen met 12+3, maar ben heel bang dat ze het geslacht verklappe ...
Normal gezien krijgt u papier, en moet zelf aanduiden, wilt je geslacht weten, ja of nee

7 maanden geleden

Hier volgende week donderdag op 12+4 ! Hoop dat we niet te snel moeten wachten met die feestdag ertussen! Super spannend

7 maanden geleden

Reactie op Sneeuwtjen

Het resultaat is er max na 10 dagen en je moet zolang wachten om zeker te z ...
Klopt niet, bij mij is de eerste geprikt op 12 weken, maar net te weinig DNA voor de uitgebreide NIPT te doen, dus volgende week opnieuw en is ook gratis.

7 maanden geleden

Reactie op Laukee

Klopt niet, bij mij is de eerste geprikt op 12 weken, maar net te weinig DN ...
Ik krijg bij Solidaris maar 1 test terug betaald per zwangerschap, hebben ze mij zelf gezegd.

7 maanden geleden

De test is gepland tussen week 12 en 14 omdat er dan vocht in de nekplooi van het kindje zit. Dit is nodig om de nekplooimeting uit te kunnen voeren, zien ze wel/geen vocht? Op basis daarvan kunnen ze dan kiezen voor nipt of vruchtwaterpunctie om eventuele afwijkingen op te sporen. De duurtijd hangt een beetje af van ziekenhuis tot ziekenhuis. Mijn ziekenhuis besteedt de nipt uit aan het UZ in Gent waardoor de wachttijd 10 a 14 dagen is. Een vriendin van mij liet de nipt in het UZ Gent uitvoeren en wist dit na 4 dagen.

7 maanden geleden

Ik heb hem dinsdag gehad en gisteren al resultaat.

6 maanden geleden

Gepland op 16/5, ben dan 12+1. Spannend :)

6 maanden geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

Ik heb hem dinsdag gehad en gisteren al resultaat.
Amai! Zo snel! Bij ons werd afgenomen maandag 22/04 en nog geen resultaat

6 maanden geleden

Reactie op HInes

Amai! Zo snel! Bij ons werd afgenomen maandag 22/04 en nog geen resultaat
Ja ik schrok ook toen ik het binnen kreeg. Dokter zei ook dat het twee weken kon duren. 😄 Was via huisarts en extern labo.

6 maanden geleden

Bij ons is het naar Leuven gestuurd. Ben benieuwd, ik hoop dat het voor 1 mei is. Mijn vriend gaat 3 dagen naar het buitenland voor club Brugge en ik zou het graag samen met hem lezen.

6 maanden geleden

Reactie op HInes

Bij ons is het naar Leuven gestuurd. Ben benieuwd, ik hoop dat het voor 1 m ...
Spannend! Succes!