35 Reacties

3 maanden geleden

Termijn die je aangeeft klopt. Ik meen mij wel te herinneren dat als je deze rond 30 weken zet je kindje hier het meeste uit zou kunnen halen. Ik kan dit vaccin gewoon bij mijn huisarts laten zetten. Zij hebben deze altijd op voorraad liggen.

3 maanden geleden

Hoy Ik heb die net gehad op 25w bij mijn gyne

3 maanden geleden

Ben gisteren bij de huisarts geweest 26w+3

3 maanden geleden

Mijn gynaecoloog zei dit te doen rond de 30 weken, dus denk idd zoals hierboven al vermeld dat dit de beste periode is

3 maanden geleden

Ik zet deze op 28+3

3 maanden geleden

Ik heb deze afgelopen maandag op 27+4 laten zetten bij de huisarts gewoon

3 maanden geleden

Bij ons noemen ze het de 22 weken prik. En liefste dan ook rond die tijd prikken anders heeft hij te kort inwerk tijd. Zoals ze dat hier zeggen. Als je kindje dan ook voor de 37 weken word geboren moeten ze de prik alsnog zelf hebben..

3 maanden geleden

Mij is aangeraden dat je dit best zo laat mogelijk laat doen. Dan houdt baby er meer van vast na geboorte. Ik laat m door huisharts op 30 weken zetten.

3 maanden geleden

Mijn huisarts zet hem op 30w na aanraden van de gyne.

3 maanden geleden

Ik deed hem op 26 weken samen met de suikertest :)

3 maanden geleden

Hier gekregen op 26w tijdens afspraak voor suikertest in het ziekenhuis, werd standaard zo ingepland

3 maanden geleden

Mijn mama en partner nemen het vaccin trouwens ook, dat werd ons aangeraden voor mensen die zeer regelmatig in contact komen met de baby voor 6maand oud

3 maanden geleden

Hier op 28 weken, aangeraden door gynaecoloog vanaf dan pas

3 maanden geleden

Reactie op Sarah Van Geert

Mijn mama en partner nemen het vaccin trouwens ook, dat werd ons aangerade ...
Yes klopt, 'de verzorgers van het kind'. Als het vaccin voor hun al 5 jaar geleden zou zijn. Zwangere vrouwen wel elke zwangerschap opnieuw.

3 maanden geleden

Normaal tussen 24 en 32 weken , ik heb deze op 26weken gezet en mijn partner ook

3 maanden geleden

Huisarts deed dit met suikertest op 24 weken

3 maanden geleden

Ik heb het ook laten zetten iets na 24 weken. Mijn partner was erbij, maar die moest het niet laten zetten omdat die het 6 jaar geleden nog had gehad. Dokter zei om de 10 jaar, maar de vroedvrouw zei om de 5 jaar. Weet iemand om de hoeveel jaar het dan precies is? Want als het om de 5 jaar is, dan had die het in principe wel moeten krijgen

3 maanden geleden

Reactie op BrPa

Ik heb het ook laten zetten iets na 24 weken. Mijn partner was erbij, maar ...
Ik volg, mijn partner was ook in orde zowel volgens huisarts als gynaecoloog met zijn vaccin dat 6 jaar geleden gezet werd… Nu lees ik hier dat sommigen toch 5 jaar aanraden? 😕

3 maanden geleden

Reactie op MJ88

Ik volg, mijn partner was ook in orde zowel volgens huisarts als gynaecoloo ...
Ik denk dat hier het verschil in zit. Dit is wat de Vlaamse overheid adviseert. https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en-welzijn/gezondheid/preventie/vaccinatie/vaccinatie-tegen-kinkhoest-voor-zwangere-vrouwen-en-volwassenen

3 maanden geleden

Onze gynaecoloog adviseerde om het hele gezin wederom te vaccineren alsook de naaste familie (oma-opa, meter...) De vaccinatie voor kinkhoest zit bij in de 'boostrix' of tetanusvaccinatie, dewelke je op die 10jaar moet vernieuwen. Voor mij adviseerde ze een afspraak rond week 28, wanneer we op check-up bij de HA gaan.