10 Reacties
4 maanden geleden
Hoy, als je even terug scrolt hier tussen thema’s hebben mama’s hier over gepraat 👍
4 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Hoy, als je even terug scrolt hier tussen thema’s hebben mama’s hier over g ...
Vond geen antwoord terug op mijn vraag, zie nergens aantallen. Willen graag een indicatie van hoeveel we wat we beter halen.
Toch bedankt voor je opmerking 👍🏻
4 maanden geleden
Reactie op margotvanh
Vond geen antwoord terug op mijn vraag, zie nergens aantallen. Willen graag ...
Ah zo, ja nu met al paar kids thuis weet ik dat ik zeker geen kleding van maat 50 zal halen, 54-56
Daar meer pijamas en rompertjes
Ik weet niet goed van zeggen hoeveel maar bijvoorbeeld body’s en pijamas heb je meeste nodig omdat ze vaak reflux hebben en pamper over kan lopen.. dus soms wissel je wel paar keer per dag, echt zo pakjes zou ik niet te veel halen als je mij vraagt want ze groeien daar zo snel uit in begin en ik vind dat baby’s in broek enzo van stevige stof moeilijk bewegen en geïrriteerd geraken.
Maat 50-62 dragen ze ongeveer 2 maandjes
Daarna heb je 62-68 die dragen ze ongeveer tot half jaar als ik mij niet vergis
Misschien dat iemand anders correcter kan zeggen hoeveel van elk ik volg eerlijk gezegd mijn gevoel en zie dan wel als ik te weinig heb, winkels zijn altijd open en kan ik altijd bijkopen of bestellen. Ik heb liever dat ik iets te weinig koop dan te veel en niet gebruik
4 maanden geleden
Afhankelijk hoeveel was jullie willen draaien natuurlijk. Wij wassen de kledij van onze dochter apart met apart wasmiddel (kleur en witte was apart). Als jullie een kindje zonder reflux hebben, zal er de eerste 4 maanden niet heel veel was zijn. Ik vond vanaf de groentenpap met 4 maanden en hoe meer vaste voeding ze eten, dat er al sneller ongelukjes waren.
Wij hebben maat 50 de eerste maand gebruikt. Vooral rompers met lange mouwen (drukknoppen) en pyjama's (rits en met voetjes). Je kan altijd als er bezoek komt ofzo andere kledij voorzien. Maar ze slapen heel veel in het begin en dan is die pyjama het handigste.
Maand 2 & 3 had mijn dochter maat 56 ongeveer.
Wij deden niet elke dag iets proper aan. Meestal pas als het vuil was. Afhankelijk van het merk valt de maat ook groter/ kleiner.
C&a & zara vallen kleiner. Zeeman & dreambaby groter.
Wij krijgen/kregen al onze kleren van een ander kindje. Maat 50-56 hebben we niet alles kunnen dragen. Sokjes zou ik ook niet kopen. Of niet teveel kopen, als je pyjama's met voetjes hebt. Mutsjes zou ik ook niet kopen. Is blijkbaar enkel echt nodig de eerste uren na de geboorte & we kregen een mutsje in het ziekenhuis. Van die anti-krab wantjes hebben wij wel goed gebruikt.
Als jullie graag wandelen, is zo'n berenpakje ook handig met draagzak. Slabbetjes ook wel genoeg, maar kregen we ook veel cadeau/gratis.
4 maanden geleden
Voorzie een 5-tal outfitjes van de kleinste maatjes. Ik had geen refluxbaby en deed niet per se elke dag iets nieuws aan als het niet vuil was.
Heb je wel een refluxbaby is het anders…. Van sommige vriendinnen hoorde ik dat ze 2-3 outfits per dag moesten aandoen. Dan is het natuurlijk een ander verhaal.
4 maanden geleden
Reactie op Leju
Afhankelijk hoeveel was jullie willen draaien natuurlijk. Wij wassen de kle ...
Even een extra vraagje. Aangezien we hier allemaal November baby’s hebben. Ik had al body’s met lange mouwen gekocht en dacht daar dan broekjes op te doen of is dit te koud en moet er nog een extra pyjama met lange mouwen over de rompertjes met lange mouwen?
4 maanden geleden
Reactie op Sarah Van Geert
Even een extra vraagje. Aangezien we hier allemaal November baby’s hebben. ...
Ik ga body met korte mouwen en pyjama aandoen daarbij ga ik ook bakeren, je moet zien hoe warm of koud het bij u thuis is eigenlijk
Bij ons is het altijd 19 graden thuis.
Als het warm is doe ik gewoon body lange mouwen en bakeren of body korte mouwen en bakeren.
4 maanden geleden
Reactie op Sarah Van Geert
Even een extra vraagje. Aangezien we hier allemaal November baby’s hebben. ...
Mijn eerste dochter is een december baby. Dus hetzelfde seizoen. Bij mij droeg ze altijd een body met lange mouwen en daar dan nog een pyjama met lange mouwen op. Of als er bezoek was, broek en blouse met lange mouwen of kleedje (met kousen) er nog op.
Bij ons is het meestal wel 20 graden in de winter.
Als ze het te warm/koud hebben, merk je dat wel snel.
Qua rompers houden we ons nu nog aan de seizoenen. Winter lange mouwen, zomer korte mouwen. Hittegolf geen romper.
4 maanden geleden
Ik heb men zus haar advies gevolgd omdat ik ook redelijk zindelijk ben als iets maar beetje vuil is. Ik heb vanaf maat 56, 15 body’s , 10 kleding setten en ong 8/10 pyjama’s voorlopig moet nog wat shoppen 😂 . Voor maatje 50 heb ik nog niet veel en wacht ik wat af omdat ons kindje momenteel ‘zwaarder’ geschat is en mijn vriend en ik allebei rond de 53cm waren bij geboorte
4 maanden geleden
Ik ga deze aantallen in huis halen:
Maat 50-56
12 rompers met lange mouwen
3 pyjama’s (waaronder een geboortepakje)
3 truitjes + broekje
2 mutsjes
4 krabwantjes
1 ‘berepakje’ om mee naar buiten te gaan (beetje oversized dus zal langer meegaan)
1 winterslaapzak + 1 4-seizoensslaapzak
Maat 62 en 68
Ongeveer dezelfde aantallen. Hier heb ik momenteel enkel de rompertjes en een boxpakje voor. Ik wil nog niet teveel kopen. Tegen dan zijn we bijna voorjaar en hangt het wat van zijn grootte en de temperaturen af. Voor de rompertjes voorzie ik hier ook wel al een aantal met korte mouwen.
Je kan online echt heel snel dingen bijbestellen mocht je het echt nodig hebben.