27 Reacties

7 maanden geleden

Bij mij zelfde situatie. Had eerst echo met 6 wk(26/03). En nu moet ik tot 14 mei wachten. Geen tips, ben zelf heel zenuwachtig 😅

7 maanden geleden

Ik woon in België en ga naar een privepraktijk van de gynaecoloog. Ik heb gewoon een afspraak om de 4 weken, de volgende zal rond de 11 weken zwangerschap zijn dan. Ik kan gewoon zelf een afspraak online maken 😝

7 maanden geleden

Reactie op nasa

Ik woon in België en ga naar een privepraktijk van de gynaecoloog. Ik heb g ...
Dat kan ik ook. Online een afspraak maken. Denk ook dat ik dat ga doen . Wil gewoon zeker zijn dat alles nog steeds in orde is na een aantal weken. Want 6weken vind ik zo lang

7 maanden geleden

Die wachttijden zijn echt rotvervelend, ik weet er alles van! Mijn eerste echo was zoals die van jou op 6 weken (12 maart) en mijn 12 weken echo + nipt zijn eindelijk in het zicht. (23 april) Hier duurt het dus 6 weken in totaal, maar ik heb wel gewoon geen tussentijdse echo's laten maken omdat er al een kloppend hartje zichtbaar was en de gynaecoloog zei dat het een sterk kindje was. Ik snap zeker dat het vervelend is, maar eens zo spannend nu de 12 weken scan en nipt eraan komen!

7 maanden geleden

Ik ben op 5 + 1 , 5+ 3, 6 + 1 moeten gaan. Nu alles goed verloopt moet ik pas op 8+6 en 12+1 ( nip test) terugkeren.

7 maanden geleden

Ik ben op 6w5d geweest en dan was ook alles oke, zou ook pas de volgende echo op 12w hebben, maar heb zelf nog een extra echo er tussen gevraagd , was op 8w5d, omdat ik dat anders ook zo lang niet uithou van de stress. Heb al meerdere missed abortions gehad na een kloppend hartje dus ik ben gewoon nooit gerust🥺 Ik lees dat je gewoon zelf online een afspraak kan boeken, dat zou ik gewoon doen hoor!!

7 maanden geleden

Ik heb zelf een extra afspraak staan op 10w en dan is terug vr niptest 12w Het is ook meer gerustellend vind ik :) en nu zijn precies alles symptomen weg bij mij vorige week flink misselijk geweest😅

7 maanden geleden

Ik had mijn eerste echo op 26/03 was toen 7 weken en de volgende is op 22/04. Ik vind het wachten en lang! Ik heb nu buiten vermoeidheid amper symptomen en dat maakt me soms een beetje ongerust. De 23e moet ik naar de endocrinoloog omdat mijn suiker bij bloedafname huisarts om zwangerschap te bevestigen blijkbaar iets te hoog... hopen dat het uiteindelijk geen zwangerschapsdiabetis zal zijn.

7 maanden geleden

Hey, Ik had ook een vroege echo op 6w3d en zou pas moeten teruggaan op 12w. Maar heb zelf om een tussentijdse echo gevraagd op 9w3d (morgen dus, spannend),omdat ik al eerdere miskramen heb gehad op 7w.. Stel jezelf gerust en maak een afspraak, beter een keertje teveel naar de gyne dan nog wekenlang te lopen piekeren..

7 maanden geleden

Ik heb toch een tussentijdse echo laten plannen op 7/5 (10weken) .🍀🍀

7 maanden geleden

Ik zit met het zelfde .. Echo gehad op 25/03 was toen 7w3d. Volgende echo pas 03/05 .. lijkt langer dan ik had verwacht. Morgen bel ik wel voor een afspraak extra want je zelf gek lopen maken is eigenlijk niet goed. Beter eentje extra denk ik dan, dan kopzorgen. 🍀

7 maanden geleden

Ik versta je bezorgdheid, hier pas eerste echo gepland 23 april dan ben ik 8w3d 🥴 ondertussen vertrouwen op de symptomen en mijn lichaam denk ik dan 😅 Mijn vroedvrouw zei wel dat ik ook altijd beroep kan doen op hen om tussen de gewone geplande echo’s tussenin naar het hartje te luisteren. Misschien eens informeren bij een vroedvrouw bij jou in de buurt? 🙂

7 maanden geleden

Reactie op LB24

Ik versta je bezorgdheid, hier pas eerste echo gepland 23 april dan ben ik ...
Mijn 1e afspraak bij de vroedvrouw is begin Juni . Maar nu, 3 weekjes gaat wel lukken 🙈

7 maanden geleden

Reactie op kimberly18101993

Mijn 1e afspraak bij de vroedvrouw is begin Juni . Maar nu, 3 weekjes gaat ...
Ik moet dit nog bekijken,er worden 2 terugbetaald.. waarvan de 1ste tussen 18 en 22 weken. Heb jij iemand gekozen of bekeek het ziekenhuis dit?

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Ik moet dit nog bekijken,er worden 2 terugbetaald.. waarvan de 1ste tussen ...
Ik heb zelf een vroedvrouw gekozen. Kon iemand in het ziekenhuis nemen maar das wel een eindje van hier . Dus had liever iemand in de buurt.

7 maanden geleden

Moet je sowieso een vroedvrouw nemen? De gynaecoloog heeft ons eigenlijk maar weinig info gegeven...

7 maanden geleden

Reactie op HInes

Moet je sowieso een vroedvrouw nemen? De gynaecoloog heeft ons eigenlijk ma ...
Vroedvrouw kan je nemen apart via wit geel kruis of via ziekenhuis. Je hebt een lijst online van wie achteraf bij jou in de buurt kan langskomen (wegen baby enzo is vroedvrouw die dat doet) maar mijn gyne zei dat je dat maar hoeft te gaan doen in je derde trimester

7 maanden geleden

Reactie op Sarah Van Geert

Vroedvrouw kan je nemen apart via wit geel kruis of via ziekenhuis. Je heb ...
Die van mij heeft echt bijna geen info gegeven 🙈 kwas de laatste voor de middagpauze, ze wou wss snel gaan eten 😅. Gelukkig weet ik het één en ander door mijn eigen familie en vrienden die reeds kindje kregen. Zal toch blij zijn als ik aan de 12 weken ben en het kan vertellen aan familie en vrienden. Heb de laatste weken zoveel smoesjes gebruikt 😆

7 maanden geleden

Reactie op kimberly18101993

Ik heb zelf een vroedvrouw gekozen. Kon iemand in het ziekenhuis nemen maar ...
Ik woon dicht bij het ziekenhuis, dus zal waarschijnlijk daar iemand kiezen. Ik ging hier wel nog even mee wachten gezien het pas vanaf 18 weken zou zijn

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Ik moet dit nog bekijken,er worden 2 terugbetaald.. waarvan de 1ste tussen ...
Ik weet niet waar je woont maar de vroedvrouw waar ik beroep op doe wist me te vertellen dat indien je vroedvrouw geconventioneerd is dit zowiezo wordt terug betaald ( bijna volledig bedrag) Je hebt recht op 12 prenatale consultaties tussen de afspraken met de gynaecoloog in en daar zou je met een geconventioneerde vroedvrouw 11€ voor betalen. Wat ik best wel oké vind voor de geruststelling en raad die je in ruil krijgt 🙃