37 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb mijn niptest ook op 12 weken gepland staan mijn gynaecoloog zei automatisch zelf niptest op 12 weken dus denk dat da een gewoonte is op 12 weken 😊
7 maanden geleden
Ik mag deze doen maandag 29/04 dan ben ik 12w. Ik denk omdat ze dan heel zeker kunnen zijn van het resultaat. Ik denk dat het gewoon voor de zekerheid is. 😊
7 maanden geleden
Reactie op ninakest
De mijne staat maandag 29/04 gepland op 12+4weken! Ben ook wel benieuwd naa ...
Wij zitten recht op de zelfde dag en dezelfde uitgerekende datum ben dan ook exact 12 weken en 4 dagen 🙈🤩
7 maanden geleden
Ik had ook gelezen dat de geslachtsorganen zich pas ontwikkelen in week 11 dus ik denk dat dat misschien ook een beetje meespeelt …
7 maanden geleden
Ik laat hem doen met 12+3, maar ben heel bang dat ze het geslacht verklappen, wij willen eigenlijk pas het geslacht weten bij de geboorte…. Hoop dat ze hier respect voor hebben en zich niet verspreken. 🥲
7 maanden geleden
Omdat het eerder altijd vanaf 12 weken pas kon.. toen moesten we hem nog zelf betalen.
Nu zou het al vanaf 10 weken kunnen, maar mijn verloskundige gaf aan, om het rond de 11 a 12 weken te doen.. dan weet je zeker dat ze voldoende informatie uit je bloed kunnen halen.
Ik ga ook ergens volgende week afspraak maken. Ben dan ook 12 weken.
Wat het te maken heeft met terug betaling geen idee ? Bij ons word hij inmiddels gewoon helemaal vergoed. Hoef ook niet vooraf iets te betalen.
Bij mijn 1ste zwangerschap moest ik zelf die 120 euro betalen.
Bij de 2de was die ook al gratis
En nu weer.
7 maanden geleden
Het resultaat is er max na 10 dagen en je moet zolang wachten om zeker te zijn dat ze iets in je bloed vinden.
Je krijgt (in België) de test maar 1keer per zwangerschap terugbetaald anders betaal je de €260 zelf uit eigen zak.