35 Reacties

3 maanden geleden

Ik laat hem woensdag zetten op 28w+4d. Mijn partner laat hem ook sws zetten en de grootouders vragen na bij hun huisarts of hun vaccin nog geldig is (hier wordt rekening gehouden met de termijn van 10j). Zo niet gaan ze deze opnieuw zetten.

3 maanden geleden

Mijn Voedvrouw heeft mij aangereden om na 28 weken kinkhoestvaccinatie te laten zetten. Ik heb afspraak bij mijn huisarts gemaakt. Jouw partner is ook verplicht om de vaccinatie te laten zetten Volgende week (29w )zal ik de vaccinatie krijgen.

3 maanden geleden

Reactie op AgnieszkaPol

Mijn Voedvrouw heeft mij aangereden om na 28 weken kinkhoestvaccinatie te l ...
Hey, partner is niet verplicht hoor🙂 wel aanbevolen

3 maanden geleden

Nog iemand die last heeft van het vaccin? Mijn arm doet echt veel zeer 😖 kan er niet van slapen. En hoofdpijn ook 🙄. Bij mijn eerste kindje had ik het ook na het kinkhoestvaccin. Gek want bij andere vaccins heb ik nooit veel last.

3 maanden geleden

Reactie op nasa

Nog iemand die last heeft van het vaccin? Mijn arm doet echt veel zeer 😖 k ...
Ik heb 5/08 die vaccin gehad, tot nu erg last gehad, stijve arm, jeuk, dikke plek… Nu nog altijd een bultje maar de rest is wel weg bijna

3 maanden geleden

Ah ja spierpijn ook gehad zeker aan die arm en schouder

3 maanden geleden

Reactie op AgnieszkaPol

Mijn Voedvrouw heeft mij aangereden om na 28 weken kinkhoestvaccinatie te l ...
Hey Agnieszka, Het vaccin is zowel voor jou als voor jouw partner niet verplicht. Groetjes

3 maanden geleden

Reactie op Stefanie1234

Hey Agnieszka, Het vaccin is zowel voor jou als voor jouw partner niet verp ...
En waarom zou je het niet doen als mama?

3 maanden geleden

Reactie op cver

Mijn huisarts zet hem op 30w na aanraden van de gyne.
Mijn gynaecoloog zei hetzelfde,best op 30weken.Zou meer effect hebben. Ik heb de vaccinatie door mijn vorig werk 3 a 4 jaar geleden gekregen maar moet hem toch opnieuw laten zetten.

3 maanden geleden

Hier word deze vrijdag op 25w gezet samen met de suikertest.

3 maanden geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

En waarom zou je het niet doen als mama?
Ik ben nog in overleg met mijn huisarts. Ik ben vrij gevoelig aan vaccins en alles van antibiotica. Als ik een vaccin kreeg vroeger was ik net gegarandeerd ziek, net zoals met een griepspuit. Als ik deze dus haal, ga ik daar dus bijna 100% zeker ziek van zijn, wat voor ons kindje in mijn ogen ook niet goed kan zijn… Blijkbaar is de bacterie van kinkhoest doorheen de jaren van structuur veranderd waardoor jij of je kindje zelfs als je het vaccin haalt, alsnog ziek kunnen worden. En dan vind ik dat het vaccin net zijn doel mist..

3 maanden geleden

Ik kreeg het advies bij mijn 28 weken echo om de spuit te halen. Gisteren gehaald op 29 weken. Ook partner en grootouders wordt dit aangeraden.

3 maanden geleden

Ik heb deze gezet rond 25/26 weken

3 maanden geleden

Bij mij was het advies tussen de 28 en 32 weken voor mezelf en voor de bevalling mijn partner en anderen die veel in contact zouden komen met ons kleintje. Gewoon bij de dokter laten zetten en dit is gratis.