Vanaf wanneer hebben jullie de niptest gedaan ?
En hoelang moeten wachten voor resultaat?
Ik lees dat het al vanaf 10 weken zou kunnen waarom moeten de meeste dan wachten tot 12 weken ? 🙂
Ik laat hem doen met 12+3, maar ben heel bang dat ze het geslacht verklappe ...
Je krijgt via mail de resultaten en hier staat mannelijk of vrouwelijk chromosoom. Je zou dus al uitrdrukkelijk moeten vragen om dit niet in de resultaten te plaatsen
Het resultaat is er max na 10 dagen en je moet zolang wachten om zeker te z ...
Klopt niet, bij mij is de eerste geprikt op 12 weken, maar net te weinig DNA voor de uitgebreide NIPT te doen, dus volgende week opnieuw en is ook gratis.
De test is gepland tussen week 12 en 14 omdat er dan vocht in de nekplooi van het kindje zit. Dit is nodig om de nekplooimeting uit te kunnen voeren, zien ze wel/geen vocht? Op basis daarvan kunnen ze dan kiezen voor nipt of vruchtwaterpunctie om eventuele afwijkingen op te sporen. De duurtijd hangt een beetje af van ziekenhuis tot ziekenhuis. Mijn ziekenhuis besteedt de nipt uit aan het UZ in Gent waardoor de wachttijd 10 a 14 dagen is. Een vriendin van mij liet de nipt in het UZ Gent uitvoeren en wist dit na 4 dagen.
Bij ons is het naar Leuven gestuurd. Ben benieuwd, ik hoop dat het voor 1 mei is. Mijn vriend gaat 3 dagen naar het buitenland voor club Brugge en ik zou het graag samen met hem lezen.