13 Reacties

8 dagen geleden

50/60 ml en nu is hij 9 dagen oud

8 dagen geleden

Ik geef borstvoeding maar toen ik flesje had gegeven was het idd 50-60ml ongeveer met moeite

8 dagen geleden

Op 7 dagen

7 dagen geleden

Wij helaas ook problemen met de nieuwe speentjes van avent. Nog een oud pakket gekocht in een outlet en daar tevreden van, extra bij apotheek gekocht, zelfde maat maar de nieuwe en daar kunnen mijn beide kinderen niet van drinken omdat ze te hard ervoor moeten werken….

7 dagen geleden

Reactie op YR

Wij helaas ook problemen met de nieuwe speentjes van avent. Nog een oud pak ...
Mijn kleintje moet van de nieuwe al nummer 4 nemen om er iets uit te krijgen

7 dagen geleden

Wij houden bij hoeveel ons zoontje eet. Het is ons eerste kindje 🙈 Dag 5: 7 flesjes van 60 ml Dag 6: 8 flesjes (61, 70, 61, 70, 70, 70, 70, 80 ml) Dag 7: 7 flesjes (80, 80, 80, 80, 80, 90, 90 ml) Dag 8: 8 flesjes (90, 70, 90, 70, 100, 100, 100, 90) Die dag had hij heel veel krampen omdat hij zijn stoelgang er niet uit kreeg. Gisteren zijn we overgeschakeld naar ander water. En is het veel beter met zijn krampen en kan hij wel gewoon de stoelgang uitduwen. En gebruiken we een andere speen op zijn flesje waardoor hij trager drinkt Dag 9: 6 flesjes (90, 90, 95, 90, 80, 90)

7 dagen geleden

Reactie op kadesm

Wij houden bij hoeveel ons zoontje eet. Het is ons eerste kindje 🙈 Dag 5: ...
Mag ik eens vragen hoelang jou kleintje op zijn flesje doet qua timing?

6 dagen geleden

Bij mij is hij nu 6 dagen oud en drinkt hij borstvoeding. Soms merk ik dat hij nog honger heeft maar heb ik geen zicht hoeveel hij van de borst heeft gegeten en dan kolf ik manueel 30 nog extra bij en geef ik dat

6 dagen geleden

Reactie op dvv96

Mag ik eens vragen hoelang jou kleintje op zijn flesje doet qua timing?
Ongeveer 20-25 minuten. We gebruiken nu wel een andere speen om hem trager te laten drinken

6 dagen geleden

Reactie op kadesm

Ongeveer 20-25 minuten. We gebruiken nu wel een andere speen om hem trager ...
We hebben nog eens de gewone speen gebruikt (difrax maat s). Hij heeft er 20 minuten over gedaan. Maar ik heb hem wel een 3-tal keer laten stoppen. Anders is hij te gulzig. Bij de tragere speen (difrax dental) moet hij te veel moeite doen en valt hij halfweg in slaap. Ook is hij altijd nog heel lang aan het nahijgen. We denken dat die te weinig door laat

6 dagen geleden

Reactie op kadesm

Wij houden bij hoeveel ons zoontje eet. Het is ons eerste kindje 🙈 Dag 5: ...
Ons kindje is nu 8 dagen en heeft ook moeite om haar stoelgang eruit te krijgen. Mag ik vragen welk water jullie nu gebruiken? Wij op dit moment nog Evian, in combinatie met Nan optipro en Avent flesjes

5 dagen geleden

Reactie op nv851221

Ons kindje is nu 8 dagen en heeft ook moeite om haar stoelgang eruit te kri ...
Nu Evian (daarvoor boni), nan evolia 1 en flesjes van difrax, maar proberen nu ook dr brown

4 dagen geleden

De eerste week zat dit op 60ml en 6-8 eetmomenten per dag. Maar ze is vrij snel naar 90ml gegaan, binnen de eerste week al. Eet soms niets alles op, maar soms ook naar de 120ml of meer.. Ik gebruik de Avent classic speentjes, die nu niet meer verkocht worden. De nieuwe speentjes zouden heel slecht zijn en worden afgeraden.