8 Reacties

één maand geleden

Van kosten weet ik niet, maar een familylid van ons is ingeleid en je mag evenlang blijven als bij een gewone bevalling

één maand geleden

Ik ben 7 jaar geleden ingeleid. Ik ben dinsdagavond binnen gemoeten. Pilletjes gekregen om de baarmoederhals te doen verweken. Woensdagochtend vliezen gebroken en dan is de rest wel "vanzelf" gegaan. Ds geen weeën opwekkers gekregen en geen pijnstilling want het ging ineens heel vlot. 😅 woensdag net na de middag bevallen en vrijdagmiddag naar huis. Ik heb toen een factuur gehad van ± 1800 euro. DKV betaalde toen bijna alles (was ook een 1persoonkamer). Zelf toen 140 moeten betalen. Is wel 7 jaar geleden. 2 koppels dat ik ken vorig jaar een keizersnede gehad en ongeveer een factuur van 2000 euro. (Weet niet hoeveel hun verzekering terug betaalde) dus ik denk dat de prijs ongveer wel gelijk liggen met een spontane bevalling!

één maand geleden

Ik weet wel dat de eerste 100€ zelf moest bekostigen en dat de cm al de rest betaald van mij, is mij zo uitgelegd aan de telefoon

één maand geleden

Wat had ik betaald. 4 jaar geleden, ingeleid met baloon, 2 personen kamer na bevalling. Normal gezien moet 5 dagen blijven maar had na 4 zelf gevraagd om naar huis te gaan. Want ik en mij kindje waren allebei goed

één maand geleden

Je blijft zo i zo niet langer na inleiding als anders, als er niks ergs aan de hand is. Factuur betaal je gewoon meer voor die medicatie van inleiding maar wordt vergoed door ziekenkas/ verzekering. Meeste verschil is eigenlijk afhankelijk van kamer, was er iets ergs waardoor je meer zorg/medicatie nodig… Met een verzekering en ziekenkas Betaal je eigenlijk bijna niks. Soms komt verzekering direct tussen soms moet je eerst zelf betalen en krijg je nodige bedrag terug van verzekering. Dat hangt van jou verzekering af.

25 dagen geleden

Bij mijn ziekenhuis kan je op de site de kostenramingen zien. Epidurale of niet is bijvoorbeeld een verschil. Wellicht kan je dat bij jouw ziekenhuis ook online vinden of kan je ook altijd contact opnemen met je vraag 🍀🍀

25 dagen geleden

Wij hebben automatisch een kostenraming van het ziekenhuis in de brievenbus gekregen. Ik denk dat dit een afspraak is tussen onze gyne en het ziekenhuis. Hier stond ook een schatting bij hoeveel je hospitalisatie dekt.

25 dagen geleden

Reactie op Dovile123

Wat had ik betaald. 4 jaar geleden, ingeleid met baloon, 2 personen kamer n ...
Mja dit is enkel jouw deel, tot is ook iets 2600 of 2800 kan het nu niet helemaal goed lezen. Niet elke verzekering dekt evenveel