12 Reacties
4 maanden geleden
Volgens mij Momcozy M5 en Pro12 zijn de beste, ze zijn een beetje duur maar toch heel goed!!
4 maanden geleden
Ik zou eerst via je verloskundige / kraamzorg eentje gaan huren.
Voordat je zelf heel wat centjes uitgeeft. En stel je voor dat het niet lukt. Dan heb je een dure ding dus voor niks.
Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn eerste kindje.. eerst 1 gehuurd via de verloskundige. En dat was helemaal niet duur per dag. .
Pas toen het lekker liep, en ik zeker wist dat ik door wilde gaan met de borstvoeding zelf een aangeschaft
Ik heb een medela ( 2 kindjes gevoed) , ik heb geen draadloos. Maar wil dit waarschijnlijk wel aanschaffen in de toekomst. Lijkt me toch wel heen handig.. vooral straks met 3 kinderen. Haha
4 maanden geleden
Ik heb sobia breast pump
Handfree gekocht, eerlijk gezegd nooit eentje gebruikt, deze keer hoop ik echt dat ik borstvoeding kan geven zonder nare situaties zoals bij andere kinderen en dat ik voldoende melk heb
Maar idee handfree lijkt mij erg makkelijk 🤷🏻♀️ moet je niet speciaal elke keer half uurtje blijven plakken op 1 plaats en kan je wat doen
En als je in de nacht harde borsten hebt en baby slaapt kan je ook snel even bijnemen en pompen waardoor je niet helemaal uit ben hoeft
Geen idee, ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt😂
4 maanden geleden
De zoektocht is niet simpel he😅 voorlopig staat bij mij eentje van Vulpes Babycare op nummer 1. Heeft zeer goede reviews en valt goed mee van prijs (€140). Op de tweede plaats staat Medela, ook liefst handsfree. Lijkt me zo gemakkelijk om de baby aan een borst te leggen en ondertussen de andere te kolven, maar ook om in tussentijd andere kleine klusjes te kunnen doen.
Heb er ook aan gedacht dat het gemakkelijk moet zijn om mee te nemen op verplaatsing.
In blijf nog even reviews opzoeken op Tiktok en Youtube. Zit voor de aankoop nog wat met de angst of ik wel voldoende melk kan aanmaken, dus ga misschien ook eerst een toestel huren.
4 maanden geleden
Mij gaven ze ook de goeie raad dit niet op voorhand te kopen, je weet niet of het lukt. En in die eerste weken heb je normaal geen kolf nodig. En als dat wel zo is kan je eentje huren en kijken of dat meevalt. Eens je weet wat je wil kan je tweedehands ook altijd kijken, staan er super veel te koop en alle stukken die je nieuw wil kan je op website van de apparaten vinden
4 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Mij gaven ze ook de goeie raad dit niet op voorhand te kopen, je weet niet ...
Ik vond juist spijtig bij andere kinderen dat ik die eerste tijd niet had, omdat ik soms zo harde borsten had! Ik leegde die met mijn hand om wat van pijn verlost te worden, ik wou baby ook niet elke keer wakker maken want ik voed op vraag…
En juist daarom heb ik die als eerste aangeschaft voor ik wat dan ook heb gekocht, ik wil die melk er snel mogelijk uit en niet afzijn van die steenborsten en pijn🤷🏻♀️
Ieder zijn ding natuurlijk
4 maanden geleden
De gele flamingo heeft net een video gemaakt over de Elvie pompen, ook al interessant!
4 maanden geleden
Je kan ook een afkolftoestel huren bij je zorgwinkel?
Dat is heel voordelig :)
4 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Ik vond juist spijtig bij andere kinderen dat ik die eerste tijd niet had, ...
Ja maar zo krijgt je lichaam toch het signaal dat het nog meer melk moet aanmaken waardoor de stuwing blijft
4 maanden geleden
Reactie op Marthe1991
Ja maar zo krijgt je lichaam toch het signaal dat het nog meer melk moet aa ...
Dan heb ik wel melk in vriezer voor als ik er niet ben en genoeg melk voor wanneer mijn baby nodig heeft😅